Gå til innhold

Råe taxier!?

Ranger emnet


Rekord

Anbefalte innlegg

Gi sjåføren penger rett i lomma da, får man turen somregel litt billigere, OG sjåføren tjener mer! hehe :)

 

De få gangenefolk kjørte "rett i lomma" med meg så betalte de somregel mer... rett og slett fordi de ikke viste hva det kostet.. :P

Eller fordi de var drosjesåfører og skjønner hvor lite vi tjener :well

også slo jeg inn litt på taksameteret etterpå for ikke å få dårlig samvittighet.. hehe aneglsmili

 

Forresten.. til dere som syns det er dyrt å ta drosje.. sammenlign hva bussen kostet for 40 år siden.. og hva drosja kostet for 40 år siden.. med de prisene som er i dag.. så ser dere at det er bussen som er dyr :cocain:

 

Tenk over det faktum at drosjer har høyere forsikring enn andre biler(fordi de kjører myyye lenger og kræsjer faktisk oftere enn du skulle tru).. Det er ikke alltid, men ofte biler til mellom 500000 og 800000.. da kommer et lån som må nedbetales, sentralen drosjen er knyttet opp mot tar somregel en 8-10k/mnd +mva i såkallt "sentralavgift", når biler kjører lenger så må de oftere til service.. service er dyrt.. dette er de største faste utgiftene..

Drivstoff er også en veldig stor ugift, større enn hva folk flest er vandt til.. fordi bilen går mye lenger..

 

Etter dette så skal jo faktisk han som kjører bilen ha litt penger.. det er vanelig med en lønn på mellom 35 og 40% av hva mann kjører inn (Etter at mva på 7% er trukket i fra så klart).. så skal mann betale skatt av dette.. med 36% skatt så sitter såføren igjen med ca 25% av innkjørte penger etter skatt.. tjener du stort mindre enn dette så kan mann nesten ikke leve av det..

 

Etter at han stakkaren har fått sine penger, så skal jo drosjeeieren også ha sin del av kaka...

 

Det koster å holde en drosje i gang! slutt å klage over prisen..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De få gangenefolk kjørte "rett i lomma" med meg så betalte de somregel mer... rett og slett fordi de ikke viste hva det kostet.. :P

Eller fordi de var drosjesåfører og skjønner hvor lite vi tjener :well

også slo jeg inn litt på taksameteret etterpå for ikke å få dårlig samvittighet.. hehe aneglsmili

 

Forresten.. til dere som syns det er dyrt å ta drosje.. sammenlign hva bussen kostet for 40 år siden.. og hva drosja kostet for 40 år siden.. med de prisene som er i dag.. så ser dere at det er bussen som er dyr :cocain:

 

Tenk over det faktum at drosjer har høyere forsikring enn andre biler(fordi de kjører myyye lenger og kræsjer faktisk oftere enn du skulle tru).. Det er ikke alltid, men ofte biler til mellom 500000 og 800000.. da kommer et lån som må nedbetales, sentralen drosjen er knyttet opp mot tar somregel en 8-10k/mnd +mva i såkallt "sentralavgift", når biler kjører lenger så må de oftere til service.. service er dyrt.. dette er de største faste utgiftene..

Drivstoff er også en veldig stor ugift, større enn hva folk flest er vandt til.. fordi bilen går mye lenger..

 

Etter dette så skal jo faktisk han som kjører bilen ha litt penger.. det er vanelig med en lønn på mellom 35 og 40% av hva mann kjører inn (Etter at mva på 7% er trukket i fra så klart).. så skal mann betale skatt av dette.. med 36% skatt så sitter såføren igjen med ca 25% av innkjørte penger etter skatt.. tjener du stort mindre enn dette så kan mann nesten ikke leve av det..

 

Etter at han stakkaren har fått sine penger, så skal jo drosjeeieren også ha sin del av kaka...

 

Det koster å holde en drosje i gang! slutt å klage over prisen..

 

 

er NORGE man må skylde på siden siden de har så latterlige avgifter... men husk at når man kjøper ny drosjebil så får man den får man avslag på halve avgiften da. så blir EN DEL billigere alike vel i innkjøp.

men som alle veit koster det flesk å ha service på biler.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:disco Går en splitter ny Rød Audi A6 3.0 Tdi Quattro stasjonsvogn her hjemme i lørenskog...Har sittet på med denne og kan bare si en ting at det er skikkelig friskt drag i den,og når den girer om så skjer det noe med en gang... Sikle sikle :wave Og den sinnsykt fine rødfargen og de lekre diode baklysene

 

Har sett den selv.. fin den, men tenk deg rødfargen om 3-4 år når han skal bytte den inn igjen..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er NORGE man må skylde på siden siden de har så latterlige avgifter... men husk at når man kjøper ny drosjebil så får man den får man avslag på halve avgiften da. så blir EN DEL billigere alike vel i innkjøp.

men som alle veit koster det flesk å ha service på biler.

 

Ved kjøp av ny drosjebil betaler mann full pris på bilen, men halve førstegangsregistreringsavgiften ja.. Momsen får mann tilbake senere.. De får også lignende fordeler ved import.. Så de sparer jo en del penger der..

Men når du kjøper en bil som koster mellom 500 og 800k.. Og lesser på med ekstrautstyr for 100k+++ Så blir den ikke billig fordi om du bare betaler havparten av avgiftene :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en slik en går i drammen som taxi:

 

cadillac_bls.jpg

det kan jeg garrantere deg at det ikke gjør.....

mest ettersom BLS ikke er tilsalgs enda..

 

det er nok en CTS.. en slik går det også i tønsberg..

den ser bra ut men... sikkert ok som taxi.. men førern må kjede livet av seg..

jeg har undersøkt en slik.. interiøret er motbydelig.. ja .. er for mye galt med den.. og V6en er (hørt) kvalm..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her i byen, er det noe små feite taxier, samme mann har alle. (Pedersen Taxi)

-Ford Mondeo Titanium X Stv, Sort. Veldig rå, lav, med Chrome felger, masse Big Wheels Reklame (hadde det, til han var uheldig å kræsjet) Men nå har hele bilen blitt fikset opp igjen.

 

-Ford Mondeo Titanium X Combi Coupe, sort, lav med små feite felger.

 

- STOR Ford Excursion. Deilige greier. Han planlegger visst grom felger på den og.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jeg garrantere deg at det ikke gjør.....

mest ettersom BLS ikke er tilsalgs enda..

 

det er nok en CTS.. en slik går det også i tønsberg..

den ser bra ut men... sikkert ok som taxi.. men førern må kjede livet av seg..

jeg har undersøkt en slik.. interiøret er motbydelig.. ja .. er for mye galt med den.. og V6en er (hørt) kvalm..

 

 

men den trekker på bakhula og er faktisk litt morsom hvis sjoføren ikke er redd for hva sjefen sier... ;)

skremmende bra svingradius forresten..

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dette så skal jo faktisk han som kjører bilen ha litt penger.. det er vanelig med en lønn på mellom 35 og 40% av hva mann kjører inn (Etter at mva på 7% er trukket i fra så klart).. så skal mann betale skatt av dette.. med 36% skatt så sitter såføren igjen med ca 25% av innkjørte penger etter skatt.. tjener du stort mindre enn dette så kan mann nesten ikke leve av det..

 

hmm sist jeg sjekket var minstelønn etter tariffen 40,3% av lønnsgrunnlaget(total innkjørt etter -8% mva),kjører dere under dette er det faktisk bare og organisere seg.

 

her jeg holder til før faste leiesjåfører 42% og enkelte betaler også 43%.

men jeg er helt enig det er ingen gullgruve å være leiekusk på drosje noe vi kan takke staten og sine avgifter for.

 

det jeg har litt problemer med å forstå er hvordan det kan være lønnsomt å kjøpe biler til opp i mot 1mill for å kjøre drosje med??? du kjøre da like mye inn med en bil til 500k eller en til 350k for den del....

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg har litt problemer med å forstå er hvordan det kan være lønnsomt å kjøpe biler til opp i mot 1mill for å kjøre drosje med??? du kjøre da like mye inn med en bil til 500k eller en til 350k for den del....

 

Det er i hvert fall ett ganske åpenbart moment som kan forklare dette :

 

Drosja er ikke bare er et fremkomstmiddel, men faktisk arbeidsplassen til sjåførene. Er man et snev av bilinteressert - og det er jo mange av de som kjører som har valgt dette yrket nettopp av den grunn - så er det lite som er kjipere enn at lyden av bildøren som slåes igjen minner om lyden på lokket til slike store søppelcontainere i plast... :)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall ett ganske åpenbart moment som kan forklare dette :

 

Drosja er ikke bare er et fremkomstmiddel, men faktisk arbeidsplassen til sjåførene. Er man et snev av bilinteressert - og det er jo mange av de som kjører som har valgt dette yrket nettopp av den grunn - så er det lite som er kjipere enn at lyden av bildøren som slåes igjen minner om lyden på lokket til slike store søppelcontainere i plast... :)

 

mye sant i dette.. Det er tross alt arbeidsplassen til eierene av bilene..

 

Kjører taxi selv av og til og min bil er en ford mondeo.. Men den er fullt utstyrt både med skinn, automat. skikkelig motor og mye annet utstyr.

 

kompisen min kjører og taxi for en som eier flere biler.. han kjøper bare de billigste bilene med null utstyr. selv ikke automat har han..

 

Så alle eiere er forskjellige.. Noen har drosje som livsstil, andre bare som inntekt.

 

Selv kunne jeg lett har kjørt en av disse rådyre Mercedesene.. det hadde vert noe :D

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår