Gå til innhold

Hvor dyrt er det å bytte motor...

Ranger emnet


Wrooooom

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by jantore

En del, hvorfor ikke gjøre det selv?

 

Er ikke hokus pokus.

 

Sikkert noen her som kan gjøre det.

 

hvor bor du?

 

Jeg mangler utstyr, plass og tid. Dessuten har jeg ikke erfaring med noe mer komplisert enn å bytte clutch. Så motorbytte blir litt "heavy" kan du si. Spesielt siden det er snakk om en motor som ikke leveres originalt til bilen.

 

Jeg befinner meg i Bergen med omegn. Men jeg vet jo ikke om det er aktuelt så lenge jeg ikke har peiling på hvor mye det vil koste.

 

Jeg har forsåvidt ikke noe i mot å finne en eller annen "låve" der noen kan utføre jobben. Men jeg vil jo at det skal gjøres skikkelig også. For jeg har ikke akkurat lyst å kjøre rundt med noen jallabil heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

nei det skjønner jeg. Men er det snakk om å bytte lik motor?

 

For hvis det så er det en veldig enkel sak. Like enkelt som å bytte en clutch.

 

Det er ikke snakk om å bytte lik motor. 1.3 bensin skal ut og 1.9 turbodiesel inn. (Med mindre det finnes enda bedre alternativer.)

 

Skoda Pickup leveres originalt med 3 ulike motoralternativer: 1.3mpi (68hk), 1.6mpi (75hk) og 1.9D (64hk).

 

1.3-literen lages av Skoda, mens de to andre er produsert av Volkswagen. Disse to sistnevnte er eksakt samme motorer som Volkswagen monterer i VW Polo. Derfor tenkte jeg at 1.9TDI som også leveres til Polo vil kunne tilpasses Skoda Pickup uten større problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

ok, da er det snakk om en stor jobb, å få konvertert til diesel system. Meget dyr jobb å få gjort på et verkstedet. Ikke vært det.

 

Bensin tanken må skiftes, diesel pumpe osv, .... så blir nok endel jobb ja. Blir nok kosten mere enn det smaker vil nå jeg tro.

 

Vil faktisk tro at det nesten blir billigere å få på snurr på den motoren du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

Tviler litt på at det er plass sånn helt uten videre, men ikke`no som er umulig :D :D En chippa 1.8T med rundt 200 hk ville jo sparka godt en SKODA PICKUP :D

 

En 1.8T tar ikke noe mer plass enn en 1.9TDI maskin.. ;)

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

ok, da er det snakk om en stor jobb, å få konvertert til diesel system. Meget dyr jobb å få gjort på et verkstedet. Ikke vært det.

 

Blir vel billigere om man kjøper seg en diesel-motor pick-up i utgangspunktet - finnes jo mange av de tror jeg... En tdi, litt lett trimmet, burde bli relativt gromt i en lett pick-up. :)

 

En kompis av meg har lenge hatt planer om noe sånn type motorbytte... han har en skoda 1.9d pick-up nå da... driver og fikser en del styling til den nå for tiden... ;)

EspenOO

 

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

 

"...a high rpm-lifestyle!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

 

Stemmer nok det ja, men 1.9TDI som sitter orginalt i POLO er vel tilpasset motorommet til POLOEN så passer vel ikke rett ned i PICKUPen da ?!

 

 

1.8T hadde jo vært glimrende.

Men sjangsen for at 1.9TDI passer er nok større enn at 1.8T passer. 1.9D og 1.6mpi kan i hvertfall flyttes fra Polo til Skoda Pickup uten problemer.

 

Det skulle ikke være problemer med motorfestene i alle fall. Og motorrommet er tilsynelatende like stort i Pickupen (kanskje ørlite grann større faktisk). Men formen på motorrommet har jo selvsagt også betydning, så man kan jo ikke være helt sikker på at det ikke oppstår problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by genuine

 

Blir vel billigere om man kjøper seg en diesel-motor pick-up i utgangspunktet - finnes jo mange av de tror jeg... En tdi, litt lett trimmet, burde bli relativt gromt i en lett pick-up. :)

 

En kompis av meg har lenge hatt planer om noe sånn type motorbytte... han har en skoda 1.9d pick-up nå da... driver og fikser en del styling til den nå for tiden... ;)

 

Det er klart at jeg nå hadde hatt fordel av om det var 1.9D jeg hadde. Dieselmotorer egner seg forøvrig også bedre til ettermontering av turbo, så da kan det hende jeg hadde gjort det i stedet.

 

Polo 1.9 TDI bruker visst bare 0,4 liter på mila, og med en trimchip kommer man sikkert opp mot 130hk.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår