Sveina Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Vel, du kan justere bensintrykket ditt høyere.. Men jeg vil ikke anbefale det! Da vil jeg heller satse på å kjøre 3 bar slik som de er beregnet på, og ha dyser som flower nok, ikke øke trykket for at de skal flowe nok! For det er som regel beregnet på 3 bar, og de vil fungere best på dette trykket helt klart. Bruk formelen og regn selv! Formelen fungerer med bensintrykk på 3 bar. Du burde ikke mikse og trikse med dette, bare regne det ut og that's it! :) Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Hva skjer med detta prosjektet egentlig? lenge siden bildeupdate;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 ja det er litt stille om dagen.. venter på vifta og olje slangene som ligger i NY.. men jeg skal ut med s4 rådene og inn med h-profil rådene så kommer til å ta litt bilder da.. tenke jeg skulle frese stemplene litt også.. :D Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 ang det med RFL ventilen. Er da ikke DEN som lager flærre lyden. Må være fordi han har ekstern wastegate. ALLE jeg kjenner som har rfl og "intern" wastegate, hører bare et jævlig TØSJ. RFL står jo for real fucking loud og det er jo tøsj lyden som er høy..ikke kvitringa. Men derimot en kamerat som har et heftig turboprosjekt i en 240 med ekstern wastegate, han får den flærringa... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 kvitrelyden kommer vel helst av at de bruker resirk ventil i stedet for dump.. som kjører lufta tilbake rett i turboen.. og da får man denne "kvitre" lyden Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 sist jeg sjekka satt vel dump/ventilen på luftsiden!? ikke eksos? :P en ventil reagerer da ikke annerledes avhengig av hvordan eksosen blir ledet!? ;) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 kvitrelyden kommer vel helst av at de bruker resirk ventil i stedet for dump.. som kjører lufta tilbake rett i turboen.. og da får man denne "kvitre" lyden De som har resirkventil har det pga av att LMM er på innsugs sida. Så hvis de da hadde hatt åpen dump så hadde all lufta blitt sluppet rett ut og LMM merker att det ikke er no luft der... Så hvis du skal dumpe den lufta i Turbo(?) så er jo vitsen borte... Lyden kommer av ingen dump/ for liten dump... Og luft som slår tilbake gjennom impelleren på luft sida og lyden kommer "ut" av luftfilteret... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveina Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Dette ble diskutert i en annen tråd på forumet for ikke så lenge siden, dere får ta et søk. Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trion Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Interessant prosjekt. Hvilken blokk bruker du i kombinasjon med kr toppen? Forresten, gidder du slette noen meldinger i innboksen din? Siter '94 Passat '95 ZXR 750RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 heisann! litt sløv kan man si! (innboks tømt) hehe ;) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Endelig fått begynt på golfen nå ulf :) Gleder meg villt til den blir klar, men hvis tempo er like høyt som ikveld ellers så blir det kanskje oppstart i sommerferien engang! Noen som trenger kasse til 1.8 så er det nokk en til overs ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 ja, gjorde mon i dag gitt.. fikk gjort mer enn hva jeg hadde forventet.. selv bare med en arm av og til :) ble litte grann saker og ting til overs nå ja.. bare jeg får de siste kablene jeg nå å blir det vel start om ikke så lenge :D Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Litt OT, men er det du som eier den golfen du har bilde av i avataren eller hva det heter? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Er det ikke hovedsakelig toppen i RS2 som er fra Porsche? Litt dumt å skrive Porsche powered pga et nedkappet innsug? Correct me if i'm wrong. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 toppen er vag.. mens innsuget er porsche.. eller kan vel ikke si at innsuget kommer fra porsche.. men de har vært innblandet i byggingen av rs2.. bremser og felgers og stammer fra porsche.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg