Golfthedud 10 Report post Posted September 14, 2005 Bruker brekkwire fra Golf 2 Gti 16v -90 mod. og nyere. Med stålomspunnede bremseslanger blir responsen mer direkte når du bremser. Men det er selvfølgelig foran virkningen er mest merkbar. Okey, takk for raskt svar :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vegard 10 Report post Posted September 14, 2005 Rallye og passat G60 syncro har faktisk skiver bak som er identiske med golf 1 non gti har framme...Hva med calipperne, er det de samme bak på Rallye som foran på Golf 1 også? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Morten 3 10 Report post Posted September 14, 2005 Er nok ikke det. Er jo handbrems på rally calipterene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Polo Classic 10 Report post Posted September 14, 2005 ja, etter en vinter funket ikke håndbrekket Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mk2-16v 10 Report post Posted September 14, 2005 Stålomspunnede bremseslanger er laget av teflon, så de gir ikke etter så mye som gummi. stål-nettingen (eller hva det heter) er der for å beskytte slangen mot steinsprut og dritt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golfthedud 10 Report post Posted September 26, 2005 Denne tråden er til bremseoppgradering bak men kan vel bruke den til andre ting som har med bremseroppgradering å gjøre... Har ein GTI 16v (KR) 86 mod. Er ikkje sikker på kor stor bremsekraft forsterker eg har er. Det eg lurer på, er om bremsekraftforsterkeren eg har er stor og kraftig nok til bremsene eg har??? Har da 305 x 28 settet fra Seat og Golf 4 kalippere bak. Viss eg bør oppgradere bremsekraftforsterkeren. Kva for ein bør eg da velge??? Og da ein som helst er Bolt on. helpme Quote Share this post Link to post Share on other sites
SpeedWell 10 Report post Posted September 26, 2005 16V har 22,5mm sylinder og 9" forsterker, det største som Golf 2 noen sinne kom med fra fabrikk. synes du at du må trykke hardt på pedalen for at bremsene skal ta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golfthedud 10 Report post Posted September 26, 2005 Ok. Har ikkje komt så langt at eg har fått testa bremsene. Skal bytta alle rør, slanger, kalippere, skiver og klosser så tenkte det var lurt å finne ut av det før eg monterte det sånn at eg slipper og ta det fra kvarandre igjen vist forsterkeren ikkje var god nok. Skal bruke bilen litt på bane så hadde vert greit med gode bremser. Men vist det er so at golf 2 ikkje er lagd med større sylinder og forsterker enn det 16v har så er dei sikkert kraftig nok. Har alle 16v`er uansett modell samme forsterker og sylinder? Quote Share this post Link to post Share on other sites
SpeedWell 10 Report post Posted September 26, 2005 Bremsekraftforsterker og pumpen sitter i motorrommet, er ikke der du skal bytte klosser og sånt. ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gallagher 10 Report post Posted September 26, 2005 16V har 22,5mm sylinder og 9" forsterker, det største som Golf 2 noen sinne kom med fra fabrikk. synes du at du må trykke hardt på pedalen for at bremsene skal ta? kun sene 16v som har denne... sannsynligvis de samme som med 256mm brems foran.. etter 88 el 90 el no slikt.. er ikke på min 86 modell.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Golfthedud 10 Report post Posted September 26, 2005 Bremsekraftforsterker og pumpen sitter i motorrommet, er ikke der du skal bytte klosser og sånt. ;) Klar over det. Poenget var at eg skulle bytte nesten alt som har med bremser å gjøre og ville ta det samtidig om det trenktes... kun sene 16v som har denne... sannsynligvis de samme som med 256mm brems foran.. etter 88 el 90 el no slikt.. er ikke på min 86 modell.. Så da bør eg skaffe fra sein 16v? Kva med G60. Er det likt på disse eller? Er jo større bremser. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vegard 10 Report post Posted September 26, 2005 Klar over det. Poenget var at eg skulle bytte nesten alt som har med bremser å gjøre og ville ta det samtidig om det trenktes... Så da bør eg skaffe fra sein 16v? Kva med G60. Er det likt på disse eller? Er jo større bremser. G60 og Passat har denne orginalt. Den er på 22,22 mm. Jeg bruker denne, men jeg er ikke helt forøyd. Vet at andre bruker masterpumpe og bremseservo fra Audi A4 og A8. Disse gir touchkontroll på bremsepedalen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banybakke 10 Report post Posted September 26, 2005 Er det ikke samme bremsene bak på G60 og 16W ? Uansett den eneste calippern som er bra, som du bare kan skru rett på 16W er calipere fra Golf 4. Jeg satte på Golf 4 calippere på min G60 og kan lett låse hjula på tørr asfalt med brekket. De calippera er lagd i aluminium og ruster ikke. Du må bare ha en annen type bremse slanger. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vegard 10 Report post Posted September 26, 2005 Kjøpte stålomspunnede bremseslanger til Golf 4 på http://www.brakehoseshop.com De har et sett med bare slangene til calipperene bak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tor_s_sumstad 10 Report post Posted September 27, 2005 Er det ingen som vet at G4 calipere ikke er det spor bedre en G2 calipere, med tanke på brekk-mekanisme? Jeg jobber på møller(Berge & Co), å har bytta ørtenhundre G4 calipere på grunn av at håndbrekk-mekanismen setter seg. Så jeg skjønner ikke helt denne trangen til å skulle bruke disse på G2. Nå har ikke jeg registrert om de er laga av aluminium eller ikke, men dette har uansett ingenting å si, med tanke på at det er innvendige deler i caliperen som ruster fast i hverandre. Quote Share this post Link to post Share on other sites