Gå til innhold

Jr-Performance: Bmw e36 stereo bygge!

Ranger emnet

[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

har en god del erfaring med glassfiber. tilpassa jo en polo fanger til corollaen!

Frontmelys.jpg

Picture005.jpg

119_1956.jpg

glassfiber er genialt å jobbe med, men tar lang tid og er et gelvette å pusse. får tak i alt utstyr jeg trenger da pappa jobber med dette daglig:)

kunne vært en idè og lagd ''kasser'' som jeg fester i hatte hylla i glassfiber...

har jo prøvd meg litt allerede til framdørene på corollaen, gikk 2 uker så ble jeg drittlei og lagde i spon i steden:P

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"lagd ''kasser'' som jeg fester i hatte hylla i glassfiber..."

Mener du å lage no som du fester oppå hattehylla?

For jeg vil virkelig påstå at en såpass fin bil fortjener noe bedre enn det du har lagd i hattehylla! Hehe... En haytaler skal jo helst være 100% tett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er fullt klar over at hattehylla mi ikke er helt optimalt;) har virkelig lyst å lage ny hele hattehylla.... men går fint å lage i spon også, å trekke med skai/filt.... glassfiber er uaktuelt... blir tioo much arbeid for å få det slett og fint, å få det til å sitte slik det skal osv.. en tanke er jo å bruke den orginale som''mal'' og bygge videre med glassfiber slik at fester, form osv blir det samme,,, men hvem vet...

har gjort som du sa og snudd basserne, ble fett nok. går for den;) bare å få det beint og fint og lage vegger på sidene:)

Jrperformance129.jpg

Jrperformance130.jpg

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt å forska litt i paint her nå, og mekka et forslag til noe høytaler opplegg:P

sikkert vanskli å skjønne seg på, men skal liksom stå på skrå opp ut mot kupeen og helt inntil veggen på andre sida...

http://photobucket.com/albums/y241/jrperformance/?action=view&current=htthyll.jpg

htthyll.jpg

godkjent eller?

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke vei du har basserne er jo helt opp til hvordan lyden blir, og hvordan lyd du vil at det skal være! :)

paint-forslaget ditt tror jeg at jeg skjønte! ;) Og no i den duren kan jo selvsagt bli fint, bare det gjøres ordentlig! ;)

Jeg har hattehylle i spon.. det funker jo selvsagt fint det, men jeg har droppa alt av vinkling og styr! Var det aller første jeg gjorde med bilen! ;) glassfiber egner seg lissom ikke helt i en 240... I allefall ikke i en ellers orginal 240! Hehe.. Så er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er driten med å lage helt ny i spon er at den orginale hylla har jævli med kanter og vinkler osv.. vi får se hva som skjer. stay tuned... dåli med økonomi for tiden, har to biler som skal betales veiavgift på med mindre corollaen blir vraka, eller jeg får solgt den..

''COROLLLLAAAA TIIILLLL SAAAALLLGSSS'' selges for alt over vrakpant!

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk glassfiber på hatthylla? blir pent det. Har selv startet med det :)

Kan se bilder i tråden min. Men har ikke startet å pusset etc.. men ser iaf litt av formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Her komme en liten oppdatering, har prøvd å feila et par ganger nå. men nå er jeg fornøyd. så nå vil det bli sånn som dette her. utgangspunkt, vegger og slikt kommer! :)

Jrperformance186.jpg

Jrperformance188.jpg

kassa er skrudd fast i hattehylla med alu-bend på begge sider, samt skrudd fas i bunn!

Jrperformance187.jpg

Edit:

har vert ute med de hefige paint-skillza mine og fiksa sånn ca jeg håper på at det vil komme til å se ut til slutt!

projkt.jpg

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']haha' date=' lurte dere! ingen oppdatering på stereo-fronten, men har fått meg frontleppe til fangeren:D

fikk den billig av en kamerat, pga den er litt defekt, knust hjørne osv....

[/quote']

Bra prosjekt! stå på!

samme frontleppe som meg.. og min er skadet akkurat på samme sted :P så må vel prøve å få rep'et det så fort snøen går..

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan få min billig når jg kjøper meg m3-front;)

skjer lite med leppa for tiden, er lei pussing pluss kaldt ute, og jeg hodlder på med stereoen for tiden:P men oppdateringer kommer så fort det skjer no:D

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

misunner deg med touringen:D

e36sedan/cab/coupe er vel ikke akkuratt drømmebilen å bygge stereo i..

sitter litt å tenker på hvordan det skal bli i trunken på min.. skal lage noen layout skisser om ideéne mine:D

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider