Gå til innhold

Bilen stoppa

Ranger emnet


Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

Bilen stoppa, idag. alt startet i morrest da jeg skulle kjøre til skolen, bilen fuska noe jævelig når jeg kom ned til byen! jeg tenkte at det kankje kunne være kondens i tanken, så jeg kjørte innom esso der jeg kjøpte kondens fjerner, men problemet er der fortsatt. da jeg kjørte hjem fra skolen stoppa bilen Og så kom det en helvettes etter tenning.

 

Når jeg skulle starte bilen kom det bare pått smell, fikk så start på den igjen, men det lukter veldig bensin, og virker som bilen bruker ganske så mye bensin, problemet kommer Og går med andre ord

 

hva kan problemet være?

 

takk for svar som kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen stoppa, idag. alt startet i morrest da jeg skulle kjøre til skolen, bilen fuska noe jævelig når jeg kom ned til byen! jeg tenkte at det kankje kunne være kondens i tanken, så jeg kjørte innom esso der jeg kjøpte kondens fjerner, men problemet er der fortsatt. da jeg kjørte hjem fra skolen stoppa bilen Og så kom det en helvettes etter tenning.

 

Når jeg skulle starte bilen kom det bare pått smell, fikk så start på den igjen, men det lukter veldig bensin, og virker som bilen bruker ganske så mye bensin, problemet kommer Og går med andre ord

 

hva kan problemet være?

 

takk for svar som kommer inn.

sjekka plugga, stift, fordelerlokk, rotor, pluggledninger, coil

sjekk etter sprekker ol.

 

fått justert forgasseren riktig? dersom problemet kommer å går er det nok fukt i fordeler/kondens i gasseren elno...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d forgasser motor? lukter hull i forgasser membran her, lr ikke strøm til tomgangs ventilen, men skal ikke slik effekt, grunden til at jeg nevner d er at jeg fikk begge på en gang, hull i mabran, så hadde ledningen på tomgangs ventilen hoppa av, da snakker vi samme opplevelse som du nevner;) sjekk gasser mebranet ditt!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var problemet tilbake for fult! Bilen fuska en del, så jeg hadde jo på shokken så pluselig blinka shokk lampa. jeg kjørte noen mill, da jeg skulle opp en bakke Trampa jeg inn gassen men ingen reaksjon, så prøvde da å sette på shokken litt igjen da virka det i 2sekunder så Døde den. jeg prøvde så Og starte den, den starta i 2sec når jeg ga gass døde den. jeg prøvde da og starte den uten gass, da ville den ikke starte i det heile tatt, jeg prøvde så igjen med gass da ville den heller ikke.. prøvde en stund men ingen rekasjon. noen som vet hva dette kan være? jeg tror ikke det er kondens i tanken denne gangen. må være noe bak bensin tilførsel etc elektrisk<--- tror ikke det er det. noen som kan forklare med i enkle detaljer hva jeg kan se etter? Foresten hvordan ser tomgangs ventilen ut? bilde? vær så snill Og hjelp meg da hadde jeg blitt glad. sitat: vomaz: har aldri fått justert forgassern, kjøpte bilen i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går stoppa bilen, jeg plasserte så bilen ca halv meter fra Grøft kanten. Det var over 3Meter i breden( Jeg målte opp det ettter jeg kom og så hva som hadde skjedd med bilen.

 

 

Eier av Brøtebilen nekter å skrive skademelding. Han sa at han ikkje fant tlf nr mitt i telefonkatalogen noe som er usansynlig da jeg står i alle tlf register med mitt navn. veldig surt dette her=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår