Torodd Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 har tenkt litt på en ting... ofte på gamle biler eller biler som har kjørt litt så er d litt vansklig og få bilen i først og revers... spesielt når d er kalt... hva kan dette komme av... Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Dårlig olje og/eller slitte synkroniseringsringer i girkassa. Olja kan byttes, ringene blir for dyrt/mye arbeid på en gammel bil man bare skal komme seg fra A til B med. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 sett bilen i 4.gir først så går det gjerne mye lettere Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 sitter ikke syncron ringer på revers drevet da! på gammle biler er det mest på grunn av for stor dødgang på pedalen.. er også dårlig kald olje som blir fort veldig tjukk! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 så på discovery her en dag, det der programmet korr de kjøpe biler billig, fikser de litt for så å selle de dyrere... Der va en golf me det problemet som du beskriver. det eneste de gjorde der va å fikse på selve giroverføringa, nye stag, samt at de vaska å rengjorde en del ledd å sånn. Giran ble som nye. En her som mener at det er clutchen som det e feil med....HAHAHAHA Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 ¨på discovery så var det problemer med at den gikk i feil gir bland anna da! å vis det er meg du siterer som mener det er clutch så har ikke jeg nevnt noe anna enn det som var problemte på min golf! akkurat det samme som torod sier, vansklig å få i 1 og R.. men ska ikke nekte på at det kan væra overføringene nei! bare sier det som var problemet mitt og svaret fikk jeg av en som har vært mekaniker i over 35 år! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Hadde det samme problemet på min 96 polo. Der var det noen justerings "stag" ved girkassa som måtte justeres. På min 91. mod Passat er det faktisk det ene motorfestet som er gåent slik at motoren "henger" litt på ene sida slik at 1,2 og R blir vanskelige. Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Glemte bort revers problemet... Hvis det er en VAG så har de ofte revers opp til venstre. Hvis foringene i overføringene blit slitt, eller et motorfeste ryker blir det gjerne problemer med å få den i de to girene pga. sperren for reversen. Dette kan selvsagt kompanseres for ved å løse ut sperren og sette den i første. Revers vil bare bli litt lengre til venstre enn vanlig. Alle girene vil forresten bli forskjøvet litt til venstre. Hvis det ikke er noe galt med motorfester eller overføringer er det bare en justering som gjelder. Skal du gjøre dette selv er det veldig mye lettere hvis du har med deg en kompis til å holde spaken, mens du justerer/omvendt. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 åssen modell gjelder detta da? på min 91 så er det selvjusterende! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Har kun justert på en eldre Jetta, men min arbeidskollega har gjort det på fler. Hvilken modell det er husker jeg ikke, det er ikke alltid så lett å huske alle biler og kunder når man skrur på 5-10 biler daglig. ;) Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 sitter ikke syncron ringer på revers drevet da! Sitter nå det på min, sikkert din og. Sålenge man har synkronisert revers så har man synkronringer der også. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 det sitter ikke syncron ring på revers drevet på min bil nei! det gjør det ikke på noen andre golfer før 91 modell heller! veit volvo har det på mange biler men golf har ikke det! da er det i såfall no spes! prøv å kjør framover å sett den i revers da! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 det sitter ikke syncron ring på revers drevet på min bil nei! det gjør det ikke på noen andre golfer før 91 modell heller! veit volvo har det på mange biler men golf har ikke det! da er det i såfall no spes! prøv å kjør framover å sett den i revers da! Ok, men jeg har det veffal :D Ikke at det er noe vits da men Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Har aldri vært borti noen biler med synk. ringer på reversen, er det noe Audi fikk for seg fordi de lagde diesel det eller? Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Leverte sierran min på verksted, skifte clutch og litt smått. De fant ikke ut hva som var galt med reversen min. Var tung å få i gir. Kjørte 1-2 måneder før jeg tenkte jeg skulle se litt selv. Tok ca 5min å finne ut at det faktisk var så stor dødgang i den at den tok borti noe tull med reverssperra. Så frem med vinkelsliper, og vipps, god som ny! :) Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.