Gå til innhold

Wrooooom

Bruker
  • Innholdsteller

    97
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norge

Wrooooom's Achievements

  1. Sjekk ut http://www.ca-automotive.co.uk/antispeedtrap.shtml'>http://www.ca-automotive.co.uk/antispeedtrap.shtml LRC100 skal visst være noe av det beste som kan kjøpes: Ellers er det utrolig mye annet bra også på: http://www.ca-automotive.co.uk
  2. Nei, men det hender stadig vekk at jeg kjører forbi på E16 like ved. Jeg har dessverre aldri satt "mine hjul" på Osterøy. ;) Kanskje jeg skulle tatt meg en Sight Seeing. Er det dyrt å kjøre over broa?
  3. Takk for linken :) Morro å lese om sånne prosjekter. Jeg ser av tidene at den har vært nede i 13,96 sek på 0-402m. dragcar Det må jo være utrolig bra for å være diesel.
  4. Kameraten min bruker fjærklemmer fra Biltema. De ser faktisk skikkelig solide ut. Du kan jo sjekke på http://www.biltema.no
  5. Smart Roadster ser ikke så verst ut. Den har har en 0,7 liters turbomotor på 81 hk og gjør 0-100 på 10,9 sek. Så den er i alle fall ingen sinke på motorveien.
  6. Jeg glemte nesten muligheten med kompressor. Det burde være mye enklere å få til enn ettermontering av turbo. For da slipper jeg jo eksosbiten. :) Det er sikkert mulig å finne en liten kompressor hos en høgger. Den burde ikke koste mer enn et par tusen skulle man tro. Så må jeg i tilfelle lage til noen fester i motorrommet + å få koblet den innpå reima. 0,3-0,4 bar ladetrykk skal visst gå bra uten at man skifter stempler, senker kompresjon, oppgraderer bensintilførsel etc. :cool: Er det noen som har forslag til passende kompressor jeg bør lete etter? Eller mer presist: Er det noen som vet om en bilmodell som har relativt liten motor utstyrt med kompressor? Jeg vil jo ikke ha en stor og tung kompressor som drar unødvendig mye drivstoff heller. sombrero
  7. Interessant! Et par dager til tross de problemene er jo ikke ille.:) Polo er likere i motorrommet, men aller viktigst er vel det at Polo leveres med et par motorer som er de eksakt samme motorene som man finner i Skoda Pickup (I følge Haynes-manualen min). Og da er sjangsen for at 1.9tdi passer ganske stor også. Jeg vet i alle fall at motorene fra Polo heller framover som i Skoda. Hadde du opprinnelig dieselmotor i Pickupen din? I såfall: Var den originale dieselpumpa kraftig nok, slik at du slapp å bytte den ut? La de merke til at du hadde byttet motor på EU-kontrollen før de godkjente den? Eller tenkte de ikke over at det var noe "unormalt" i motorrommet? Du skriver at det ikke ble tdi pga for mye arbeid. Hva ekstra arbeid er det med tdi da? Er det ikke bare å flytte over all elektronikk fra "donor"-bilen?
  8. Ja, jeg har sjekket litt i svenske bildelsdatabaser. Jeg ser ikke bort fra at jeg eventuelt kjøper motor i Sverige. Tyskland er jo enda billigere, men da blir det litt tungvindt...
  9. Det høres meget bra ut! Tar du jobben for 100 kr? :D
  10. Jeg visste ikke at de tar så mye som 800 i timen. De trenger vel 2 timer ekstra for å skifte tank m/drivstoffpumpe + 1 time for å lage fester til intercooleren. Da er vi oppe i 13 timer kanskje. 13x800=10400 + at jeg må betale rundt 10000 for motoren hos høggeren. Dermed blir totalprisen rundt 20400. Et alternativ er å ettermontere turbo på den eksisterende motoren. Det klarer jeg å ordne for rundt 19000 viss jeg gjør det skikkelig. Men det vil gi klart mindre effekt enn motorbytte. Så har vi Lystgass. Det kan jeg ordne for mellom 6500 og 8500. Men selve bruken av lystgass blir jo dyrt. Det er sikkert litt deprimerende å sitte å nærmest "høre hvordan hundrelappene flyr ut" hver gang man vil ha litt guff. Konklusjonen blir nok at jeg enten går for lystgass eller venter til jeg har bedre tid og prøver et motorbytte på egen hånd/ved hjelp av en jeg kjenner.
  11. Ja, i følge LupoBOY tar den ikke større plass. Men passer motorfestene? Hva gjør jeg viss de feks bare nesten passer? Er det mulig å tilpasse da?
  12. Det er klart at jeg nå hadde hatt fordel av om det var 1.9D jeg hadde. Dieselmotorer egner seg forøvrig også bedre til ettermontering av turbo, så da kan det hende jeg hadde gjort det i stedet. Polo 1.9 TDI bruker visst bare 0,4 liter på mila, og med en trimchip kommer man sikkert opp mot 130hk.:)
  13. 1.8T hadde jo vært glimrende. Men sjangsen for at 1.9TDI passer er nok større enn at 1.8T passer. 1.9D og 1.6mpi kan i hvertfall flyttes fra Polo til Skoda Pickup uten problemer. Det skulle ikke være problemer med motorfestene i alle fall. Og motorrommet er tilsynelatende like stort i Pickupen (kanskje ørlite grann større faktisk). Men formen på motorrommet har jo selvsagt også betydning, så man kan jo ikke være helt sikker på at det ikke oppstår problemer.
  14. Her selger de både Zex Wet system og Nitrous Express Wet system til under 560 dollar. Det er ganske billig, selv om man plusser på frakt og moms. http://www.nipponpower.com/nitrous/index.html
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår