Gå til innhold

FastOmega: Opel Omega A - mitt prosjekt

Ranger emnet


FastOmega

Anbefalte innlegg

Nå tenkte jeg det var på tide å legge ut noen bilder av Omega prosjektet mitt.. Nå har det gått et par måneder uten at jeg har gjort noe (har fått unge nr 2!), men nå er det på'n igjen!

 

Bilen har jeg breddet i stål, men skjermer, koffertlokk og panser skal støpes i glassfiber. Hjulene er flyttet ut 30mm i hvert hjørne med skrudde H&R spacere. Hjulene er av typen RH Phonix og 9,5x18 bak og 8,5x18 foran. Ønsket er KW coilovers, men pengene strekker ikke helt til i denne omgang. Bilen står nå på Gule koni sport og 35 mm senkefjører.

Fangerene er ennå ikke på plass, men det kommer! Fargen blir mest sannsynlig mørk grå metallic og sort (silkematt) og rød innvendig.

 

Først skal alt interiør ut og det skal gjøres pent invendig, bøtteseter skal inn og veltebur skal fullføres.. Vurderer å lage nytt interiør, men jeg har lyst til at bilen skal veie minst mulig, så alt går vel i søpla! Kan hende jeg finner på noe lurt.

 

Motoren er en lett trimmet standard 2.0i. Det er en liten motor, men den står så fint langt bak at en sekser vil ødelegge balansen i bilen ennå mer. Planen er å flytte motoren ennå lenger bakover og ned samt montere en turbo som jeg har liggende. Radiator skal flyttes bak for å gjøre plass til en fremtidig intercooler og for bedre balanse. Batteri er allerede satt bak. Jeg har laget egene stabstag både foran og bak. Mer info kommer senere.. Her er noen bilder..

 

 

fc76f437.jpg

 

2e2cab85.jpg

 

af0c2190.jpg

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er nesten skummelt at en omega A kan bli rå...

men fortsetter du på den måten da må jo resultatet bli bra.

Lykke til, skal bli gøy å følge med videre!!!

 

Radiator skal flyttes bak for å gjøre plass til en fremtidig intercooler og for bedre balanse. Batteri er allerede satt bak.

 

Forresten har ikke tenkt på å bruke en intercooler som ikke er front-mount

også da??

 

Mvh

Han fra åsen

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke den største opel fan i verden men den så faktiskt tøff ut, felgene passa utrulig bra. Skjer det noen andre endringer i hjuloppheng enn coilovers? Hva skjer med bakparten? har du fanger?

 

jeg skulle gjerne ha sveiset om hele bakstillingen, men jeg vet ikke hvor man får tak i informasjon om slik ombygging.. regler osv. Jeg byttet alle orginalforinger da jeg rustsveiset bilen, men jeg skal bytte de ut med noe hardere. Bakfangeren vet jeg ikke ennå hvordan skal bli. Jeg skal en reardiffuser bak der. Den blir noe liknende den som er på top secret supran (ikke carbon, da.. snufs) Tenker bakfangeren blir nesten orginal. Det som skal gjøres er å fullføre breddingen og flytte skiltet ned.

 

Skulle gjerne vært omc medlem, men venter til neste år..

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle gjerne ha sveiset om hele bakstillingen, men jeg vet ikke hvor man får tak i informasjon om slik ombygging.. regler osv. Jeg byttet alle orginalforinger da jeg rustsveiset bilen, men jeg skal bytte de ut med noe hardere. Bakfangeren vet jeg ikke ennå hvordan skal bli. Jeg skal en reardiffuser bak der. Den blir noe liknende den som er på top secret supran (ikke carbon, da.. snufs) Tenker bakfangeren blir nesten orginal. Det som skal gjøres er å fullføre breddingen og flytte skiltet ned.

 

Skulle gjerne vært omc medlem, men venter til neste år..

 

Du skal vel ikke ha sveisasperre nei? :confused: Hva med en omega 300 fanger bak? Blir dette en bil som skal bli i daglig bruk? tenkte siden din snakka om "regler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår