Anders_ Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Hei Har hatt endel startproblemer med min golf II 85 så langt i vinter..Det startet med at det tok lengre og lengre tid å starte hver morgen, og til slutt ble det helt dødt..Kjøpte nytt batteri(siden det som sto var ganske gammelt), satte det i og bilen startet med en gang igjen.. Men nå skjer det hele om igjen..Bilen ble seigere og seigere i starten og nå får jeg ikke start igjen..helt dødt..men jeg har strøm til lys og oljelampen osv. så det er jo strøm på batteriet. Det er jo bare en drøy måned gammelt.. Noen som vet hva problemet er her? Takker for svar :) Siter Metallica.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Jeg hadde samme problemet.. Plutselig en dag var batteriet flatt.. Ladet det bare opp igjen.. Nå lader jeg det hver 3. uke.. bare for å være sikker.. Det kan jo være noe gale med dynamoen.. Skift tennpluggene. Tar kun ca. 1-2 sek å starte bilen min etter at jeg skiftet dem.. Tok rundt 10sek før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Hvis du har gammel tjukk olje på motoren din så gjøre det ikke saken bedre... bare et lite tips:). Virker som at det er mange som plages med at batteriet blir tappet på golfer, man skulle egentlig ha montert seg en hovedstrømsbryter... men det er jo litt harry da. Men om det hadde vært mulig å fått det til på et vettugt vis så ville jeg ha vurdert det.. . Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paest Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 akkurat samme her, så kjøpte lader for å fikse det. lader over natta en gang i mnd ca så går det greit. :) Siter [ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo [x]-87 Golf GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Har dere sjekket jording til batteri/girkasse? Mye strømproblemer på G2 som stammer fra dette... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 problemet er nok at bilen drar strøm en eller annen plass når tenningen er av, slik at batteriet lader seg selv ut.. mål om du har noe spenning gjennom systemet når tenning og taklampe og alt det er slått av... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Om du har ekstralys så bruk de minst mulig, det samme gjelder varmetrådene i bakruten! Stooort stereoanlegg med forsterker(e) trekker også strøm. Sjekk ladespenningen mens motoren går, skru av alt utenom nærlys. På tomgang og på turtall skal spenningen nærme seg den spenningen som står påstemplet regulatoren bak på dynamoen, som regel 14V eller 14,5V. Spenningen er normalt noe høyere på tomgang enn på turtall. Om du har ladespenning godt under påstemplet verdi bør du skifte regulatoren, denne er en enhet sammen med børstene, koster rundt 250 kr. Ellers vil et utladet batteri aldri bli ladet helt opp av dynamoen, lad opp med separat lader opp til en syrevekt på 1,28! De beste laderene på markedet heter CTEK og selges flere steder, omtrent like selges på Clas Ohlson, men er ikke de samme! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_ Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Takk for alle svarene :) Skal prøve ut litt av tipsene her for å se om det hjelper på noe..Går selvfølgelig an å kjøpe en lader og lade opp en gang i måneden, for jeg hadde ikke dette problemet i sommer/høst og om våren, så det er kun i vintermånedene virker det som.. Litt slitsomt slik det er nå..må skru ut batteriet og ta det med på jobben til fattern hver gang det må lades..men uansett, takk for svar :) Siter Metallica.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Hvis du ikke bryr deg om klokka i bilen kan du jo trekke av +polen på batteriet når du parkerer bilen, sånn inntil vidrere? Det gjorde fattern på 2`ergolfen vår. Jag fiksa feilen for lenge siden, men husker ikke hva jeg gjorde.... Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Virker som du har litt av samme problemet som jeg har hatt et par ganger... To dager har jeg kommet ut og batteriet har vært flatt... Vi har kommet fram til at kvelden før har musikk stått på, kjørt mye med ekstralys (to ekstralys i grillen), varmetråder bak, varmeapparatet på hvertfall 2, vindusviskere... Da går det litt strøm :) De tingene jeg prøver å tenke på nå for tida: * Prøv å ikke bruk varmetrådene bak mer enn nødvendig * Skru ned et hakk på vifta når du ikke trenger mer * Sett på parklys når du er ute og skraper is om morran * Skru av radioen når du ikke sitter i bilen (ute og skraper is f.eks.) Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 sjekk ladespenning, er denne under 14 volt er dynamo eller regulator boss, kjøp ny! Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 På tomgang og på turtall skal spenningen nærme seg den spenningen som står påstemplet regulatoren bak på dynamoen, som regel 14V eller 14,5V. Spenningen er normalt noe høyere på tomgang enn på turtall.Om du har ladespenning godt under påstemplet verdi bør du skifte regulatoren, denne er en enhet sammen med børstene, koster rundt 250 kr. Ellers vil et utladet batteri aldri bli ladet helt opp av dynamoen, lad opp med separat lader opp til en syrevekt på 1,28! Spenningen er LAVERE på tomgang enn ved turtall, spenningen skal ligge på rund 14,1-14,2 volt og syrevekta skal være lik på alle blypakkene. er det ett eller fler som er mindre så ligger problemet der. På mange dynamoer begynner ikke dynamoen å lade skikkelig før den når 1500 o\min. Og en annen ting.. kosta på meg regulator til golfen i går.. kosta meg 500!!! J**** Mogen Auto ass..(merkeverksted) de er alltid 3 ganger dyrere enn alle andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Spenningen er LAVERE på tomgang enn ved turtall, spenningen skal ligge på rund 14,1-14,2 volt og syrevekta skal være lik på alle blypakkene. er det ett eller fler som er mindre så ligger problemet der.På mange dynamoer begynner ikke dynamoen å lade skikkelig før den når 1500 o\min. Og en annen ting.. kosta på meg regulator til golfen i går.. kosta meg 500!!! J**** Mogen Auto ass..(merkeverksted) de er alltid 3 ganger dyrere enn alle andre. Kosta på meg ny regulator sjöl jeg i lunde, på lunde bensin og service, blei närmere 500 det og, men var boschregulator da så. Biltema er billig på dette. Men pröv å bruk motorvarmer, kan bygge lader inn i den også så er mye gjort. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Spenningen er LAVERE på tomgang enn ved turtall, Det stemmer, ren skrivefeil. Gode dynamoer lader med full spenning alt på tomgangsturtall, Bosch rundt 1000-1200 omdr. Enda bedre lading om man bruker Ladac laderegulator. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Har hatt samma feilen her,prøvde to splitter nye batteri,uten at det bedret seg på sikt. Ble dritlei og la opp ny jording fra batteri og ny,tykkere strømkabel til starteren. Hivde inn det gamle batteriet,og etter det så har alt funket som det skal. God Jul.. mvh Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.