Gå til innhold

Jeg er blitt inspirert av Bead lock og kompani!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hehe. husker godt denne tråden ja! På tide å vekke liv i den igjen!

HE HE skal være flink, legge ut bilder av godsakene, monterte en albino vann avkjølt 200ccm, bilde kommer i morgen og jeg skal lære av moderatorene og legge link i signaturen min til annonsene på finn. Når det gjelder pickupen har det vel skjedd veldig lite, Camaroen har fått seg noen turer i sommer, trenger snart en grundig gjennomgang, har bare blitt brukt i åresvis og bærer preg av det.

Litt bilder kommer i morgen.

PS: har samme koma (kona) enda:kiss :hug: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg lurer på hvordan du skal få plass til og jobbe jeg:) Så ut til at du hadde mye "rart" inni der:)

Skal ta noen nye bilder i morra begge bila er ute nå, nå er det bare masse dr...

som må ryddes, tror jeg må lage et nytt hull i en annen bygnig jeg har må ha mer plass:wonder:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ska jo ha det at kona egentlig ikke ser spesiellt forøyd ut ja. Da e trixet å selge noe , la det gå ei stund for så å kjøpe noe nytt:-)

 

Blid joda jeg kan bare spørre om hesten henes så blir det stille:tannløs: :tannløs:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et eksempel:

For dei så ønske seg nåke spesielt kan eg anbefale ein Ferrari 360 Modena. I Tyskland kan du få ein slik bil dersom du har 700.000 på deg. Kjøpe du han i Norge lyt du ha store lommar dersom du ska ha plass til pengane du treng for å få han med deg heim. 1,8 million for å vere meir spesifikk. Ca. 9 nettoårsløner for ein gjennomsnittlig lønsmottakar.

 

På grunn av avgiftsnivået er det naudsynt å vere kreativ og prøve andre alternativ dersom ein har ønske om å ha ein Ferrari i garagen.

I Europa er det populært med såkalla ”kit-kars” eller ”replica” . Det vil sei at ein bruker ein eksisterande bil som eit utgangspunkt for å bygge seg akkurat den bilen ein ønsker seg. Ford Sierra, VW, og Pontiac Fiero er eksempel på bilar så ofte vert nytta til slike prosjekt.

 

Ein får kjøpt plastkarosseri som ein monterer på ”donoren”, og dersom prosjektet er gjennomført er det er vanskeleg for ein som ikkje er spesialist å sjå skilnad på ein kit car og ein original. Du finn møkje kit-car relatert stoff på nettet.

 

Eg gjekk sjølv med slike tankar for nokre år sidan. Hadde lyst på ein Ferrari, men mangla 1,7 million for å kjøpa ein. Fann ut at dersom eg fekk tak i ein Pontiac Fiero og kjøpte eit sett i Sverige, så kunne eg få meg ein ”fake Ferrari” for under 200.000.

Når eg sjekka med vegdirektoratet var det ingen problem å få ombygginga godkjent dersom eg kunne fremskaffa diverse dokumentasjon og at jobben var utført på ein ordentlig og profesjonell måte.

 

Biltilsynet tipsa meg om at det i slike tilfelle måtte betalast ”ombyggingsavgift” og ein telefon til tollvesenet knuste drømmen om Ferrari. Avgifta vart rekna til om lag 1,1 million. Same avgift som for ein tilsvarande ny Ferrari. Eg følte det blei litt feil å betala 1,1 million for å ha ein ombygd 86 modell Ford Sierra. Så prosjektet ligg på is til me har fått ein annan bilavgiftspolitikk i landet. Ein politikk så iallefall lignar den dei har i andre Europeiske land.

 

feil feil feil.. jeg har en fiero og ett "ferrari" karosseri og har søkt om ombygging til "ferrari" og det skulle ikke bli no problem og få godkjent sier de, jeg har fått ett brev fra biltilsynet om atte det er greit jeg bygger den om..

 

men hvis du bruker orginale taket fra fieroen så er det kun styling i følge biltilsynet og da koster det kun 3-400kr i oppmåling og forandring i vognkortet og det har jeg skriftligt fra biltilsynet

 

hvis du fortsatt har lyst til og bygge fake ferrari så har jeg absolutt alt du trenger for 50 000kr.. fiero'n er tatt inn som fløttegods i 1990 eller noe sånt og jeg har dokumentasjon på atte bilen SKAL bli godkjent med ferrari karosseriet for kun 3-400kr

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

 

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil feil feil.. jeg har en fiero og ett "ferrari" karosseri og har søkt om ombygging til "ferrari" og det skulle ikke bli no problem og få godkjent sier de, jeg har fått ett brev fra biltilsynet om atte det er greit jeg bygger den om..

 

men hvis du bruker orginale taket fra fieroen så er det kun styling i følge biltilsynet og da koster det kun 3-400kr i oppmåling og forandring i vognkortet og det har jeg skriftligt fra biltilsynet

 

hvis du fortsatt har lyst til og bygge fake ferrari så har jeg absolutt alt du trenger for 50 000kr.. fiero'n er tatt inn som fløttegods i 1990 eller noe sånt og jeg har dokumentasjon på atte bilen SKAL bli godkjent med ferrari karosseriet for kun 3-400kr

Det er ikke meg som er syndebukken her, jeg fant dette sitatet på internett husker ikke hvor, er det feil så beklager jeg for å være med på å spre vranglære.:doh

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slike hvaremopper de krever jo både mat, stell og mye tid....

 

Så da har jo du litt garagsje tid også...

 

noen som ville ha Pick-upen din da?

Har vel ikke greid å få den annonsert engang, er vel litt sånn at den "eter jo ikje nokko der den står" i motsettning til havremoppene. Blir vel laget et hull i låven iløpet av et par uker så får vi se om det blir pickupen eller camaroen som havner i kjellern.:wonder:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meg som er syndebukken her, jeg fant dette sitatet på internett husker ikke hvor, er det feil så beklager jeg for å være med på å spre vranglære.:doh

 

var vist bare bilen min som var gullverdt siden den skal godkjennes etter reglene fra 3 juni 1942

 

men hvis hele karosseriet byttes så er det ombygging og samme avgifter som ny bil men hvis man bruker taket, en skjerm, panseret eller noe annet fra det orginale karosseriet så går det som styling så du har helt rett i det du sier

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

 

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det den kinesiske mafia som rår i garagen om dagen, håper det gir litt overskudd så det blir litt på amerikanerne etter hvert. IMG_0727.jpg[/img]

Skal ryddes plass til en bil, men hvilken som er den heldige ja se det.:wonder:

Denne

IMG_0726.jpg[/img]

eller denne

IMG_0728.jpg[/img]

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår