Gå til innhold

[B]"Chip tuning gti 16v"[/B]

Ranger emnet


sink

Anbefalte innlegg

  Polo Classic skrev:
ikke noe vits i mine øyne, et godt oppsatt k-jet system vil gi nok bensin uansett.

 

Blir ikke så mye dyrere å sette inn digifant fra G60 da, og det kan mappes

 

 

Vil det gi noe effekt da? Evnetuelt bedre/sunnere blanding for motoren?

Edit: mener da g60, ikke tenningsmodulen.

-89' Golf Gti 16v

 

Tråden om bilen:

Golf-tråd nr. 1002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Okki skrev:
Vil det gi noe effekt da? Evnetuelt bedre/sunnere blanding for motoren?

Edit: mener da g60, ikke tenningsmodulen.

 

Vil nok gi litt mer effekt enn med k-jet ja da den er mye mer nøyaktig

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sonick skrev:
I tilleg så er du halveis til turbo bygge når du har fått digifanten på plass :)

 

 

Men den krever nok en annen chip en org g60 ....

 

Hehe.. ja det er en god start... hadde vært arti med turbo, men må få ordnet kaldstart problemet først. Kan dette muligens ordnes og jeg bytter til digifant? Om kaldstartproblemet ligger i motorstyringen?

-89' Golf Gti 16v

 

Tråden om bilen:

Golf-tråd nr. 1002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, digifant har en helt annen løsning på kaldstart, så det vil ordne seg.. men du trenger spesial fuelrail, digifant, en haug av målere og annet.. blandt annet n/a chip til digifant.. kommer til å koste noen tusen, men ser ufattelig mye bedre ut i motorrommet også da..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Gallagher skrev:
ja, digifant har en helt annen løsning på kaldstart, så det vil ordne seg.. men du trenger spesial fuelrail, digifant, en haug av målere og annet.. blandt annet n/a chip til digifant.. kommer til å koste noen tusen, men ser ufattelig mye bedre ut i motorrommet også da..

 

Kanskje like greit å bygge om til golf 3 16v digifant 2 når jeg først er i gang :)

-89' Golf Gti 16v

 

Tråden om bilen:

Golf-tråd nr. 1002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  sink skrev:
Er det noen her som har noe erfaring med sånn chip/powerbox som gir rikere blandig fra 5000rpm og oppover?

 

Håper på noen tips og erfaringer :)

 

På en original motor er det lite å hente på dette. Om motoren i forkant er trimmet vil denne gi merkbar effektøkning og gi mer uttelling av det trimmingsarbeidet som alt er gjort (synergieffekt).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Quattro73 skrev:
På en original motor er det lite å hente på dette. Om motoren i forkant er trimmet vil denne gi merkbar effektøkning og gi mer uttelling av det trimmingsarbeidet som alt er gjort (synergieffekt).

 

Ja er igrunn enig der, driver å legger unna litt penger til porting av toppen til sommern :) Får se om jeg ikke tester da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår