Sveina Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Det er forskjell på dyseutregning ved overtrykksmotor/undertrykksmotor, hvor en overtrykksmotor ofte vil ha litt større dyser. 350-400 HK med overtrykk på en 4- syl er ~550 ccm dyser, hvor utregningen min sier minimum 500 dyser på 350 HK. Est. total fuel flow er 180 lb/time. (Dette er på en 4 syl motor, med 1 dyse pr. sylinder.) Siemens 55 f.eks. er et bra alternativ. Bare pass på at du får dyser med rett motstand i i forhold til sprutet du bruker, så slipper du å drive å slite med resistorer i hytt og pine for å få det riktig, prisen er som regel den samme. Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Fuel Injection Sizing Formula After much research it has been found that there are several different formulae used to determine injector size. It appears that most of the various formulae in use are basically identical, with only 2 real variables, being whether or not an 80% duty cycle is accounted for and what the desired Brake Specific Fuel Consumption (BSFC) should be. This is the formula with the correction based on the duty cycle: Flow rate (lbs/hr) = Max Hp x BSFC / no. injectors x duty cycle BSFC = 0.45 - 0.55 for naturally aspirated engines 0.55 - 0.65 for forced induction engines Conversion from lbs/hr to cc/min = lbs/hr x 10.515 Simplified max Hp x 1.807 (nat) Simplified max Hp x 2.136 (turbo) http://www.haltech.com/injformula.htm Som sagt så kan en vel aldri bli klok på dyse valg lol Før hadde jeg 306ccm på min 16v og da klarte jeg å holde AF itakt hele veien men stresset jo dysene. Med minde 440 ccm nå klarer jeg 1.7 i ladetrykk og grei AF hele veien. 3 bar bens trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 http://www.rceng.com/technical.htm#WORKSHEET denna er jo ikke så dum.. ;D 350-400 HK med overtrykk på en 4- syl er ~550 ccm dyser, hvor utregningen min sier minimum 500 dyser på 350 HK. Est. total fuel flow er 180 lb/time. (Dette er på en 4 syl motor, med 1 dyse pr. sylinder.) Siemens 55 f.eks. er et bra alternativ. Bare pass på at du får dyser med rett motstand i i forhold til sprutet du bruker, så slipper du å drive å slite med resistorer i hytt og pine for å få det riktig, prisen er som regel den samme. kommer jo til å kjøpe noe som går om hverandre uten å begynner med resistorer osv.. da blir det plutselig mye mer som kan gå galt, noe det sikkert blir nok av uansett.. hehe! siemens ja, skal se hva jeg kan finne.. men 550ccm virker som et bra valg da, eller hva? :D Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Har 550 Bosch dyser stående på min 16vT, det jeg ble anbefalt til mitt bruk. Man kommer over disse til overkommelig pris og, florerer endel av disse i kretser det trimmes på audi. Betalte 3500 for 5stk nye dyser. Er ca det de koster nye i tyskland. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 jepp, :D ikke dårlig det.. slikt er ikke problem å skaffe.. ;D Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 har da endelig mottat h-profil rådene, så det blir et "lite steg tilbake" ettersom jeg allerede satte inn s4 rådene.. men dette er jo bare morro da, hvertfall når man skal sette inn slikt gotteri! ;D:D Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 gjett om det er en som kommer til å sove godt i natt a! :D :) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 gjett om det er en som kommer til å sove godt i natt a! :D :) Eg hadde nå ikke sovnet før de var i :) Mye måtte du ut med for noen slike? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 hehe, kan ikke si jeg sov vondt i natt.. hehe.. :P tja, jeg fikk de egentlig JÆVLIG billig, hvertfall når jeg ser hva andre skal ha igjen for dem.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Kan godt vera 550 ccm dyser er best til 350 hk. Men ser på specsene til denne http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=104565&page=1&pp=15 så har den 440 ccm på 360 hk. Så vil nok tru det funker bra. ENGINE 1800cc, 4-cylinder, 20-vavle IHI VF34 Turbo Bosch 440cc injectors Water injection Golf Rallye intercooler HKS dump vavle Haltech engine management 16V fuel pump Jetex induction kit Upgraded Jabbasport exhaust manifold 2.5in exhaust Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Kor kjøpte du rådene og kva måtte du gi for dei?? Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Kan godt vera 550 ccm dyser er best til 350 hk. Men ser på specsene til denne http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=104565&page=1&pp=15så har den 440 ccm på 360 hk. Så vil nok tru det funker bra. ENGINE 1800cc, 4-cylinder, 20-vavle IHI VF34 Turbo Bosch 440cc injectors Water injection Golf Rallye intercooler HKS dump vavle Haltech engine management 16V fuel pump Jetex induction kit Upgraded Jabbasport exhaust manifold 2.5in exhaust nå veit ikke jeg hvor stor forskjell det er fra 16v til 20v når det gjelder hester? men valget faller nok på dyser fra 440 til 550cc vil jeg tro.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Kor kjøpte du rådene og kva måtte du gi for dei?? tror jeg ga ca 1500 pr råde ellernoe slik jeg.. kjøpte de sammens med noe annet.. inkl frakt vel å merke.. :mat Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveina Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 nå veit ikke jeg hvor stor forskjell det er fra 16v til 20v når det gjelder hester? men valget faller nok på dyser fra 440 til 550cc vil jeg tro.. Om han kjører 440 dyser og henter den effekten så kan det hende han kjører på mer enn 3 bars bensintrykk.. Da blir saken en annen. Men anbefales med 3 bars trykk, og heller kjøpe dyser som orker! Formelen fungerer bra den! Men jeg liker å regne med 100% duty cycle for å ha margin.. Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 ja, det er vel greit å ha litt trykk på dysene! men hvor mye? nå ettersom planene ble litt endret har jeg lyst til å prøve på litt mer en 350hk.. så hvis 440 er på kanten med 3bars trykk.. kan jeg jo kjøre med litt større dyser som f,eks 525 eller 550 på litt lavere trykk.. eller hva?! :) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.