Gå til innhold

FastOmega: Opel Omega A - mitt prosjekt

Ranger emnet


FastOmega

Anbefalte innlegg

Ja.. har flyttet fra ringshaug ja.. Har ikke hatt noe sted å skru siden da, men fikk en prosjektplass idag, faktisk. Så bilen blir fraktet dit iløpet av helga.. og deretter kommer det mye oppdateringer! :D

 

Omegamannen: Kitet koster rundt 16000,- Se på realcar.se

Frontfangeren min er fra det kittet.. Lite fornøyd med passform og sånn.. de hadde ikke engang klart å lage den symetrisk!

 

Lag deg en prosjekttråd med masse bilder! :)

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har veldig lyst og ta bilder av hva jeg gjør med bilen men det er bare lakkering og litt stylling og chipping,jeg tror kansje ikke det er den store innteressen av det.

 

Og da må jeg få en venn av meg til og ta bilder for jeg har ikke digt.kamera.

 

Skal vertfalll inn i lakkboks i dag :) sparkelet mitt sprakk opp(kominasjon av bruk av våt papir og kulde)fikk jeg høre :(. da så jeg få legge nytt i dag og slipe alt i dag og sink primer.

 

Så du skal jobbe mer på bilen til helga nå? :)

 

vilken farge skal du ha på bilen...?

 

si (Svart elller british racing green eller svartlillapærlemor) :)

 

Ja hehe realcar ja det passet dårligt den frontspoilern?hehe er sånt med slike kopier vettu :)16k ja hmm :)da blir det vel lite med penger til motor :( men men si aldrig si aldrig..

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsyk rå omega ja... Stå på

Kult at noen endelig tar litt av me en omega a for en gang skylg :cocain:

Venter på en gasasje på OMC forume snart ?

 

Ja, jeg synes det finnes mye potensiale i bilen.. :D

Fikk medlemsskap igår, så jeg holder på å melde meg på forumet der nå!

 

 

jeg har veldig lyst og ta bilder av hva jeg gjør med bilen men det er bare lakkering og litt stylling og chipping,jeg tror kansje ikke det er den store innteressen av det.

 

Og da må jeg få en venn av meg til og ta bilder for jeg har ikke digt.kamera.

 

Skal vertfalll inn i lakkboks i dag :) sparkelet mitt sprakk opp(kominasjon av bruk av våt papir og kulde)fikk jeg høre :(. da så jeg få legge nytt i dag og slipe alt i dag og sink primer.

 

Så du skal jobbe mer på bilen til helga nå? :)

 

vilken farge skal du ha på bilen...?

 

si (Svart elller british racing green eller svartlillapærlemor) :)

 

Ja hehe realcar ja det passet dårligt den frontspoilern?hehe er sånt med slike kopier vettu :)16k ja hmm :)da blir det vel lite med penger til motor :( men men si aldrig si aldrig..

 

Jeg får nok ikke gjort noe annet enn å flytte bilen til prosjektplassen i helga, men begynner til uka..

 

Som nevnt tidligere, så blir bilen mørk silver metallic(kanskje blå pærlemor) og sort utvendig. Felgene skal også pulverlakkeres sorte. Innvendig blir den mest sannsynlig silver har jeg funnet ut! :D Har tenkt på rød innvendig, men det gjenstår å se!

Jeg var faktisk inne på tanken med british racing green og gul, men trur det blir litt flatt på en omega. Det passet i allefall kjempebra på den ss-performance BMW'n.

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omegan min har vært under kniven i dag :) fra 16.00 til 2.00 natta kom hjem fra verkstedet nå.tok bilder før.men ikke under oprasjonene :) tok en stor bulk i forskjerm og lakka og gjorde alt perfekt ble drittbra!:)skal se.skal ned i morgen og ta døra ferdig hele døra bulka jeg jo :(men triks og fiks så er den like pen :)ble dritbra :)imponert over meg selv.tok en rust flek på ene sida også :)og la voks i hulbuer kanaler torn(dempertorn) alt :) lakken ble nice:)skal legge ut noen bilder av den snart :)

 

har du fått gjort noe i dag?

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har opal fått nytt bosted. Har startet å plukke ned bilen og neste steg nå er å sveise igjen dreneringshull i gulvet, fjerne orginale setefester og lage nye. All isolasjon og asfaltmatter skal også fjernes. Fangeren har blitt solgt, så da er det snart tid for å lage ny! :)

 

Her er nesten alt interiøret tatt ut. Velteburet skal bort og inn med et nytt fullbur som skal sveises inn.

 

IMG_2720.jpg

 

Her er den nye boplassen!:)

 

IMG_00277.jpg

 

IMG_0028.jpg

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei! :D

 

Her ser du delene sveiset.. Bakskjermene her var det noe galt med, så de har jeg bygget om etter at dette bildet ble tatt:

IMG_0608.jpg

 

Kom forresten over noen bilder av bilen slik den var da jeg kjøpte den. Plastposen på den ene sideruta bak kom etter at en luring knuste ruta for moroskyld eller noe. Kom ut til bilen en morgen med knust rute.

 

Før og etter

DSCN0212.jpg

004.jpg

DSCN0213.jpg

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår