Gå til innhold

hvilken turbo motor er best????

Ranger emnet


v240tic85

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok! har også en b21et motor som skal selges og en 230f motor! så skal jeg kjøpe turbomotor etter jeg har solgt de! derfår jeg lurte hva som var best!

 

må få i stand den b21et istedet for å sitt å skriv her, så æ kan kom oppover og hiv den neddi kjerra mi ;) bare si ifra når den bynne å bli i orden så kjem æ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så har B23ET sterkest innmat i motoren. Jeg ville ikke kjørt 350 hk på en FT med orginal innmat.

 

Siden du har F fra før så er jo en FT/FK enklest. Men kjøp en fra 95-98, så får du den sterkeste. Det er startsperre på den så den må nok chippes.. En FT/FK ligger vell på 15.000-20.000 hos volvo huggeren, eller iglebekk motor (ventebekk). Du finner sikkert motorer til 5-15.000 og da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 230 motoren er bedre pga underspyling er bare tull!!! Fordelen med 230blokka er at den har en jamnere støping og er i det heletatt en mere stabil blok en 23.....

MEN... at det har noe betydning før 500HK!!! det tviler jeg sterkt på!!!!

Som orginal motor og 300hk er 230ft en mere fornuftig motor med tanke på trimmvenlighet... mere utvalg i dingser og ting til sprutet!

Men.. får vell greit en 23ET og et billig datasprut til prisen av en 230FT da!!!!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23ET begynner å bli temmelig gammal da, og vanskelig å oppdrive + gått mye. Men blokka er sikkert bra den, og 531-topp er heller ingen ulempe.

 

B230FT/FK ble tross alt produsert frem til 1998; er man heldig kan man oppdrive en lav-km motor.

 

Ville nok ha satset på en 230 FT/FK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det at det er gamle motorer!!!!! Men er ikke nå ulempe fordet!!!

Om du tar en b23a blokk som har gått 150K eller en FT blokk som har gått 150K er det ikke noe forsjell på slitasje!!!!

Husk at De fleste B21-23 har smidd veiv og smidde m-råder uansett om det er A, E eller ET!!!!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår