johmol Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 jeg har en 245 til som jeg skal ribbe helt ned og rustsveise, for så å bygge en lekebil av den. derfor skal jeg i utgangspunktet bare tune opp denne motoren litt slik at det hvertfall er litt futt i den. så bygger jeg heller motor i den andre bilen. derfor ber jeg om noe kjekke tips om enkel trim for min B230K med 530 topp..:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Har du skifta stempel da siden du har 530 topp? Enkel trim: doble webere, kam og større ventiler i topp :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 ikke vet jeg, det er hva som sitter der, så hva som er gjordt vet ikke jeg. eneste jeg vet er at det går fryktelig dårlig og bruker masse suppe...:-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Hvis den går fryktelig dårlig og bruker mye, har jeg litt mistanke om at det er 530 topp på k blokk. Ingen god kombinasjon. Går den veldig lett på starteren? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Hvis den går fryktelig dårlig og bruker mye, har jeg litt mistanke om at det er 530 topp på k blokk. Ingen god kombinasjon.Går den veldig lett på starteren? Leste gjennom tråden, og har begynt å lure litt, ingen som kan lage ei liste over de forskjellige volvo motorene fylt med fakta. Hadde vært fint å vist hva kompresjonen blir med de forskjellige sammensetningene. B230K, er stemplene plant med blokka når de er på topp? Hvor står det på blokka om det har vært en A, K osv motor??? Er på jakt etter en billig turbo løsning. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Det virker som om den er litt lett på starteren,men på toppen står det 530 ja og det er en B230K motor(står hvertfall dette på en lapp foran), men om dette ikke er en god kombinasjon. Hva mener du jeg kan gjøre da? Jeg har evt en B200K i den andre bilen som jeg evt kan sette i men ser liksom ikke helt hensikten med det heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Med 230K blokk og 530 topp en det bare STOR turbo som kan få det til å gå bra...:D Du har nok sikkert bare 230K register deksel. Hva type forgasser har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 det står en piersburg forgasser på min motor 175cd eller noe slikt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Hva står det på blokka rett oppunder toppen ved fordeleren? På blokka jeg demonterte nå nylig står det tydelig B21ET. Det ser ut som om det er banka inn med nål eller spiker... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 det står en piersburg forgasser på min motor 175cd eller noe slikt Hva skal det originalt være i bilen din? Står på ene støtdempertårnet. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Det står at det skal være en B230K på stempeltårnet, men hvor finner jeg noe tall på hvordan blokk som sitter der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 ingen som vet??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 På blokka på førersiden, rett under toppen ved fordeleren. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg