Gå til innhold

Golf 2 16v turbo

Ranger emnet


ulfern

Anbefalte innlegg

Vel, du kan justere bensintrykket ditt høyere.. Men jeg vil ikke anbefale det! Da vil jeg heller satse på å kjøre 3 bar slik som de er beregnet på, og ha dyser som flower nok, ikke øke trykket for at de skal flowe nok! For det er som regel beregnet på 3 bar, og de vil fungere best på dette trykket helt klart.

 

Bruk formelen og regn selv! Formelen fungerer med bensintrykk på 3 bar. Du burde ikke mikse og trikse med dette, bare regne det ut og that's it! :)

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja det er litt stille om dagen.. venter på vifta og olje slangene som ligger i NY..

 

men jeg skal ut med s4 rådene og inn med h-profil rådene så kommer til å ta litt bilder da.. tenke jeg skulle frese stemplene litt også.. :D

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ang det med RFL ventilen. Er da ikke DEN som lager flærre lyden. Må være fordi han har ekstern wastegate. ALLE jeg kjenner som har rfl og "intern" wastegate, hører bare et jævlig TØSJ. RFL står jo for real fucking loud og det er jo tøsj lyden som er høy..ikke kvitringa. Men derimot en kamerat som har et heftig turboprosjekt i en 240 med ekstern wastegate, han får den flærringa...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvitrelyden kommer vel helst av at de bruker resirk ventil i stedet for dump.. som kjører lufta tilbake rett i turboen.. og da får man denne "kvitre" lyden

 

De som har resirkventil har det pga av att LMM er på innsugs sida. Så hvis de da hadde hatt åpen dump så hadde all lufta blitt sluppet rett ut og LMM merker att det ikke er no luft der... Så hvis du skal dumpe den lufta i Turbo(?) så er jo vitsen borte... Lyden kommer av ingen dump/ for liten dump... Og luft som slår tilbake gjennom impelleren på luft sida og lyden kommer "ut" av luftfilteret...

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

ja, gjorde mon i dag gitt.. fikk gjort mer enn hva jeg hadde forventet.. selv bare med en arm av og til :)

 

ble litte grann saker og ting til overs nå ja.. bare jeg får de siste kablene jeg nå å blir det vel start om ikke så lenge :D

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår