Gå til innhold

FastOmega: Opel Omega A - mitt prosjekt

Ranger emnet


FastOmega

Anbefalte innlegg

3.0 :) får du GIK. turbo til og mekke litt på den motoren så kan du racing preg ut av den :)jeg har ikke noe digtalt kamera men ble tatt noen bilder

IMGA0039.JPG

 

IMGA0073.JPG

 

IMGA0111.JPG

 

IMGA0053.JPG

 

IMGA0110.JPG

 

Dette var litt bilder av bieln min for et år siden når vi tok litt rust :)

 

Nå er det ikke lister på den skal bytte alt,baksetene er fjernet ,oljekjølern er overhalt.Skal selges når det er strøken og og alt fungerer som en drøm.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk:).men bilder bedrar.Mye steinsprut på panseret.

 

fått en bil lakkerer til og ta det for 2000kr.Må bare vente på lønn.

 

mye og gjøre.

 

jeg skal ha den dønn strøken.

 

stv. nei nei den er jo mye penere i sedan :)og Sedan har Stor Plass!!!:)

 

Du har plass til 3 ganske store voksene bak og stor bagasjerom holder fint :)

 

Du har sikkert sett den omega evo replikan til salgs her på bilforumet.>Den skal jeg kjøpe tenkte jeg vis alt går som det skal.

 

problemet er at det er mye tull med den veit ikke om jeg får skilter på den.Mye tull!forsikringssvidel mangler en haug av deler.også.

 

Den skal inn i garasjen og stå der.Og pusses fra grunnen opp,Vis det blir Noe av.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk:).men bilder bedrar.Mye steinsprut på panseret.

 

fått en bil lakkerer til og ta det for 2000kr.Må bare vente på lønn.

 

mye og gjøre.

 

jeg skal ha den dønn strøken.

 

stv. nei nei den er jo mye penere i sedan :)og Sedan har Stor Plass!!!:)

 

Du har plass til 3 ganske store voksene bak og stor bagasjerom holder fint :)

 

Du har sikkert sett den omega evo replikan til salgs her på bilforumet.>Den skal jeg kjøpe tenkte jeg vis alt går som det skal.

 

problemet er at det er mye tull med den veit ikke om jeg får skilter på den.Mye tull!forsikringssvidel mangler en haug av deler.også.

 

Den skal inn i garasjen og stå der.Og pusses fra grunnen opp,Vis det blir Noe av.

 

Før du begynner på den, snakk med biltilsynet og få de til å se om du kan gjøre noe.. Det pleier å hjelpe.. men det er viktig at du snakker med dem først!

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.takk.Ja det skal jeg gjøre :)jeg ringer ditt i morgen. jeg har fått et chassi nr på den alt jeg har.hva skal jeg si til dem?fiks det hehe :)

 

Tja. du må vel bare si at du har tenkt til å kjøpe bilen og at du har lyst til å fikse den opp..? Si at den mangler det og det, og ser sånn og sånn ut og er i den tilstanden, hva skal du gjøre?

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene mine for den bilen.

 

Strippe den helt.

 

Få lakkert alle deler osv.

 

få den strøken.la den ligge og sove under vintern i garasjen.

 

Kaste ut alt av inntriør Stoler alt. sette in 2 sportstoler og Bur.

 

Og så kommer motor.

 

Om pengene vil kan det bli 3.0 turbo.

 

Men jeg har null erfaring av turbobygging så enten blir den sent vekk eller så får jeg lese litt bøker:)er jo en mekaniker men har lyst at den skal bli kjørbar og ikke dette sammen etter 2mil.på veien.

 

Dette kommer vertfall til og ta litt tid. :)men er ennå ung så har tid.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene mine for den bilen.

 

Strippe den helt.

 

Få lakkert alle deler osv.

 

få den strøken.la den ligge og sove under vintern i garasjen.

 

Kaste ut alt av inntriør Stoler alt. sette in 2 sportstoler og Bur.

 

Og så kommer motor.

 

Om pengene vil kan det bli 3.0 turbo.

 

Men jeg har null erfaring av turbobygging så enten blir den sent vekk eller så får jeg lese litt bøker:)er jo en mekaniker men har lyst at den skal bli kjørbar og ikke dette sammen etter 2mil.på veien.

 

Dette kommer vertfall til og ta litt tid. :)men er ennå ung så har tid.

 

Det er det samme jeg skal gjøre med denne, det! :)

Blir bare veltebur og bøtteseter, floket dasj. Så kommer bla radiator og fuelcell bak

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :) Ja det var planen dra ut alt av dørpanel og seter og ting som ikke trengs.all lyd isolasjon skal vekk :)og da blir den jo litt lettere også :)og da går den jo mye fortere hehe happyhappy .og så ser det litt barskt ut også.

 

har du den 2litern 8v?115hk? yodude

 

Hvor kostet buret du kastet in i din og stolene?hvor fikk du det fra?

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buret kom på 3000,- tilsammen, men jeg skal ha helbur. Da kjem det fort på litt mer.. Kjøpte det hos pedersen racing (http://www.pedersens-racing.no/). De måtte få det laget etter mine egne mål. De hadde ikke noe som de var sikkert at passet. men jeg vurderer (sjokk) å selge det som står i.. Det blir litt feil i og med at det skal sveises fast i bilen. Det som står der nå er skrudd fast.

 

2 litern står i nå ja. vet ikke hvor mye effekt det er i den nå, men håper det blir uvesentlig om jeg får den 3litern :D

I 2 literen er det en enem kam og lettere portet topp.

 

Har ikke kjøpt bøtteseter ennå. De som står der for øyeblikket er fra kadett gsi. Var noe jeg satte inn bare for å ha noe mer sidestøtte enn den sofan som var der..

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kast in noen fler bilder a marius :)gjort noe mer med den?hva koster Lotus Kittet til Lotus Omegan på realcar?jeg trokke jeg gidder og beggyne og sparkle opp selv hehe.

 

 

NOE TIL SALGS?

 

Jeg har veldig lyst og kjøpe en Omega med runt 200 til 300hk gjerne mer.som fungerer.(blir vel ikke noe av den EVO :( )karroseriet på den kan vaære helt herpa og alt av inntriør kan være vekk(herpa)eller en 3000.Med fungerende motor :)som jeg kan begynne og opp fra.men men vansklige og finne :(vet du om noen??JEG HAR LYST OG BYGGE BIL :) hehe

 

 

 

Jeg får Chip til omegan nå og dobbelt utblås bak og innsattsfilter.ca.200hk :)

jeg kan sikker fått tatt noe bilder av den når den er ferdig :)

 

Skal lakkere og sparkle opp alt til Helga :)

neste Helg montere eksosannlegg.Og montere Nye Lister.

jeg skulle kansje lagt en tread med prosjekt anng. dette :)??vis noen er inntrisert?ikke så mange som driver og skrur på omega b vutt.

 

Og Chippen blir når jeg får lønning.det er 24feb.

den ligger og venter på meg hehe :)OG ikke for og glemme Sportsgrillen :)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår