G60 Racing Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Nå som alt av turbo delene er på plass, er valgets kval her om jeg skal gå for en rallye cooler eller om jeg skal kjøpe en universal. jeg vill ha en stor cooler, synes acoupe sin blir i minste laget selv om den egentlig holder... kom gjerne med tips og ha kjøle effekt også litt i bak hodet da dere svarer. Takk! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwindow Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Kjøp en passe stor. Er ikke rallyecooleren uforholdsmessig dyr? Får vel en universal til å passe like bra til en billigere penge. Og den er til gjengjeld heller ikke 15år gammel.. ;) Det er vel begrenset hvor stor intercooler du kan ha på en corrado? Skal du ha den i grillen forran radiatoren så får du muligens problemet med å få trykkrøra forbi radiatoren. Det problemet fikk iallefall jeg på passaten min. Så jeg må ha den nede i fangeren, men der er det så stor plass at jeg skal ha en skikkelig god og stor en.. :) Den til acoupe er stor nok til en G60, men en større kjøler skal jo gi kaldere luft, og det er jo i bunn og grunn vi vil ha. En større intercooler vil gi mer turbolag, iogmed at det er mere luft som skal fylles på. Siter 1991 Golf cabriolet G60 1991 Passat syncro G60 1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 så lenge man har en ny intercooler som flower bedre, er det marginalt hva man får med en veldig stor en i forhold til en som acoupe har. husk, det er sjelden over 20 grader i dette landet, intercoolere er ikke sååå effektive. intercoolere er laget for spania, usa osv. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Men hvis jeg skulle satse på en som er litt større en acoupe sin, noen som har gjort dette før som har noen mål som de er sikre at passer? Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singh_Supreme Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 sån som Vr6admin har er fiiin! Siter 2006 Bmw E91 Gangster BITCH! 1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt- 1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt- 1994Vw Corrado G60 -Vraka- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Fant en fin på ebay i går og bestilte den... litt overdim liker vi, tåler 700hk:D hehe Er universal så blir litt till passing men det er bare morsomt! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 bruk den som spoiler på taket ;) Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 ja kansje det... eller ikke! hehe :D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 max lufting, aerodynamisk smart... kanskje litt stygt med to lange slanger på langs av hele bilen, men du kan jo bare si det er dekorlister. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 skjønner ikke hvorfor alle tror min intercooler er så liten, den fyller ut det midterste hullet i en rs-fanger akkuratt..synes da ikke det er så fryktelig lite? Min holder vel til 270hk eller noe...får vel ikke såå mye mer effekt på en 8v motor? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 nettopp. det er grenser for hvor stor den er før den bare fører til effekttap og ekstra vekt. Synes ikke det ser så dritfett ut å ha en svær fmic på disse bilene uansett jeg. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 nettopp. det er grenser for hvor stor den er før den bare fører til effekttap og ekstra vekt. Synes ikke det ser så dritfett ut å ha en svær fmic på disse bilene uansett jeg. Sant. Ville tenkt litt praktisk jeg. IC som tåler 700hk til en 1.8 8V G60 er vel å smøre litt tjukkt på. Greit at den tåler endel bar og har stor kjøleflate, men hva hjelper det? Det vil føre til responstap/effekttap/vekt/plass. Velg noe som passer til ditt oppsett Jeg sier: Velg slik at ting synkroniserer Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 skjønner ikke hvorfor alle tror min intercooler er så liten, den fyller ut det midterste hullet i en rs-fanger akkuratt..synes da ikke det er så fryktelig lite?Min holder vel til 270hk eller noe...får vel ikke såå mye mer effekt på en 8v motor? Helt sant acoupe, hjelper ikke med større, kan bare oppleve mer turbolag etc, pga en liten turbo må fylle opp alle rør og en IC som er beregnet at en mye større turbo med mer flow skal fylle opp! Men men, stor cooler ser kult ut da! :popcorn Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Det som er bra med den orginale G60/Rallye cooleren er at den har både god flow og passer akkurat i str i fronten på en Golf/corrado, maks flate for kjøling. Hvilken str er det på den du kjøpte? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Jeg ser for meg at en intercooler med større sideareal vil ha ett mindre trykkfall enn én med nøyaktig like store celler, men færre av dem (lufta har altså flere like like store celler å komme seg igennom = mindre motstand)? Lag som en følge av volumforskjellen er imidlertid ikke mulig å komme unna. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.