Gå til innhold

Ghostride

Bruker
  • Innholdsteller

    147
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ghostride

  • Bursdag 12/28/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    156 Selespeed
  • Biltype (eks Audi)
    Alfa Romeo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Buskerd

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.nyttombiler.com/
  • Bosted
    Kongsberg

Ghostride's Achievements

  1. Jeg trenger muligens å kjøpe noen "shaft collars" av typen "two-piece clamping collar" (bilde av hvordan de ser ut) Noen som vet hva dette heter på norsk, og hvor det er mulig å få kjøpt i små kvanta? Aktuell indre diameter ("bore size") er 18 mm og 26 mm,
  2. Fant link til denne på et annet forum, prius- og andre hybrid-eiere som skryter av at de kjører fra alt fra motorsykler til viper. Stor humor :D http://priuschat.com/index.php?showtopic=16201
  3. Skal på Bil07 i morgen, onsdag. Kommer en rapport derfra etter at jeg har vært der.
  4. Enig, det så særdeles rotete ut med midstilt tekst, mulig å endre tilbake til venstrestilt? (Ser at ikke alle underforumene har midstilt, Mediaforumet har fortsatt venstrestilt).
  5. Det finnes allerede en tråd om dette: http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/181006-okt-vrakpant-i-statsbudsjettet-2008-et-sporsmal.html Siterer meg selv fra denne:
  6. For å få forhøyet vrakpant på en personbil med diesel må den være 1990-modell eller eldre, og den må veie mellom 2500 kg og 3500 kg. Så det gjelder altså kun for tunge og gamle biler. For komplett oversikt, se: http://statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2008/Statsbudsjettet-fra-A-til-A/Vrakpant/
  7. Hvis du går inn på den britiske siden til Haynes, http://www.haynes.co.uk/ så er det webshop der. Vet ikke om de sender til Norge eller om de kun selger til Storbritannia dog...
  8. Hyggelig at du synes artikkelen var bra, er ikke altfor dreven på artikkelskrivingen enda :) Har desverre ikke vært der med egen bil (enda), så kan ikke si noe om hvor dyrt det vil bli. Men jeg var med på en tur arrangert av Carburetti/75 Experience i vår, og den kom på litt over 14 000 for en langhelg, hvor det var kjøring en dag. Noen vil kanskje synes dette er mye for en langhelg, men dette var da inkludert alt, dvs fly fram og tilbake, hotell, alle måltider, drikke til maten osv i tillegg til leie av bil, bensin og alt som hadde med selve kjøringen å gjøre. Jeg vil vel gjette på at det går å gjøre det rimeligere. Men det er vel flere her på forumet som har vært der med egen bil som kan si noe om ca hvor mye tur vil komme på. Det anbefales iallefall sterkt til alle bilentusiaster, blir garantert flere turer dit for min del :D
  9. Når jeg klikket på "Unsubscribe" linken fikk jeg først beskjed om at jeg hadde blitt meldt av nyhetsbrevet, så reloadet siden og jeg fikk en ny side der det stod at jeg ikke hadde tilgang. Sjekket etterpå, og da hadde jeg blitt meldt av. Så dere har nok blitt meldt av selv om dere får siden med "ikke tilgang" Når jeg går inn på "Endre profil" så har iallefall jeg mulighet til å sette om jeg vi motta nyhetsbrevet eller ikke, er en setting for dette under "Tilleggsinformasjon": Eventuelt kan man, som det står forklart i nyhetsbrevet, fjerne avkrysning for "Motta e-post fra Administrator". Da vil man hverken motta nyhetsbrevet eller annen e-post fra admin. Dersom dere fikk nyhetsbrevet hadde dere denne avkrysset, og da hadde dere faktisk valgt at dere ønsket infor fra admin tilsendt på e-post ;)
  10. Ligger noen bilder fra dagen på http://debian1.vegardw.com/gallery2/v/ID07/ Noen smakebiter:
  11. I morgen er det italiensk dag på Vålerbanen, alle som er interessert i italienske biler/motorsykler bør ta en tur. For mer info, se http://www.italienskdag.no/
  12. Er ABS ja. Var også noen på et annet forum som foreslo at det kunne ha kommet luft inn i ABS-enheten når det rant tomt. Hvordan lufter man som regel dette?
  13. Det begynte med at jeg skulle bremsevæske, mens jeg drev på røk gjengene til luftnippelen i den ene kaliperen bak. Siden det var gjengene i selve kaliperen som var kaputt byttet jeg hele kaliperen. Selve kaliperbyttet gikk greit, men nå som jeg skal lufte bremsene virker det som det har kommet en luftlomme et eller annet sted som jeg ikke klarer på bli kvitt. Har luftet alle fire bremsene etter at jeg byttet kaliperen, men pedalen er fortsatt uforskammet myk og svampete. Når nippelen ble kaputt / under kaliperbyttet fulgte jeg dårlig med og bremsevæskebeholderen rant helt tom, det var vel ikke det aller gunstigste kanskje. Any ideas? Er takknemlig for alle forslag, vil gjerne ha bilen på veien igjen snart...
  14. Ikke noen mesterverk akkurat, men her er mine bilder fra søndag. Noen smakebiter: Se resten av bildene i galleriet mitt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår