maxis Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 ps folkens.. en bil henger ikke bedre om du senker den 100mm :P faktisk værre!over 45-50mm, vil gjøre at du får "bump steer" og ikke får justert nok camber. da må du ha camberplater fra http://www.samsteffanson.se, evnt. file de originale. det vil forøvrig ikke fikse "bump steer" (funkye vinkler). virker som mange tror at jo mer du senker, jo bedre henger bilen. jo stivere ditt understell er, jo lettere kan du få hjulspinn feks! ps. jeg er fullt klar over at standard 240 er for myk :P nedflyttede opphengskuler/endeledd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 nedflyttede opphengskuler/endeledd! ja.. men det er litt jobb. min bil kan ikke bli lavere, siden traversen min er senket 7mm og jeg har 3" eksos.. mister en del bakkeklaring på det! må kjøre med to hjul på fortauet, for å komme over fartshumpene der jeg bor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Når madamen kommer heim så får eg spenne på meg treskoa å få måltde staga.. vart jaggu usikker... mye av delene eg har på bilen stammer fra en gamal GT. Nå har eg fått skrapet og børstet og målt diameter på krengningshammer. Den foran er garantert 23mm, og bak ser de også ut til å være 23mm?, men har ikke hørt om den dimensjonen før.. veit dere hva den originale 240 turbo hadde foran? Og er de noen som har R-Sport katalogen liggende? Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Nå har eg fått skrapet og børstet og målt diameter på krengningshammer. Den foran er garantert 23mm, og bak ser de også ut til å være 23mm?, men har ikke hørt om den dimensjonen før.. veit dere hva den originale 240 turbo hadde foran? Og er de noen som har R-Sport katalogen liggende? vel, du fikk: 19, 21, 23 og 25mm. tror 25mm kom på ambulanser og r-sport (har jeg hørt). ikke alle 260'er har kraftige stabstag, da jeg vet volvohuggeren hadde inne 19mm til 264. jeg kjøpte forøvrig NYTT 24mm fra http://www.bcb.no, som jeg etterpå fant ut var billigere hos http://www.pedersens-racing.no anyhow, om man har 4 cyl, kjøper man heller IPD sats, da det er mer økonomisk forsvarlig. ligger på 3000 (+ mva(?)) hos http://www.lysakerbil.no gt-stagene tror jeg faktisk er billigst hos volvo, evnt. i australia var de standardutstyr, så de havner av og til på ebay. "lower tie bars", eller stag bærebru, som pedersens-racing kaller dem, er ikke så dyre dem heller.. mener det var 4-500kr. Samme gjelder OMP hjulhustårnstag hos pedersens, for under tusenlappen. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Litt fjæringsvei er påkrevet for bra veigrep! Er ikke no vits at chassiet på bilen går under havoverflata! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 nei, nei..på min goførtito, var det mer enn lange nok bolter! kjører OMP hjulhus-tårnstag, gt-stag, samt de nedre stagene ipd kaller "Lower tie bars", også kjent som stag-bærebru. jeg kjører også 24mm volvo 264 stabstag, polyforinger, etc. etc. gule koni på hardest, lesjöfors 45mm.. bilen er som en gokart på sommerdekk! selv på vinterdekk, er den RIMELIG hard i fjæringen.. det er ikke noe for komfort akkuratt, men er det derfor vi kjører volvo? henger som fan! jeg kunne kanskje fått bedre grep om jeg myker opp demperene litt, på justeringen.. men, men.. jeg elsker bilen slik den er satt opp nå. Oppskrift: + dekk + senkefjærer + gassdempere + hjulstilling (etter alle mods) Det er lange nok bolter til enten fjærbenstag eller forsterkningsplate ja. Men ikke til begge deler. Var det jeg mente Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 angående krengningshemmere til 240,så ble standar 240 levert med 19mm stag,orginale turbo biler og glt hadde 21mm,man fikk kjøpt/får kjøpe 23mm sett som "r-sport tilbehør",og 242gt ble levert med 25mm bakre stag,men hadde standard str på fram staget.. Nå har eg fått skrapet og børstet og målt diameter på krengningshammer. Den foran er garantert 23mm, og bak ser de også ut til å være 23mm?, men har ikke hørt om den dimensjonen før.. veit dere hva den originale 240 turbo hadde foran? Og er de noen som har R-Sport katalogen liggende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Må ikke overdrive nå Har sett det selv,har det til og med på film. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.