Cartman Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 hmm 12a sier meg 0 :P er "litt" grønn på wankel motorer igrunnen, vet bare grunnprinsippene osv.. men, denne kom orginalt uten turbo? :P bil da i? modell, pris osv.. må jo ha girkasse og sånt med også! Koster det å sende den inn til de derre folka da? :P 12a er forgjengeren til 13b, på en måte. De sto bla i de første rx-7'ene og enkelte modeller før dem. Du kan lese litt om historien til flere wankel-biler, deriblant RX-7 på wankelregistret's sider, se her: http://www.norskwankelregister.com/wankel.htm Det har vært mange wankelmotorer opp igjennom tidene, en oversikt finner du her(Motorer stort sett fra Mazda): http://www.rx7.org/public/rotaryhistory.txt Litt mere "stuff" om RX-7: http://www.rx7.org/public/links.shtml#Tech Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frooode Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 12A'en er forresten ikke noe smalere enn en 13B, men den er 2 cm kortere. Siter brap-brap-brap 1984 Mazda 929 1980 Mazda RX-7 1976 Mazda 818 De Luxe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 :) men det er igrunnen ikke lengden det kommer ann på, det er mere bredden, kadett er jo en alt for smal bil :( men takk for linkene :D Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowx Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 12a er en motor som er mest kjent ifra 1gen (SA) rx7. 1979++. Den kom orginalt med og uten turbo (turbo bare i japan?). Tipper du får tak i de for en grei penge med girkasse feks ifra japan. Hva simtech tar for å få 200hk ut av den vet jeg ikke, men det går ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Jeg vet om en som har putta en orginal 13b-rew motor i en kadett c så det skal gå. Altså en 3 gen motor. Men du bør kjøre datasprut. Ikke bruke orginal styringa. Med 250-300hk i en kadett vill det gå bra. Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 godt å høre :) Får se hva det blir til når den tid kommer!! først bli ferdig å rustsveise, så kan jeg begynne for allvor å se på tilbud :D:D thx for støtten :D:D mvh magnus Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 at den raser, det vet jeg. Men, det er en wankel, det er noe ingen andre har liksom.. iallefall ikke i en kadett.. kommer ikke på noe som er mer spennende en en wankel liksom.. eneste måtte være en lett aluminiums V8 i kadetten, men det er jo en del folk som allerede har liksom :D Men, ang motorvalget da Hva er en NA, vil det si en som originalt ikke har turbo, eller en som er ombygd til "non turbo" liksom ?! Samme for meg igrunnen, wankel er wankel, hva vil evt en slik komme på? Trenger igrunnen pedalsett og forstilling også :D så den der "halve" dere snakte om hadde jo vert svere greier for meg :D Men, så det var så jeg trodde, at wankelen er vesentlig bredere en otto sine ?! e jo en i bergen som har r1 motor i sin veteran kadett . tror faktisk det e ett ombyggningskitt du får,Høres sikkert vilt ut det og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 ombygningskit :)):):):) høres jo lovende ut! litt mindre utfordring :D magnus Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 wankel er brae motorer de! men trenger mye vedlikehold og ofte service! jeg har selv jobbet Med Wankel Expert! Det var ofte det at vi Overhalte motorer! Men når de går! da går de som FAEN! ;O:D Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg