Gå til innhold

hvilken turbo motor er best????

Ranger emnet


v240tic85

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

b230 blokken har jevnere støping enn b23 blokken.

ellers, har ikke alle b230ft underspyling.

 

b230et og b230ft fra samme år, tåler det samme.

b23 tåler mer enn b230 før 1989 (frem til og med 1988), pga. rådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før 85 var B23ET best. Den er KUN i 760 TIC fra 83-84.

 

Fra 85-89 er vel noe av det dårligste du kan finne, de har svake råder og dårlig veiv. Det var toleranse på 15g på rådene, noe som er forholdsvis mye.

 

I 89 satte de den "gamle" veiva tilbake og de ble litt sterkere, men rådene og stemplene var samme.

 

I 93 kom B230FT/FK med underspyling

 

I 95-98 (B230FT/FK)så har du den sterkeste bunndelen og motoren som er av rødblokk turbo og få. Den har "gamle" veiva, sterkere råder (m-råder ??). Den har og underspyling.

 

I følge BCB så er egentlig B23ET motoren den beste rødblokk motoren som eg laget (jeg mener også det). Men det er en minus at den ikke har underspyling. Den har 405 topp, smidd veiv, M-råder, smidde stempler og B kam. (jeg kjører A kam).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår