s90r Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Prøvde å beskytte den dyre lakken min;) Hehe.. Men nå blir det en rustfri stålplate over turboen:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Jeg hadde vel heller falt for å handle et skikkelig sprut med en gang, hvis en hadde hatt råd da... Et autronic kan man jo selge brukt for 3 lapper under nypris omtrent, sånn har det ihvertfall vært de siste åra... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 fikk en genial sammenligning en gang jeg kjørte en drita japcrap trimmer hjem fra by'n for noen helger siden: autronic= jagluar MS=skoda begge kjører, men jaggissen går fortere, og mer stabilt, mer arbeid å lage, men når den er ferdig er den ferdig uan fa_en sett, mens skodaen vil du aldri få til å ta jagluaren samme hvor mye du skrur og fikser..det gjenspeiles godt i prisen.. ikke at jeg rakker ned på ms, er jo genialt for de som ikke satser på øverste hylle og 1. plasser! noen som har hørt om/erfaringer med micro-tech forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 er de noen i norge som maper MS??? har hørt de er noe dritt å mape Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 samme jeg har hørt..må jobbe en del for å få det til å gå..men man lærer jo en del da;) litt av tingen er vel det at ingen av de "store gutta" bruker ms, så da er det bare enkelt personer som lærer seg det, så da må en enten kjenne eller komme i kontakt med en av de, og da kansje stille litt bedre enn på bar bakke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Han her bruker MS.. Sørveren vart overbelastet!!? Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 er jo ikke noe problem å lade 1.1 med den turboen.. Hadde en helt lik turbo på forrige volvo`n min.. kjørte på 1.2 med den i over ett halvt år!! Grunnen til at jeg valgte MS er at det er mye billigere enn andre sprut, har lest litt på forskjellige internett sider i sverige.. På alle sidene er folk veldig fornøyd med MS, det eneste di sier: er at de ikke ville ha hatt det sprutet i ett fly Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 vel, jeg synest det er mye drittkasting om MS nå. Alle er vel enig i at et mappet MS er bedre enn original ECU? Når du da får MS for 2.000-3.000 kr, mot chip som koster 5-6.000 hos "leverandørene", så er det ikke så dårlig? Et mappet MS er vel bedre enn en chip? MS har også auto-tune i nyeste versjon, selv om det ikke er idèell map, så.. men, ja.. ingenting er idèellt standard heller.. når motorene originalt er optimalisert for bf95. ps. lada vs jaguar blir litt flåsete sammenligning, da jeg ikke ser på lada som kvalitet i det hele tatt og jaguar ser jeg heller ikke på som noe performance. dog. kunne man heller sammenlignet compressor mot turbo. turbo har høyere virkningsgrad, krever litt mer for å installere, gjerne litt dyrere.. men compressoren er da ikke dritt selv om. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Helt enig med deg her DaButcher.. Da jeg startet tråden, spurte jeg om noen hadde prøvd dette.. Di fleste som har svart her har bare vært negative til MS.. Selvfølgelig er ett sprut som koster 20 lapper sikkert bedre, men iforhold til å chipe og kødde med det orginale systemet så må jo dette være bedre Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 jeg vet du kan finne map for b21et, m.fl. samt en del fra http://www.turbobricks.com driver på med MS tuning.. bla.a. skal en kis nå installere på sin 960, som han har bygget om til geartronic (manuell giring på automat, samt utkobling av lockup!).. rattgir altså! han skal også +TT'e den.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 i min bil blir det MS2... selv om jeg bruker lang tid på å mappe og bygge skal jeg teste sprutet... er flere på TPC som har brukt dette sprutet og som er fornøyd.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 For de som vil lese om vems, som da er en kopi/videreføring av ms (annet prosjekt.. ble før kalt ms avr). vems Det koster litt mer enn ms, men har da muligheten for cop (coil on plug) dvs direct fire og mye mer. Lurer på å kanskje prøve det på min 740 tic. Siden jeg ikke skal ta ut altfor mye h.k. så kan jo dette være veldig greit tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 jeg skal ha ca 300 RWD... direct coil sa du? glimmers.. koster denne utgaven da? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 nice.. den var ikke så dyr den WEMS heller.. samt du får den pre-assembled. blir dog litt cash med alle sensorer, etc.¨ jeg har hørt om at V3 MS kan kjøre direct coil? eller er det feil? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 det med jaguaren og ladaen var bare for å sette navn på de, og det kom riktig nok fra en dritings fyr.. og om dere ser resten av det jeg skreiv, så er det klart at Ms er jo et genialt sprut til low cost bygg, der en ikke svømmer i cash! og helt enig med deg butcher om orginalt vs. ms vs. chip, bare en må etter mine kilder stresse litt mer med mapping av ms enn man må ved instalering av en enkel chip.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.