Gå til innhold

Quattro slår alle i skibakken

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det var jo bare 10sek av den allroad vøttø, han hadde nok 2.7 biturbo utgaven, for det så ut som om det gikk rimelig greit! den vant nok helt sikker

 

 

Nå er jeg faktisk tillenger av Audi.

Men denne "testen" er ikke helt riktig, en ser jo at den BMW får en brå stopp før hjula spinner i bakken, og så kjøre i gang igjen.

 

Og Patrolen ser en tydlig at han bremser før bilen stopper, og dessuten er dette en bil med atskillig lavere aks. egenspaer som faktisk er viktig i en slik bakke.

 

 

Og hvilke dekk valg?? regner med piggfritt siden testen var Tysk, men mange av disse dekka er dårlige på snø og mange vannvittige brae.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg faktisk tillenger av Audi.

Men denne "testen" er ikke helt riktig, en ser jo at den BMW får en brå stopp før hjula spinner i bakken, og så kjøre i gang igjen.

 

Og Patrolen ser en tydlig at han bremser før bilen stopper, og dessuten er dette en bil med atskillig lavere aks. egenspaer som faktisk er viktig i en slik bakke.

 

 

Og hvilke dekk valg?? regner med piggfritt siden testen var Tysk, men mange av disse dekka er dårlige på snø og mange vannvittige brae.

 

Ja alt er vel en sammensvergelse for å øke salget av Audi i Tyskland. Akkurat som testen av Skylinen og RX7`n i Autofil økte salget av fast and the furios DVD`n i Norge.

 

Du har vel ikke hørt om quattro med sperre på bakakslingen? Altså at man trykker på en knapp og man får en viss % sperre bak? Er vel kanskje noe du utelot å huske som den store fan av Audi du virkelig er? kiddie

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han i BMW`n kunne ikke kjøre bil for fem flate øre, men nå skal vi uansett huske at Audi var en av de første ute i verden med 4hjulstrekk på vanlige personbiler og etter sigende har laget noe av de beste 4hjulstrekk systemene. Er vel enkelte som har sett den hoppbakke reklamen med Audi? Prøv det samme med en BMW X5 osv med like forhold og dekk osv, tror vekten og quattro systemet uansett snakker en fordel.

 

Deevilstower. Enkelte antydet at det var enkelte som ga opp litt "tidlig" i dette forsøket. damndamn

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alt er vel en sammensvergelse for å øke salget av Audi i Tyskland. Akkurat som testen av Skylinen og RX7`n i Autofil økte salget av fast and the furios DVD`n i Norge.

 

Du har vel ikke hørt om quattro med sperre på bakakslingen? Altså at man trykker på en knapp og man får en viss % sperre bak? Er vel kanskje noe du utelot å huske som den store fan av Audi du virkelig er? kiddie

 

Jeg veit også at Nissan Patrol har sperre på alle hjul om en ønsker det, men spiller veldig lioten rolle hva jeg vet.

Jeg vet også min gamle Jeep Comanche klarte å komme opp unnarennet på holmekollen vinterstid.

Hva så, er bare å montere dekk for dette.

 

Og jeg vet også noe du tydligvis ikke vet, for sperre er alltid 100% ikke en viss %.

 

Jeg sa ikke noe negativt om bilen heller.

Men når bremse lys lyser under kjøring med andre biler en vinner'n så syns jeg det hele blir feil, samme når du ser en bil får sikkelig bråstopp. Og en 4X4 bil, selv verdens dårligste stopper ikke så brått, uten å kjøre på noe (brøyte kant, kjøre ned i ett hull, eller bremse)

 

Den andre testen hos autofil syns jeg heller ikke var real test. Alt for mye vås.

 

Men klart salget av DVD går opp.

Men tviler på sammensvergelse på det, siden dette var bil test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X5`n bremselys kommer jo først på når han mister fart. Volvoen drar seg bare sidelengs. Patrolen ser du begynner å spinne rett før han trykker inn bremsen. Kan ikke akkurat se at de fleste bremser med "vilje"

 

Er bare synd filmen er i såpass dårlig versjon.

 

Ja en sperre er 100%, men hva er kraftfordelingen på denne modellen, i forhold til de andre i testen? Noe fordeler, ulemper? Nevn noen du da? Hvordan motor er det i de forskjellige bilene? Automatgir på noen av de osv? Er liksom ikke noe særlig å måtte begynne å skifte gir midt i bakken der når motoren mister kraften. da kan man fort tape. skjønner godt at de ikke gidder å stå der midt i bakken og lage spor osv, hvis de skjønner at de ikke har noe sjangs til å komme opp. Men folk får tro hva de vil, for meg så er saken klar.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X5`n bremselys kommer jo først på når han mister fart. Volvoen drar seg bare sidelengs. Patrolen ser du begynner å spinne rett før han trykker inn bremsen. Kan ikke akkurat se at de fleste bremser med "vilje"

 

Er bare synd filmen er i såpass dårlig versjon.

 

Ja en sperre er 100%, men hva er kraftfordelingen på denne modellen, i forhold til de andre i testen? Noe fordeler, ulemper? Nevn noen du da? Hvordan motor er det i de forskjellige bilene? Automatgir på noen av de osv? Er liksom ikke noe særlig å måtte begynne å skifte gir midt i bakken der når motoren mister kraften. da kan man fort tape. skjønner godt at de ikke gidder å stå der midt i bakken og lage spor osv, hvis de skjønner at de ikke har noe sjangs til å komme opp. Men folk får tro hva de vil, for meg så er saken klar.

 

Du ser også at Audien spinner ved denne "kulen" men ingen bremselys der.

Det er liksom det som er det geniale med 4X4, at en har enda mange km å kunne kjøre selv om en byner å spinne.

 

I går spant en på jobben her opp bakken, med sin 2005 Audi quatro (min drømme bil sammen med MB E klasse)

 

Han kom opp likevel, faktisk så kom jeg spinnende opp samme bakke med min 230E.

 

Hjelper ikke med det utsagnet ditt der.

Testen var bare dum men show og morro for dem som tester.

 

Så ut fra din måte å se tester på så er vel min MB 230E like bra som Audin, siden vi begge spant og kom opp samme bakke samme tidig damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så ut fra din måte å se tester på så er vel min MB 230E like bra som Audin, siden vi begge spant og kom opp samme bakke samme tidig damndamn

 

Du sier noe der. For all del, er smart du. og hvilket utsagn, er kanskje en fordel å quote eller fremheve hva du sikter til? Er det med patrolen? Kanskje sjåføren skjønner at han bare vill spinne seg sidelengs hvis han fortsatte? Er en liten forskjell på bakken utenfor jobben og slalombakken på filmen eller? I så fall vil jeg gjerne vite hvor du jobber så vi kan stå på ski sammen. damndamn

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der. For all del, er smart du. og hvilket utsagn, er kanskje en fordel å quote eller fremheve hva du sikter til? Er det med patrolen? Kanskje sjåføren skjønner at han bare vill spinne seg sidelengs hvis han fortsatte? Er en liten forskjell på bakken utenfor jobben og slalombakken på filmen eller? I så fall vil jeg gjerne vite hvor du jobber så vi kan stå på ski sammen. damndamn

 

Tydelig att du aldri har kjørt 4X4, se filmen noen ganger til så vil du se det samme.

 

 

For ser du nøye på patrolen så ser du tydlig at han sakker farten før han spinner, og han har bremse lys tent når den spinner. Når det gjelder Volvon, så spinner og slenger den mye før det er slutt.

 

Men se Audi igjen, se hvordan den spinner og slenger ved start, for å få opp fart. Her er det tydlig om å gjøre å få opp farten før "kneika" som han må over for så bli en lek resten.

 

Jeg er ikke spessielt smart, men har kjørt amatør 4X4 bakkeløp vinter og sommer. Så da ser jeg lett hva som gjøres galt og riktig.

 

Og når dem kjører Audi så bruker dem mye mer krefter for å få opp farten en de øvrige bilene, og du ser at Audien er den eneste som spinner og slenger i starten, og starten er den eneste strekkningen dem vil "mester" spinning og slenging uten at løpet skjærer seg. Men de andre bilene så gir dem nok gass for spinning og slenging høyere opp i bakken, for så å gi opp.

 

Jeg kritiserer ikke bilen, men testen.

 

Og du, trur du virkelig jeg kommer opp akebakke med MB 2WD??

 

Men poenget mitt: selv om en 4X4 bil spinner så er det uhyggelig langt igjen før det oppstår problemer, om han som kjører ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår