Gå til innhold

SeVen

Bruker
  • Innholdsteller

    313
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SeVen

  • Bursdag 05/10/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    IT, cars, computer , beer,
  • Yrke eller sivil status
    IT-KOnsulent

Contact Methods

  • AIM
    kit_bay@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Lillehammer

SeVen's Achievements

  1. Alt er løst. Gode gamle google slo til igjen. Slik ble forresten resultatet.
  2. Hei, har en Touran Highline 2006 og har 3 spørsmål rundt musikkanlegget der. 1. Kjøpte idag denne: http://www.eltema.no/products/1293-kenwood-ddx3028.aspx Fikk etterhvert liv i den, men må nå slå den manuelt av/på. Koblet sammen rød og gul. Regner med jeg kan unngå dette vis jeg får tak i strøm til rød, men hvor skal jeg lett ta strømmen fra ? Den må jo følge tenningen også. 2. Lurer også på om det er noe forsterker i bilen orginalt, kjedelig vis den ikke fungere etter at jeg koblet inn ny spiller. (Har brukt en noname billig adapter) 3. Den orginale har jo 2 ledinger bak som jeg regner med er antenne, nye spilleren har en vanlig inngang, bare et stort hull gammeldags antenne inngang. Hva slags adapter skal jeg ha ? Og hvordan skal jeg koble det. Håper noen kan hjelpe meg litt her. På forhånd takk. -Kim
  3. Jeg mener også som dere at kjøretøy B har skylden. Når det er sagt, så ser jeg i ettertid at det helt klart er et ugunstig sted å kjøreforbi spesielt da det er en avkjørsel til en annen vei der. En annen sak er også at sjaføren av trucken prøvde å "overkjøre" meg der og da og mente vi ikke trengte å skrive skademelding fordi trucken ikke hadde noe skade og dette var jo helt klart min skyld.
  4. Var i et lite uhell på vei til jobb idag. Jeg er veldig usikker på hvem som egentlig har skylden her. Først trodde jeg at jeg har all skyld, men når jeg tenker meg litt om er det jo egentlig motparten som har skylden. Har sendt skademeldingen til forsiktingen min og dem vil jo sikkert komme fram til en løsning her. Vil likevel høre hva folk synes her. Skisse av hendelsen Jeg (kjøretøy A) kjørte bak kjøretøy B. Dette er da en forkjørsveg. Jeg har god oversikt og bestemmer meg for å kjøre forbi kjøretøy B. Jeg signaliserer med blinklys og starter forbikjøringen, i det jeg nesten er forbi, svinger kjøretøy B til venstre og treffer meg med gaffelen på min høyre bakskjerm. Kjøretøy B er en teleskoptruck og har en lang arm foran med en ”gaffel” som treffer meg. Jeg så ikke at kjøretøy B signaliserte med lys eller kjøremønster som kunne tilsi at han skulle svinge av til venstre. I krysset er det full vikeplikt (signalisert med vikeplikt skilt) for kjørende som skal inn på veien der dette skjedde.
  5. Min gode gamle a3 har desverre mistet endel av futten i seg, ikke at den var nok rakett fra før, men går endel dårligere. -99 modell A3 1.8T Chippet Gått 240 000 Lurer på om noen vet hva som er største årsaken til dette. Eller om det bare er generelt gått langt og alt er slitt. Vurderer å skifte turbo, den har jo snurret endel runder. Ser at Biltema selger brukbare turboer. Passer de rett på manifoilen min eller kreves det modifikasjoner?
  6. Trodde det var en lovbestemt grense for bakkeklaring for kjøretøy også jeg..
  7. Jeg har hørt 11,5cm fra travers og ned, men jeg vet ikke. Greit å sjekket dette før jeg sender den til 4hjuls kontroll :)
  8. Hei AKkurat montert dette Audi a3 8L Lurer litt på hvor mye det er lov å senke bilen ? Hvor måler dem bakkeklaring fra.. Understell eller laveste punkt på bilen som f.eks frontfangeren min.. ? Vil gjerne få senkingen inn i vognkortet. Takk på forhånd.
  9. http://www.billykter.no Handlet lykter til min 99 a3 der. Tror et sett kostet 1600kr + frakt. De fungerer kjempe bra. Tok 3 uke før jeg fikk dem, men han var ærlig og sa han måtte bestille dem fra tyskland.
  10. Har vurdert å bare blende av slangene og kjøre trykket tilbake til turboen, leser at de aller fleste mener dette skader turboen. Det jeg ikke skjønner da er hvorfor folk med turboer til 50 000 kjører uten ventil. Er jo ingen av værstingene som kjører med ventil omtrent.
  11. Monterte en forge resirk vent igår, problemet er at når jeg slipper gassen raskt ved lav rmp får jeg den fine brrrrr, men ved høy rpm og mye trykk får jeg bare psshhhh. I tilegg er jo lyden veldig lav, men det er vel noe jeg må leve med ?
  12. Lyd på resirk vent kontra normal ventil ? Det jeg har lest/hørt bør vag motorer (1.8T) har resirk vent ? Lite vits å skifte den orginale som er der vis resirk ventiler ikke lager noe særlig lyd uansett.
  13. Stikke innom biltema og se om jeg finner noe kontakt spray kanskje da. Takk for hjelpen.
  14. Det jeg tenkte meg, tror den er temmelig dyr sånn rundt 2000ish
  15. Går nok en stund før den blir varm, sjekka litt nå. Problemet er at plasten på sikringen smelter ikke selve sikringen altså stålet. Er en 10amp sikring så burde ikke være for stor heller.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår