Probe GT Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Hvordan er det med klaringen mellom ventiler og stempler på denne motoren? har glemt hva det heter :p Er det ok til og kjøre til den ryker og la NAF hente deg hvor du enn ender opp? :lol Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Er vel den 631 toppen på b230k... Da vil ventilene treffe stemplene ettersom ventilene ikke er felt opp i toppen.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 jeg ville ha bytta reim, ryker reima på k-motoren, så er det ikke mye ventiler igjen.på 631 toppen må man ta ut ventilene når man skal slipe toppen, det sier jo sitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Hehe, må si det var litt tvilende det der, vet du eller tror du? Noen som VET dette på en B230k? Den har kjørt i 8år på samme reim damndamn hehe Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Hehe, må si det var litt tvilende det der, vet du eller tror du? Noen som VET dette på en B230k? Den har kjørt i 8år på samme reim damndamn hehe Den havarerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 BANG!!! sier det, og du har bøyde ventiler Bytt reima. Billig og rask å bytte:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Hehe.. ok, da går jeg for deres ord! Hvilke topper til Volvo er det som tåler dette? Hørte noe om rødtoppene, men hva vil de si? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 På de fleste rødmotorene går det bra. Men jeg har vært borti ras på disse også. Rødmotor vil si alle de gamle skrå 4 syl. motorene som satt i 200, 300, 700 og 900 bilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Ok. Merklig om det har vært ras på de da, må kanskje ha vært noe annet? Uorginale kammer på eller noe? Jeg liker ikke reim, liker kjede mer kiddie Husker du hva slags motor kode det på disse rødmotorene, og hvorfor blir dem kalt det? Og hvorfor var de egentlig skrå stillt? Jeg liker å lære;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 jeg vet. det er kun K-motoren med 631 toppen k motroen har forenningskammer i stemplet og ikke i toppen som a-e-et-f-ft-fk har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 noen som vet hva det teoretiske komp forholdet blir til om man monterer en 631 topp fra en b230k på en b23a blokk (helt flate stempler) (jeg vet det ikke fungerer i praksis men lurer på hvor sykt komp forholdet blir) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Har skifta ventiler på en 740 med B230F på jobben for endel år siden. Så det er mulig, men veldig sjelden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 et 230et med 531 topp da? aner ikke når reima mi var skifta skjønner dere.. og forrige eiger hadde heller ikke skifta den så :P Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 230 ET skal det ikke være noe problem. Men skift reima hvis du ikke vet når du skifta den sist Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vagga Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 den havarer.. jeg havarerte 2 ventiler på min b230k for noen år siden.. og da gikk den på tomgang når reima røyk..(flaks) så hørte aldri noe smell.. den bare stoppa som om jeg vridde av tenninga.. :P Siter Tommy aka Vagga Volvo 240GLE(1987) b230k Mercedes 190D(1988) 2.5D Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg