sink Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Er det noen her som har noe erfaring med sånn chip/powerbox som gir rikere blandig fra 5000rpm og oppover? http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=8&category_id=31&sub_category_id=53&object_id=120 Håper på noen tips og erfaringer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 bortkasta penger!... større bensinforbruk.. = endamer bortkasta penger Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 ikke noe vits i mine øyne, et godt oppsatt k-jet system vil gi nok bensin uansett. Blir ikke så mye dyrere å sette inn digifant fra G60 da, og det kan mappes Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 ikke noe vits i mine øyne, et godt oppsatt k-jet system vil gi nok bensin uansett. Blir ikke så mye dyrere å sette inn digifant fra G60 da, og det kan mappes Vil det gi noe effekt da? Evnetuelt bedre/sunnere blanding for motoren? Edit: mener da g60, ikke tenningsmodulen. Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 men altså.. 1490 spenn.. for et rele og neon ledninger samt plugger? .. heh.. dyre ledninger gitt Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Vil det gi noe effekt da? Evnetuelt bedre/sunnere blanding for motoren?Edit: mener da g60, ikke tenningsmodulen. Vil nok gi litt mer effekt enn med k-jet ja da den er mye mer nøyaktig Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Vil nok gi litt mer effekt enn med k-jet ja da den er mye mer nøyaktig Hvordan blir digifant koblet inn på ledningsnettet til en 16v pl da? Bør jeg bytte fuelrail og all motorelektronikk til sikringsboksen inkl. alt eller? Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 I tilleg så er du halveis til turbo bygge når du har fått digifanten på plass :) Men den krever nok en annen chip en org g60 .... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 I tilleg så er du halveis til turbo bygge når du har fått digifanten på plass :) Men den krever nok en annen chip en org g60 .... Hehe.. ja det er en god start... hadde vært arti med turbo, men må få ordnet kaldstart problemet først. Kan dette muligens ordnes og jeg bytter til digifant? Om kaldstartproblemet ligger i motorstyringen? Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 ja, digifant har en helt annen løsning på kaldstart, så det vil ordne seg.. men du trenger spesial fuelrail, digifant, en haug av målere og annet.. blandt annet n/a chip til digifant.. kommer til å koste noen tusen, men ser ufattelig mye bedre ut i motorrommet også da.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 ja, digifant har en helt annen løsning på kaldstart, så det vil ordne seg.. men du trenger spesial fuelrail, digifant, en haug av målere og annet.. blandt annet n/a chip til digifant.. kommer til å koste noen tusen, men ser ufattelig mye bedre ut i motorrommet også da.. Kanskje like greit å bygge om til golf 3 16v digifant 2 når jeg først er i gang :) Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 nja.. vet ikke om den er så grei om du skal overmate senere.. denne bruker vel og luftmasse måler.. synes jeg personlig er litt tungvindt.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Takk for mange gode svar :) Hadde håpet på litt mere positive tilbake meldinger , men da er det sikkert som mange av dere sier! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Er det noen her som har noe erfaring med sånn chip/powerbox som gir rikere blandig fra 5000rpm og oppover? Håper på noen tips og erfaringer :) På en original motor er det lite å hente på dette. Om motoren i forkant er trimmet vil denne gi merkbar effektøkning og gi mer uttelling av det trimmingsarbeidet som alt er gjort (synergieffekt). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 På en original motor er det lite å hente på dette. Om motoren i forkant er trimmet vil denne gi merkbar effektøkning og gi mer uttelling av det trimmingsarbeidet som alt er gjort (synergieffekt). Ja er igrunn enig der, driver å legger unna litt penger til porting av toppen til sommern :) Får se om jeg ikke tester da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.