Gå til innhold

Visning til statsen vegvesen

Ranger emnet


Plixzard

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Her er brevet på kompisen min som fikk i posten.

 

Brevet fra BT

 

mvh

dette ser jo ikke bra ut.. hmmmmmm farlig å trimme nå?hmmm har de ikke noe å gjøre på arbeid fra før av.. kjipt for dem som rammes.. faens norge!!!!1 knock.. bra tiltak for dette henger jo ikke på greip..greit med advokater av og til he he :mat til deg.. stå på krava

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen blir importert med de hestene må man nok belage seg på å betale for det og, men hvis bilen har vært registrert i Norge kan dem ikke legge til flere avgifter så vidt meg bekjent.

Mange av de "problemene" som oppstår ved ombygging og godkjenning av bil kommer av at man ikke engang PRØVER å ta kontakt med Tilsynet før man bygger om. Dette gjør dem litt forbanna.

Hvis man bare tenker seg om finnes det flere gode eksempler på biler som er temmelig ekstreme både i utseende og effekt som faktisk er godkjent og vist med alle modifiseringer.

Det folk flest ser ut til å bomme på er at det meste er faktisk lov bare man spør FØRST. Ta kontakt med Tilsyn rundt i landet og forhør deg om hvem som er noenlunde samarbeidsvillige, så er det bare å fortelle hva du vil gjøre, så vil dem som regel fortelle deg hva som må til for at det skal bli godkjent.

Det værste å få til på en såpass moderne bil må vel være avgasskravene, men det lar seg gjøre det og. Innsprut og katalysator teknologien har kommet såpass langt nå.

 

Bare tenk dere selv, en 1989 Trans Am med 1000HK er godkjent på tilsynet her i landet som den står. Samme gjelder vel også en temmelig ekstrem Granada med turbomata, bola TopFuel åtter under panseret. Finnes flere gode eksempler, så hvis dere har noe å utsette på akkurat de to så spiller det ingen rolle.

 

Det er ingen regler som sier at en bil ikke kan ha så og så mye hester, i hovedtrekk er kun at bilen ikke skal være dårligere enn orginalt i teknisk funksjon som gjelder.

 

Poenget er SPØR FØRST, BYGG ETTERPÅ! Værre er det faktisk ikke. Man får godkjent det utroligste.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Slik er det ikke lenger, desverre.

 

mvh

 

Når slutta dem med det? Har da alltid vært sånn, man må bare konversere med rett person.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når slutta dem med det? Har da alltid vært sånn, man må bare konversere med rett person.

 

Hei.

 

Netopp. Man må treffe rett person. Det skal ikke være slik at man må satse på skjebnen ved en tur til BT som mange har erfart.

 

Men vi ser hvor det ender. Virker som om det kun er Jessheim BT som har hatt skrivekløe til nå, men det blir int. om dette er ny praksis for hele landet.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pratet med BT i Kristiansund om trimming av bmw e30.

Der var vel det messte som kunne godkjennes.

Men så sa han att du fikk ikke godkjennt med m3 motor.

 

Dette var på grunn av att i den orginale m3'n så var det visst noe ekstra

forsterkninger i sidene på karosseriet. Det var det han sa da..

 

Men det er jo vanlige e30 biler som er byggd om til m3..

Helge Vik sin er vel ett ad dem messt kjennte i norge??

Om jeg ikke tar helt feil om att det er ommbyggd da??

 

Denne karen var grei å prate med, lærte mye av han i motsettning til

noen andre personer på div BT..

 

Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Netopp. Man må treffe rett person, dama hans må ikke ha mensen, etc,etc. Det skal ikke være slik at man må satse på skjebnen ved en tur til BT som mange har erfart.

 

Men vi ser hvor det ender. Virker som om det kun er Jessheim BT som har hatt skrivekløe til nå, men det blir int. om dette er ny praksis for hele landet.

 

mvh

 

Håpløst dette her! De har virkelig lite å ta seg til, men det er jo en enkel måte å tjene penger på for de.

 

De trenger jo ikke lengre å stå ute å fryse for å plukke inn biler som er trimmet, kan i stedet sitt å surfe på nettet og kose seg. Og sende ut er par brev... :ex_machin

 

Og det er vi som får svi... :fuckme2:

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Netopp. Man må treffe rett person, dama hans må ikke ha mensen, etc,etc. Det skal ikke være slik at man må satse på skjebnen ved en tur til BT som mange har erfart.

 

Men vi ser hvor det ender. Virker som om det kun er Jessheim BT som har hatt skrivekløe til nå, men det blir int. om dette er ny praksis for hele landet.

 

mvh

 

Poenget er at man ikke skal satse ved å dra til BT, man skal ringe rundt først og starte en dialog med en forståelsesfull person.

Kan jo ikke nekte for at 50% av stasjonene vil gi deg blankt nei, og 70% av personalet på resterende stasjoner vil gjøre det samme, men det finnes faktisk anstendige mennesker i BT også.

Synes det er rart at ikke ryktene går iblant oss som driver med bil om hvem som er medgjørlige og hvem som er rasshøl... De to bilene nevnt ovenfor er jo biler i konstant evolusjon, og blir støtt og stadig vist så hvis det ikke har skjedd noe spesielt det siste året så er det akkurat som før.

 

Kan jo fort være at den M3'n som har blitt ombygd ganske enkelt har fått alle forsterkningene den skal ha? Uansett kan du være ganske sikker på at den personen snakket med BT før han troppa opp med en så ombygd bil.

 

Referer til Kjøretøyforskriftene også kan man lese seg fram til hva som er lov og ikke... Norsk lovverk for bil er egentlig veldig snilt, men det må følges. Virker kanskje unødvendig vanskelig å måtte forsterke kanalene på en BMW for å få den godkjent med M3 maskin, men tror du virkelig BMW gjorde for morro skyld?

Hvis det ikke skulle stemme det folkene sier, er det bare å legge frem dokomentasjon på at det ikke er sånn.

 

Det som holder mange biler vekk fra trafikkstasjonene og som derfor kjøres ulovlig er den innstillingen som regjerer i denne posten. Tør nesten å sette penger på at de som synes alt er vanskelig, umulig og urettferdig ALDRIG har snakket med BT angående ombygging av motorkjøretøy.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som holder mange biler vekk fra trafikkstasjonene og som derfor kjøres ulovlig er den innstillingen som regjerer i denne posten. Tør nesten å sette penger på at de som synes alt er vanskelig, umulig og urettferdig ALDRIG har snakket med BT angående ombygging av motorkjøretøy.

 

Da er vi to. Jeg tar meg stadig i å undre over alle de som bevisst unnlater å følge reglene, for så å hisse seg enormt opp når de blir ferska...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at jeg ikke legger ut info om bilen min, i frykt for at den skal tiltrekke seg uønsket oppmerksomhet...

 

En annen at jeg ikke tør å trimme helt værst for å bli stoppet og tvunget opp på rulle og få 2/10 av en million kroner i bot... Og skal jeg trimme lovlig må jeg bruke 1/10 av en million kroner på trimmen, for så å ta turen til BT og paye staten 2/10 av en million kroner i avgifter... HVIS jeg får godkjent opplegget vel å merke...

 

 

Nå har jeg fått enda en grunn til å holde mest mulig kjeft! Og ikke trimme.

 

 

 

Nazi-oppførsel av BT!!

 

"De prøver bare å gjøre jobben sin" knock

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som holder mange biler vekk fra trafikkstasjonene og som derfor kjøres ulovlig er den innstillingen som regjerer i denne posten. Tør nesten å sette penger på at de som synes alt er vanskelig, umulig og urettferdig ALDRIG har snakket med BT angående ombygging av motorkjøretøy.

 

 

Du, tar du inn en bil i Norge, og har 3.0 liters volum og skal ha effektøkning på 120 hk, må du ut med 170.000 kr.

 

Hvorfor kvier noen seg? Sier seg selv. 50.000 kr. hadde gått ann, men 170.000 kr.... I mean, come on! They're asking for it...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår