Gå til innhold

100 oktan Benzin på Shell

Ranger emnet


audi_s4

Anbefalte innlegg

V-Power blir tatt i bruk på shell stasjoner fra imorra! (tirsdag 13.mai).

 

1. Motoren skal hurtig og effektivt få luft nok. (oksygen til forbrenning)

 

2. Motoren skal ha den mengde bensin som passer til luften.

 

3. Motorens "luft-innsuging-system" skal være rent, slik sørger vi for en jevn flyt av luft og bensin til selve forbrenningen.

 

Punkt 1 og 2 kan bensinen ikke forbedre eller påvirke, men punkt 3 er meget viktig og her kan bensinen hjelpe å gi motoren nytt liv. Hvis betingelsene ikke er oppfylt betyr det:

 

- Krafttap i motoren

- Nedsatt akselerasjonsevne

- Ujevn motorgang

- Forringet bensinøkonomi

 

...........opp til 10% forbedret akselerasjon.

 

Oktantallet til V-Power er 95. Kan brukes av de aller fleste biler her i landet.

 

Biler som skal ha 98 bly bensin kan ikke fylle v-power. (foreløpig)

 

 

spennende spennende... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by TheFANATIC

Tar vekk 98 og setter inn 95

 

Alle bensinstasjoner kommer til å ta bort ren 98 etterhvert.

Er kun 98 blybensin som blir borte.

Bare Smart kommer til å ha dette.

 

(Alle Shell Select stasjoner har hatt V-power på sine pumper i 14 dager allerede. I Skjul. Det står 95 blyfri på pumpene. )

 

V-Power vil være ca 30 øre dyrere enn annen bensin.

Dyrere å produsere + bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

så reklame igår om no ny statoil besnin.. husker ikke hva dette var for noe men skulle være bedre.. var det v-power mon tro? noen som vet hva dette er for noe?

 

Nei dette er ikke v-power. KUN Shell kommer med v-power.

 

Statoil sin "nye bensin" er det ikke blitt lagt frem offisielle tester på. Dette var bare en "panikk-handling" fra Statoil da de fant ut at Shell kommer med ny bensin.

 

Statoil kjører nå med en landsomfattende kampanje om denne nye bensinen, men kun 30 statoil stasjoner, i oslo-området, som har dette.

 

Shell V-power er blitt hemmelighets-stemplet og testet i Irland i 3 år.

 

Danmark har hatt V-power i et halvt år allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på shell og var på møte igår... fikk litt info ang det med bensinen...:

 

1: det er en 95 bensin.

2: den renser ventilsetene... og det er dokumentert at det funker... vi fikk se video og demonstrasjoner... så det funker!!!

3: gir inntil 10% effektøkning.

4 mer miljøvennelig, ødelegger IKKE katalysatoren...!

5: er 30øre dyrere enn vanlig 95.

 

ang statoil:

 

1: den bensinen som de har laget nå er IKKE dokumentert at funker, var bare noe de kastet sammen, fordi at de hørte shell kom med noe nytt...!!

 

ang 100 oktan:

 

har ikke fått høre noe om noe 100oktan på vei, men det er vist og oppdrive en oktabooster som man kan helle på tanken...

 

ang 98:

 

98oktan forsvinner HELT ifra markedet...!!! er bare 2% av alle bilene i norge som MÅ har 98oktan... De bilene kan kjøre på 98blyfri med blytilsetning, noe som også er billere enn og kjøre på 98oktan (grunnet bensinprisen).

de som kan kjøre på 95, med blytilsetning bu

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører for øyeblikket en GOlF MK1 1979 modell med en 1,5 forgasser motor...

 

Jeg kjører på 95 blyfri nå, er det noe problem for denne motoren å kjøre på denne v-power bensinen ???

 

- Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Jeg kjører for øyeblikket en GOlF MK1 1979 modell med en 1,5 forgasser motor...

 

Jeg kjører på 95 blyfri nå, er det noe problem for denne motoren å kjøre på denne v-power bensinen ???

 

- Lethal

 

Om du kjører på 95 blyfri nå, kan du kjøre på V-Power. V-Power er også 95 blyfri, men det er en høykvalitetsbensin tilsatt additiver som renser motoren for avleiringer etc.

 

De eneste som ikke kan fylle v-power er de som trenger 98 oktan. Om du har brukt 98 bly nå, men kunne kjørt 95 bly, kan du bruke v-power + millenium blytilsetning.

 

Generelt kan man si at om du kan bruke 95 oktan uten tenningsbank eller andre problemer, så kan du fylle v-power.

 

Shell har lagt ut mer info her: http://www.sm.shell.no/Bilist/moonraker12.cfm Her kan du også sende inn spørsmål om v-power, så får du svar.

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det morsomme er da at Esso, Hydro Texaco, Shell, og Statoil henter bensina si i samme depot..

Hvordan fikser Shell det i praksis da? Er det sånn at alle sammen egentlig har bensina, men kun Shell reklamerer med det?

Kan det hende at Statoil har nøyaktig det samme, men at Shell vil påstå at det ikke funker like bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det stemmer helt... kan hende de har felles kran i nordsjøen, men ikke samme lagret.. og det er etter det er tatt opp ting skjer;) hehe

 

staoil har laget noe stressbensin, men det er ikke dokumentert at det funker....

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ghostride

 

Om du kjører på 95 blyfri nå, kan du kjøre på V-Power. V-Power er også 95 blyfri, men det er en høykvalitetsbensin tilsatt additiver som renser motoren for avleiringer etc.

 

De eneste som ikke kan fylle v-power er de som trenger 98 oktan. Om du har brukt 98 bly nå, men kunne kjørt 95 bly, kan du bruke v-power + millenium blytilsetning.

 

Generelt kan man si at om du kan bruke 95 oktan uten tenningsbank eller andre problemer, så kan du fylle v-power.

 

Shell har lagt ut mer info her: http://www.sm.shell.no/Bilist/moonraker12.cfm Her kan du også sende inn spørsmål om v-power, så får du svar.

 

OK ! takk for svarene ! Må vel ut å teste om det er noe forskjell... dessuten så trenger den sikkert litt rensing :D

 

-Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke ta seg god råd å kjøre på race fuel.... det er noen bensin stasjoner som man får bestilt 107oktan har je hørt... koster det dobbelte men siden dere er så fiksert på oktan tall..

 

Kanskje cherry*n med 1,3 går bedre med denna v power tingen...

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår