Gå til innhold

Er dette et tvilsomt kjøp?

Ranger emnet


kanskjeBMWeier

Anbefalte innlegg

Hei, er ny her på forumet og prøver å finne ut litt om gamle bmw'er. Har tenkt å kjøpe meg en 80-talls 3-serie i 8-12tusen kr. klassen. har sett på en bil med disse opplysningene:

 

Merke: BMW

Modell: 3-Serie

Variant: 323i

Type: Sedan

Årsmodell: 1985

Kilometerstand: 170000

Basisfarge: Sølv

Farge: Sølv met

Drivhjul: Bakhjulsdrift

Girtype: Manuell

Motorvolum: 2,3 ccm

Drivstoff: Bensin

PrisPris: 8.500 kr

 

Er det noen som aner om denne bilen bruker mye bensin og om det er store kjangser for at dette er en dritthaug som kommer til å koste x antall tusen å fikse rett etter kjøp? Er det forsvarlig å prute ned et par tusen? Håper noen har lyst til å svare:=) PS: Hva kommer det til å koste å forsikre en bil i denne klassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker du gassen på de bilene så flytter bensin nåla seg, for og si det sånn, det er et dyrt leke tøy om vinteren.. og at den har gått 170 000 er vel kanskje litt i tvil. men det kan jo stemme.. det kan du jo se på alt annet inni bilen da.. hvordan seter og pedaler og ratt ser ut.. spesielt girkassa.. er jo bare og ta den på en prøve tur. kjenner fort om bilen er løøen eller ikke.. det som koster penger er jo hjulager forran og foringene til opphenget bak.. har den bare gått 170 000 så er det vel en bra bil til en grei penge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe tips til hvordan bil jeg bør kjøpe meg? Hva med 318 med 1,8l og 105-115 hk da? Bruker disse under eller over litern på mila? Under mila er nesten et must! Vurderer jo B`MW opp mot andre merker f.eks Toyota Corolla, Carina osv. Hva burde jeg kjøpe? Noen med erfaring? Og noen som vet hva forsikring kommer på sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med firerne bruker (godt) under 1 liter på mila, ved normal kjøring. Er jo innsprøytning så. Du kjører nok ikke en 323 på under litern på mila ;)

 

 

BMW er nok kjøreglede med baktrekk, kontra kjedelige med dog kanskje, kanskje, mer holdbare framtrekk japanere ;) Mye avhenger av hvordan den er blitt kjørt før, ungdomskjørt er skjelden pluss, men det er ikke gubbe clutching heller...

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde 318i som førstebil. Denne motoren er mer eller mindre skuddsikker og brukte 0.8 på sånn kjøring som en verdensmester kjører rett etter han får lappen.....

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

323 får du vell neppe under litern på mila.. Lambdasonden på min 318 (e36) er gåen, så defor bruker min bil hele 2 liter på mila.. sonden er bestillt.. Skal bli en lettelse å få den skiftet.. Er ikke spesielt artig at d koster 20 kr mila å kjøre liksom.. ;p

90 mod mercedes 200e

91 mod BMW 318 E36 Solgt

99 mod yamaha sx 600 (snøscooter)

86 mod toyota corolla (værdens kjedeligste bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe tips til hvordan bil jeg bør kjøpe meg? Hva med 318 med 1,8l og 105-115 hk da? Bruker disse under eller over litern på mila? Under mila er nesten et must! Vurderer jo B`MW opp mot andre merker f.eks Toyota Corolla, Carina osv. Hva burde jeg kjøpe? Noen med erfaring? Og noen som vet hva forsikring kommer på sånn ca?

 

Hvis du sammenlikner en Corolla med en BMW så er du et A til B menneske.

Disse bilene har så forskjellige kjøreegenskaper, forbruk, potensiale og slitasje at det vil bli helt feil å sammenlikne.

Corolla/Carina er rett å slett en A-B bil (jobb, skole, pendler)

BMW er å ligge bredt på vinterføre, fylle bensin ofte, enormt drag i forhold til Corolla, stort trimmingspotensiale og en entusiastklubb i verdensklasse.

Å ikke ta godt om en E30 er som å begå voldtekt.

 

Min mening.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en e30 325 i forrige uke og bensinforbruket har variert veldig. Da jeg kjørte hjem bilen (ca 20mil) kjørte jeg rolig og økonomisk jeg klarte å holde meg under litern på mila. Men nå når jeg er hjemme og kjører litt "hardere" går det veldig mye. En skal ikke gi på mye før nåla kryper opp på 2liter på mila, noe som kan bli litt dyrt i lengden.

Sist gang jeg fylte hadde jeg kjørt 35 mil på 55liter bensin.

 

Siden vi nå diskuterer bensinforbruk tenkte jeg at jeg skulle kapre tråden litt å spørre om noen av dere har erfaring med noe som heter "Direct hits"?? det er noe du setter på tennpluggene som skal gjøre at de gir bedre gnist, som deretter gir økt efekt å lavere bensinforbruk.

 

Personlig har jeg ikke troen på dette, men siden det fulgte med en 320 (delebil) jeg også kjøpte forrige uke, tror jeg at jeg må prøve å se om det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lokal helt helt her i distriktet som selger sånt og han hadde solgt til en dragracing kar som skulle teste det på dragracingbanen. Eneste han fikk var bedre tomgang...

Men jeg kan bekrefte at det fungerer på 2 takt motorer. En kar borti høgget her som hadde sånn. Har sett disse i demobenkene og de gir sterkere gnist, det har jeg sett med egne øyne. Men virkningen vet jeg ikke.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke den prisen er så ille jeg. Desto mindre ikke bilen er helt opp rusta og ellers helt "ferdig" da. :( Jeg kjørte bredt med min 323 i hele fjor vinter, syns faktisk ikke den brukte så mye bensin egentlig. Er jo greit med effekt så trenger ikke ligge å banke på 6000 o/min hele tiden liksom.... Bilen holdt veldig bra, har bare byttet bensin pumpe på den.....

Så jeg syns du skal kjøpe, kan love deg det er en drit kul bil å kjøre på vinteren kiddie happyhappy

-Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har??

-Volvo 240 89mod (solgt)

-BMW E30 323 rieger GTS (solgt)

-Golf 2 90mod (solgt)

-Honda NSR 125 (180ccm) (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min 325 (e30 cab) fikk jeg ned på 0,88 på langkjøring, og det var med litt "inspirert" kjøring... ;)

Men som nevt tidligere her i tråden, skal du ha deg bimmer så MÅ du ha rekkesekser....

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 325 (e30 cab) fikk jeg ned på 0,88 på langkjøring, og det var med litt "inspirert" kjøring... ;)

Men som nevt tidligere her i tråden, skal du ha deg bimmer så MÅ du ha rekkesekser....

 

Thats the spirit ;)

min bruker 0,7-0,8 på langkjøring og ca 1l på vanlig kjøring..

- Bmw 320i 24v R6 Sedan 92mod.

 

[x]Bmw 320i 24v R6 Sedan 94mod.

[x]Derbi Senda SM 02mod.

[x]Mazda 626 2,0 82mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår