Turbo_Dos Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Bilen stoppa, idag. alt startet i morrest da jeg skulle kjøre til skolen, bilen fuska noe jævelig når jeg kom ned til byen! jeg tenkte at det kankje kunne være kondens i tanken, så jeg kjørte innom esso der jeg kjøpte kondens fjerner, men problemet er der fortsatt. da jeg kjørte hjem fra skolen stoppa bilen Og så kom det en helvettes etter tenning. Når jeg skulle starte bilen kom det bare pått smell, fikk så start på den igjen, men det lukter veldig bensin, og virker som bilen bruker ganske så mye bensin, problemet kommer Og går med andre ord hva kan problemet være? takk for svar som kommer inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Bilen stoppa, idag. alt startet i morrest da jeg skulle kjøre til skolen, bilen fuska noe jævelig når jeg kom ned til byen! jeg tenkte at det kankje kunne være kondens i tanken, så jeg kjørte innom esso der jeg kjøpte kondens fjerner, men problemet er der fortsatt. da jeg kjørte hjem fra skolen stoppa bilen Og så kom det en helvettes etter tenning. Når jeg skulle starte bilen kom det bare pått smell, fikk så start på den igjen, men det lukter veldig bensin, og virker som bilen bruker ganske så mye bensin, problemet kommer Og går med andre ord hva kan problemet være? takk for svar som kommer inn. sjekka plugga, stift, fordelerlokk, rotor, pluggledninger, coil sjekk etter sprekker ol. fått justert forgasseren riktig? dersom problemet kommer å går er det nok fukt i fordeler/kondens i gasseren elno... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Er d forgasser motor? lukter hull i forgasser membran her, lr ikke strøm til tomgangs ventilen, men skal ikke slik effekt, grunden til at jeg nevner d er at jeg fikk begge på en gang, hull i mabran, så hadde ledningen på tomgangs ventilen hoppa av, da snakker vi samme opplevelse som du nevner;) sjekk gasser mebranet ditt! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Ja, da var problemet tilbake for fult! Bilen fuska en del, så jeg hadde jo på shokken så pluselig blinka shokk lampa. jeg kjørte noen mill, da jeg skulle opp en bakke Trampa jeg inn gassen men ingen reaksjon, så prøvde da å sette på shokken litt igjen da virka det i 2sekunder så Døde den. jeg prøvde så Og starte den, den starta i 2sec når jeg ga gass døde den. jeg prøvde da og starte den uten gass, da ville den ikke starte i det heile tatt, jeg prøvde så igjen med gass da ville den heller ikke.. prøvde en stund men ingen rekasjon. noen som vet hva dette kan være? jeg tror ikke det er kondens i tanken denne gangen. må være noe bak bensin tilførsel etc elektrisk<--- tror ikke det er det. noen som kan forklare med i enkle detaljer hva jeg kan se etter? Foresten hvordan ser tomgangs ventilen ut? bilde? vær så snill Og hjelp meg da hadde jeg blitt glad. sitat: vomaz: har aldri fått justert forgassern, kjøpte bilen i sommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej45 Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 K motor? Kan være tenninga som bør justeres. Hadde samme problmet på min, rett ETTER jeg hadde den inne på volvo og justerte forgasseren Siter " Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Tror ikke det er tenninga, men er usikker da. har b230a motor. han som hadde bilen før var en slarv k** Åpna det gule lokket som står på forgassern, skal det ikke være olje der? stakk fingeren inn der Og det virka ganske tørt, kan det være årsaken til problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej45 Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Ska være olje ja:) Siter " Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 men kan det være problemet at jeg ikke får start? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Folkens, dette ser ikke bra ut. fikk en tlf av en kompis Og brøybilen har vist tatt bilen! skal å se på det snart, kan ting bli værre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 I går stoppa bilen, jeg plasserte så bilen ca halv meter fra Grøft kanten. Det var over 3Meter i breden( Jeg målte opp det ettter jeg kom og så hva som hadde skjedd med bilen. Eier av Brøtebilen nekter å skrive skademelding. Han sa at han ikkje fant tlf nr mitt i telefonkatalogen noe som er usansynlig da jeg står i alle tlf register med mitt navn. veldig surt dette her=( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Dette var kjipt alså...masse skader eller? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Bilen ble stripa Der lykta er + at bakfangern ble rivd rett av. jeg gir meg ikke.. jeg anmelder fyren for å nekte å skrive skademelding + at jeg ringer forsikring selskapet angående dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Back 2 topic.. tror det er bensin Pumpa.. prøvde å starte den når jeg ble taua, da starta den litt Og så kom den pluselig høyt oppi tur tall så stoppa den.... tror det er bensin pumpa noen som har formening om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 At det ikke er forgasser olje kan ha skyld i at den skjøyt, Men lurer litt på tomgangsventilen, sjekk sikringer og forgasserjusteringer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Visst det ikke er olje i gassern så tørker membranet ut å da blir det bare hæl****... Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg