jumbo12 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 nå har jeg endelig fått bilen opp på bukkene mine.. :D Det krevde mye muskler og kreativitet! :cool:Moro da jeg veltet karossen over på siden.. trodde jo jeg hadde fått ut alt.. meneh, det var mye som forsvant ut av sidene gitt!:lol: Meningen med dette er å kunne fjerne all den fæle tektylen og sveise alle plateskjøter, samt lage noen ekstra forsterkninger osv. Grattis med den nye oppstarten :biker Så ut som et hendig verktøy de bukkene du hadde lagd deg. Stå på! Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 jo takk! ja, de skal forenkle prosessen litt, håper jeg!:) Å ligge under en bil for å fjerne tectyl og sveise gidder jeg ikke! Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eravne Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Men hvor er det blitt av breddinga? Siter ---------------------------- BMW 93' 525i diamantsort [x]Bmw 318i Brilliantrot. [x] 92' vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Nå ble jeg nesten fornermet her.. hehe.. den er der den..:D Kan såvidt skimte det på dette bildet.. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Blir jo bra dette... ser veldig kjekt ut å ha en sånn bukk! Skal selv bredde Vectra'n min, har du noen tips til hvordan det kan gjøres? Har noen plastikkbreddere til Golf2 liggende, men er det noen annen og bedre måte å gjøre det på som ikke koster hvitøyet? Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 RÅ bil, nå kommer alle til å kjøpe omega:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Blir jo bra dette... ser veldig kjekt ut å ha en sånn bukk! Skal selv bredde Vectra'n min, har du noen tips til hvordan det kan gjøres? Har noen plastikkbreddere til Golf2 liggende, men er det noen annen og bedre måte å gjøre det på som ikke koster hvitøyet? Det billigste er definitivt å bruke de du har.. men koster ikke mye å lage i stål, bare man har tillgang til sveiseapparat og har brukt det og vinkelsliper før! Du kan jo se på audien til ts-racing på tsracing.no og se på hjulbuene på a3'n hans. Det er hjulbuer fra audi allroad.. Det ble bra på hans!:D Ofte kommer det ann på hvordan form man vil ha på buene som bestemmer hvor mye jobb og hva for verktøy/materiale du trenger. Skal du ha veldig "organisk" form på de, er det lettest å forme buene i skum og deretter støpe i glassfiber, men er det enkel og grei bue blir det best å lage i stål!(synes jeg). På bilen min er jo alt laget i stål, men pga praktiske grunner velger jeg å støpe om alle sidepaneler i glassfiber.. Men husk at skal du lage feite hjulbuer, så skal du ha minst like feite felger! Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Det billigste er definitivt å bruke de du har.. men koster ikke mye å lage i stål, bare man har tillgang til sveiseapparat og har brukt det og vinkelsliper før! Du kan jo se på audien til ts-racing på tsracing.no og se på hjulbuene på a3'n hans. Det er hjulbuer fra audi allroad.. Det ble bra på hans!:D Ofte kommer det ann på hvordan form man vil ha på buene som bestemmer hvor mye jobb og hva for verktøy/materiale du trenger. Skal du ha veldig "organisk" form på de, er det lettest å forme buene i skum og deretter støpe i glassfiber, men er det enkel og grei bue blir det best å lage i stål!(synes jeg). På bilen min er jo alt laget i stål, men pga praktiske grunner velger jeg å støpe om alle sidepaneler i glassfiber.. Men husk at skal du lage feite hjulbuer, så skal du ha minst like feite felger! Takk for tipset - første steg blir nok å prøve med Golf buene. Og felger trenger du ikke bekymre deg for - henter nok noen 9x16" med mer leppe enn Angelina Jolie i helgen... Følg med i prosjekttråden min for bilder. :thumb Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaabu Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Skjedd noe mer enda eller? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 ja, det humper og går, men jeg har vært litt opptatt med å sveise rust på bmw og fikse litt på familietralla. Men fikk på torsdag pakke fra Blitzpower med KW-coilovers variant 2.. :D Dette er tatt for noen uker siden. Har fjernet mye mer enn dette. Når skjørter og alt er ferdig og støpt om, så kommer det et "deksel" mellom flensen på kanalen og ut til kanten på skjørtene. Denne får også en profil som går litt ned i ytterkant.. Jeg forhører meg litt rundt om sandblåsing nå. Kan hende jeg sandblåser bilen under og inni for å spare litt jobb! Er gørr treigt å stå og dra av all kiten og tectylen.. Også ett bilde av sir fastomega Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 ;) Nå gleder jeg meg virkligt og se bilen ferdig, du var søt med sveise maske ;) hvor mye betalte du for coilover's?Det passer jo på en B?Det er likt fra A til B? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Åhh.. takk.. synes selv jeg er litt skjønn med den.. Tar av et par kilo lissom..:D Coiloversene koster 12290 hos Blitzpower! De har egene til omega B.. samme pris :) Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 hehe. :) Så dyrt ja, da kjøper jeg heller gule koni nå. Så får jeg kjøpe coilovers når lommeboka aksepterer det bedre. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 De har også senkefjører som senker 30-35 til 2690,- Det koster, men så får man igjen for det også!:D Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 :jackinbox: Må du få jobba litt, har lyst og se denne ferdig før jeg sovner inn på et aldershjem i spania med siggaren i den ene hånden og cubra libren i den andre :sombrero: Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg