Gå til innhold

Blir dette den neste biltrenden?

Ranger emnet


Alfa

Anbefalte innlegg

Du regner da virkelig ikke med at jeg siktet til gts?

 

I og med du siterte meg var svaret tilsynelatende var rettet mot meg, så kan jeg jo ikke gjøre annet... Sa klart og tydelig ifra om at jeg IKKE mente GT-R, men GXi, GTE eller GTS...

 

Å kalle en 302 varvvillig bringer den fram i meg;)

 

Jeg lever riktignok ikke i en verden av små kortslaga maskiner, men jeg synes nå at 8-9k rpm er ganske høyt (Forutsatt at kammen leverer på det turtallet). Og med tanke på at det er 8 sylindre som tenner annen hver omdreining istedenfor 4 eller 6, blir jo lyden helt hinsides.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stang2.jpg

 

Det sprer seg! :eek:

den har jo hvertfall riktig motor ..

men alle maser om V8er .. jeg kan nesten grarrantere at Alle mustangene i denne tråden ble levert orginalt med V6 ..

ingen tar topp utgaven som basis hvis de tar motorbytte vetu ..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har jo hvertfall riktig motor ..

men alle maser om V8er .. jeg kan nesten grarrantere at Alle mustangene i denne tråden ble levert orginalt med V6 ..

ingen tar topp utgaven som basis hvis de tar motorbytte vetu ..

Jeg garanterer at INGEN av de bilene som er ovenfor hadde V6 orginalt, ettersom de ikke begynte med det før 94. Men det er nok sannsynlig at dem bare har bytta ut den orginale høvlebenken (I6) med en nyere modell med respirator.

Må si meg enig i at jeg hadde vært likegyldig hvis det hadde vært en 'Stang av nyere modell, men å "ødelegge" en klassisk Mustang med sånne merkelige påfunn er jo helt kriminelt.

Hele prosjektet er jo flopp, denne bilen vil i gå hjem i japseleiren ettersom det er en gammel steinalder bil, og heller ikke i amcar leiren ettersom respirator og oveliggende kamaksler er et dårlig substitutt for kubikktommer...

 

Men, i det store og det hele spiller det ingen rolle, bila er produsert i hundretusener likevel og det finnes plenty igjen enda.

 

Wankel-motoren vil nok ha et arbeids-register som passer dårlig med med en gammel tung amcar uten aerodynamikk i det hele tatt...

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustang skal ha Amerikanske Muskler, nemmlig V8... thats it!

 

dette er jo like dumt som den supran med 2.2 MR2 motor.. blir helt feil med supra uten 6er lyd!

hvis du tenker på Top secret supraen så har en strengt tatt en TRD 2,1liter ..

og Supraene brukte de i racing .. (en av de mest vinnende motorene de hadde nå har de V8)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg garanterer at INGEN av de bilene som er ovenfor hadde V6 orginalt, ettersom de ikke begynte med det før 94. Men det er nok sannsynlig at dem bare har bytta ut den orginale høvlebenken (I6) med en nyere modell med respirator.

 

 

Jeg må få lov til å rette litt..

 

Mustang II fikk V6 i 1974.. Faktisk ble den i starten kun levert med det. Det største alternativet var den samme 2,8literen vi nå kjenner fra granada....... (mulig du ikke regner denne som mustang? :cocain: )

 

Mustang III (foxbody.) Som gikk fra 1979 til 1993 ble også levert med denne v6eren, men den ble også levert med 2,2 4sylinder (noe jeg har) og 3,3 rekke6, som er av samme typen som sitter i den gamle mustangene. Altså høvelbenken. Denne motoren forsvant ut av produksjon midt på 80tallet, og derfra fikk man kun mustangen med N/A rekke4 på 88 -> 105 hk, Turbo4 på 145hk, en r4 med Turbo, ic, injection, og drive by wire gasspedal. (SVO) I tilleg til det ble den fremdeles levert med v6.. Det er i bunn og grunn denne v6eren vi fremdeles ser en evolusjon av i mustangen..

 

Ellers er jeg helt enig i at nyere mustang godt kan få smake kappskive. Noe min kommer til å få merke senere... Og det at man setter rekke6 i en mustang er ikke så fælt, siden de ble levert med det.. Men å sette japsekulturens stolteste øyeblikk i en 67 fastback..... det er feil uansett hvordan man vrir og vender på det :(

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår