wunderbaum Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Var en tur på høggern idag og fant en 240 disel. Så jeg knabba med meg torpedostaga og tenkte de blir tøffe i 242'n min. Da ble jeg ganske overasket når jeg åpna panseret og så at det ikke var hull for stagen i torpedoveggen min trodde de var bare å bolte på. Sikkert fordi 240 med disel ikke eksisterte i 78. Brutterns 245 er det ferdig feste til staga. Det jeg lurer på er jo da hvordan jeg skal få de på? Gidder ikke sveise de rett i torpedoveggen. Må jo være mange som har vært borti det siden det er krav om det hvis du skal ha v8.. Noen som har noe lure løsninger på det. Å skru den inn med karroseri skrue går jo men da er jo hele vitsen med det borte.. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beachee Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Disse festene som du mangler på -78, kom i -79. Det er flere alternativ. Men den som kanskje er finest, er hvis du får tak i popnagler med maskingjenger innvendig. Om disse finnes i større enn M6, vet jeg ikke, men mener å huske at det finnes. Beachee Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Har du muligheter til og få boret hull og få sveist en mutter på innsiden? Det er det som er orginalt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 hmm.. fest det skikkelig.. gjør helst som volvo gjør originalt, da de er laget originalt på en måte som gjør at bolten skal knekke løs ved kollisjon. så slipper du å bli spiddet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 hmm.. fest det skikkelig..gjør helst som volvo gjør originalt, da de er laget originalt på en måte som gjør at bolten skal knekke løs ved kollisjon. så slipper du å bli spiddet. Hvis du krasjer så heftig med en 242 at torpedostaga kommer i i kupèen, så er du vel dau allikevel... happyhappy Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Hvis du krasjer så heftig med en 242 at torpedostaga kommer i i kupèen, så er du vel dau allikevel... happyhappy hehehe, godt sakt! godt sakt! :lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 blir som far min sa når jeg var ca 14 år...jeg sykla på tråsykkel, og da kom det "Bruk hjelm, ellers blir du påkjørt av toget!" Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Hvis du krasjer så heftig med en 242 at torpedostaga kommer i i kupèen, så er du vel dau allikevel... happyhappy ja, hvertfall før de stagga kommer så langt at dem treffer deg :P Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Det sitter jo en avstands hylse. Kan kanskje prøve å borre et hull for så å sveise en mutter fast. på utsiden altså. For å komme til på baksiden må hele dashbordet vekk så det er ikke akktuelt. Noen som har gjort det før? Sikkert noen her med 240 fra før 79 med v8? Skal se litt nærmere på ideen med popnagler.. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 popgjenger som jeg kaller det kunne du jo ha brukt. har M8 i stål på jobben, borre 11mm hull... det vil jo sitte. men ikke som en sveist mutter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg