Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke helt hva du mener her men..

Poenget mitt var at Cosworth har vært borti andre merker også.

Ikke bare Ford,men det er da ingen andre motorer som er blitt like bra som den gode gamle Cosworth motoren..Hører jo ikke noe om de andre..

 

Ja skulle vel bare mangle at den ikke hadde vært bortig andre merker siden audi eier en del av cosworth..

 

Er vel mest i skandinavia at forden sin cosworth motor er kjent, dra til statene der har meste parten ikke hørt om den en gang. Men cosworth har dem hørt om for der er løpsmotorer dom er brukt i alt fra rally til f1..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på en Calibra Turbo. Den kjører jo fra Escort cosworth.

0-100 eller ikke har vel ikke så mye å si da Calibraen har mye høyere topphastighet enn cosworthèn.

Hva er det som er gjort bedre på denne Opelmotoren?

Cossieman: Hvorfor går Calibra Turbo bedre enn cosworth??? (både 1-100 og toppfart)

calibra turbo gjør det fordi den har en annen type turbo, litt nyere. lader tidligere. grunnen til toppfart er 2 ting: 6 gir (kameraten min har calibra turbo, og 5gir pp cossie er ca midt mellom 5 og 6 gir på calibraen) og at escort har masse downforce pga vinga som bremser. calibra har MEGET liten muftmotstand. men 4x4 systemet til calibra suger i forhold til ford sitt spør du meg, og der er kameraten min enig. han hadde ikke sjans mot meg på snø, selv om bilen hans gikk noe bedre en min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er video fra England. Skikkelig møte blandt de to av verstingene der borte. http://www.totb.co.uk/images/movies/gareth_lloyd_vs_rocket_ron_totbi.wmv

Den videoen var ikke dum nei.. bekrefter det jeg alltid har sagt, skyline og japsebiler får VELDIG mye hype.

 

bere til info. skyline er ikke noe bedre en andre biler :

280 hk org- og drivverket tåler ikke noe særlig mer en 100 hester opp før man burde bytte.. samme som opel , cosworth etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

calibra turbo gjør det fordi den har en annen type turbo, litt nyere. lader tidligere. grunnen til toppfart er 2 ting: 6 gir (kameraten min har calibra turbo, og 5gir pp cossie er ca midt mellom 5 og 6 gir på calibraen) og at escort har masse downforce pga vinga som bremser. calibra har MEGET liten muftmotstand. men 4x4 systemet til calibra suger i forhold til ford sitt spør du meg, og der er kameraten min enig. han hadde ikke sjans mot meg på snø, selv om bilen hans gikk noe bedre en min.

 

til en opplysning så er faktisk 5gir på cosworth 4x4 tyngre giret enn 6gir på canblibra.

 

dette kan du test i f.eks 100 km/t og se hva turtalleren ligger på. så oppdager du fort at på skropelen ligger den noen få hundre rpm høyere enn på forden.

 

og escorten er oppgitt med 227hk og ca 10nm mer enn 4x4 sierra og 20nm mer enn 2wd sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
synes historien på sierra cosworth er rå jeg..

finnes en film liggende ute ..700mb ..heile historien fra samlebåndet-->rs500

er vel en sånn sjef som var den gangen som forteller historien..

interessant? send mg pm, så forteller jeg hvor..eller funker det greit for moderatorer å ha linken her ?

 

Send meg pm!!!????? jeg vi se!!!! plizz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har cosworth selv!! og elsker den overallt på jord!...

 

MEn veiva er ikke mye til og skryte av i forhold til vilkensom helst veiv fra en japse bil! uansett hvordan du vrir og vender på det!.. men når en motor har gått over 100.000 så har eieren uansett trimma den enda mere så da kan man bare drite i kvaliteten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har cosworth selv!! og elsker den overallt på jord!...

 

MEn veiva er ikke mye til og skryte av i forhold til vilkensom helst veiv fra en japse bil! uansett hvordan du vrir og vender på det!.. men når en motor har gått over 100.000 så har eieren uansett trimma den enda mere så da kan man bare drite i kvaliteten :P

 

 

Det der må du forklare nærmere.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har cosworth selv!! og elsker den overallt på jord!...

 

MEn veiva er ikke mye til og skryte av i forhold til vilkensom helst veiv fra en japse bil! uansett hvordan du vrir og vender på det!.. men når en motor har gått over 100.000 så har eieren uansett trimma den enda mere så da kan man bare drite i kvaliteten :P

 

Du kan tydligvis ikke mye om motoren til Cosworth når du klarer å lire fra deg en slik påstand. Cosworth veiven er vel det dessidert beste du får i en ford motor. Bayjoo bygger kun motorene sine med std veiv da de andre er boss i forhold. Og han mener også at motorene hans kan med over 500hk klare ett 24timers løp uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen var ikke dum nei.. bekrefter det jeg alltid har sagt, skyline og japsebiler får VELDIG mye hype.

 

bere til info. skyline er ikke noe bedre en andre biler :

280 hk org- og drivverket tåler ikke noe særlig mer en 100 hester opp før man burde bytte.. samme som opel , cosworth etc..

 

Skyline er ikke en "modell" akkurat da. Og hva kommer din påstand utifra? Har aldri hørt noe om at drivverket på disse er svakt. Tvert imot så tror jeg en Sierra og Escort Cosworth girkasse er underlegen en japse. Hører mye mere om Ford kasser som går til dundas orginal

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kanskje nevnt før men gidder ikke lese gjennom alle sidene..

Hvist opel motoren er så j...... bra hvorfor finner du da flere ombygde opler med cosworth motor men, jeg vil nesten si ingen forder med opel motor. (jeg har hvertfall til gode å se det)???

audi s2 aby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår