Gå til innhold

Hva er det med Volvo modeller

Ranger emnet


realace

Forstår du hvorfor noen klistrer på nye bokstaver og tall?  

71 stemmer

  1. 1. Forstår du hvorfor noen klistrer på nye bokstaver og tall?

    • Jepp
      26
    • Noop
      46


Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på dette når jeg kjørte hjem idag

 

Hvorfor er det så mange volvo'er som skifter modell med noen deler? Jeg å kan vel sette på en ny evo8 front og ett evo 8 panser på evo'n, men kan aldri ha tenkt meg kalle den noe annet enn det egenlig er. Mulig det er bare meg som er forundret over dette? Volvo'er har en tendens til å vokse med årene etter det jeg har sett. De fleste putter på en R bak 240 etter å ha montert skulderputer og bakpotte fra Thorshov, Og en S kommmer med den enorme aluvingen bak og senkesett..

 

Har sett siffer bak som jeg aldri har hørt er blitt levert. Er det slik at volvo eiere skjemmes over å ha en 740 så de må kalle det noe annet? Øker prisen når man kaller dette en S90r f.eks?

 

I mine øyne så er det slik.. Hvis det ser ut som en and og kvakker som en and, ja da er det en and. Uansett hvilket merke eieren henger rundt halsen på anda ;)

 

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Folk setter "R" bakpå alt om dagen, det gjelder ikkje bare Volvo.. Har egentlig inntrykk av at det gjelder Volvo i mindre grad enn andre biler. Men eg ser at du er fra Trøndelag, så mye rart (les:stygt) når eg var i Stjørdal i militæret.. Kjørte rundt i Trøndelag en del og, så eg så mye rart :P

 

Et eksempel på en bil som kalles S90R: En 740, der de har sveist om hekken og a-stolpene til 960/S90, og byttet front til 960/S90. 960 ble døpt om til S90 (sedan) og V90 (stv) av Volvo mot slutten, for at de skulle følge det nye navneprogrammet til Volvo. 900-serien er bygget på 700-serien. Derfor kaller de en 740 for en S90, etter at de har bygget om det som trengs på bilen for at den skal være en S90 (utenom bladfjærene bak :???: ). R'en kommer av at motoren er fra 850 T5-R. Derfor har folk lekt seg litt med navnet, siden bilen er en bil, bygget om til en blanding av to andre biler. S90R. En Volvo coupe kalles en "CXX", og han på volvoforumet som har bygget 2-dørs av sin "S90R", kaller den for C90R.. I disse tilfellene er det snakk om å lage noe Volvo burde ha gjort, men aldri gjorde ;)

 

Dermed er det et dårlig eksempel. Derimot når folk setter Type-R-klistremerke på sin Omega B 2.0i, då er det noe gale.. Eller den 940 turboen eg var og så på en gang.. Den hadde automatgir, var gått som taxi, hadde 136 hester i utgangspunktet, men var trimmet med en liten slangebit på ene vakumslangen.. Den hadde et lite treffende R-emblem på hekken..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk setter "R" bakpå alt om dagen, det gjelder ikkje bare Volvo.. Har egentlig inntrykk av at det gjelder Volvo i mindre grad enn andre biler. Men eg ser at du er fra Trøndelag, så mye rart (les:stygt) når eg var i Stjørdal i militæret.. Kjørte rundt i Trøndelag en del og, så eg så mye rart :P

 

Et eksempel på en bil som kalles S90R: En 740, der de har sveist om hekken og a-stolpene til 960/S90, og byttet front til 960/S90. 960 ble døpt om til S90 (sedan) og V90 (stv) av Volvo mot slutten, for at de skulle følge det nye navneprogrammet til Volvo. 900-serien er bygget på 700-serien. Derfor kaller de en 740 for en S90, etter at de har bygget om det som trengs på bilen for at den skal være en S90 (utenom bladfjærene bak :???: ). R'en kommer av at motoren er fra 850 T5-R. Derfor har folk lekt seg litt med navnet, siden bilen er en bil, bygget om til en blanding av to andre biler. S90R. En Volvo coupe kalles en "CXX", og han på volvoforumet som har bygget 2-dørs av sin "S90R", kaller den for C90R.. I disse tilfellene er det snakk om å lage noe Volvo burde ha gjort, men aldri gjorde ;)

 

Dermed er det et dårlig eksempel. Derimot når folk setter Type-R-klistremerke på sin Omega B 2.0i, då er det noe gale.. Eller den 940 turboen eg var og så på en gang.. Den hadde automatgir, var gått som taxi, hadde 136 hester i utgangspunktet, men var trimmet med en liten slangebit på ene vakumslangen.. Den hadde et lite treffende R-emblem på hekken..

 

hvis den "ombyggingen" er godt gjennomført, så ser jeg ikke noe gale i å klistre på et s90R emblem bak, både for fun, og fordi det gjerne ikke er en org. 740 lenger,

kjekt å vise fram

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammeltype 960 som er oppgradert til 95> 960 look/S90. Jeg har døpt den om til S90 for det merket ser mye mer elegant ut og folk skjønner med engang hvilket karroseri det er snakk om isteden for å si "nye typen 960" eller "95 modell 960".

Etterhvert kommer det ny motor i bilen å da kommer den til å bli døpt om til noe sånt som S90R, S90 T6, S90T6-R eller S90 V8 alt etter hva slags motor som havner i den.

Men bilen blir ikke kalt noe uten at grunnlaget for navnet er der.

 

Ellers finnes det mye stygg/rar decaltrim rundtom på både Volvo'er og andre biler.

Se bare på alle BMW'ene med M-logo. 316i med M logo på bakluka osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette kan forklares med at Volvo's gamle typebetegnelser faktisk fortalte noe om bilen. Da er det forståelig at noen endrer navnet etter en ombygging, selv om det kanskje er litt jålete. Men det bør være seriøst, da. Ikke tøft å slenge på en R bare fordi du har montert bakpotte fra Thorshov.

 

Jeg har blant annet sett betegnelsen 985: dvs 9-serie, 8 sylindre, 5 dørs karrosseri. Volvo selv produserte aldri denne bilen, dessverre.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg ikke skjønner er de som bruker titiusener på å gjøre en 740 om til 960/S90 (kanskje spesielt i Sverige der billigste 2. gen. 960 koster fra 20000, s90 fra 50000) da en orgiginal bil ikke koster allverden. Du har den bilen du har.

 

Skaperglede? Følelsen av å eie og ha utført noe ingen andre har?

 

Eller prøver du å finne fornuften i ombygging av bil kanskje? Det er ganske håpløst, det er for mye arbeid og alt for dyrt uansett hvordan man vrir og vender på det...

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår