Gå til innhold

VW Polo 96 - Prosjekt/Historie

Ranger emnet


MR_Simba

Anbefalte innlegg

Usikker på hvor stor forskjell det er i oppbygningen av 1,3`n og 1,4`n. Sånn jeg har forstått det er 1,4`n en videreutvikling av 1,3`n, men jeg har ikke fått satt meg spesiellt inn i modellen enda. Kjøpte den på impuls igår kveld :). Den ser kjedelig ut nå, men ser at den kan bli ganske rå om man bare legger pittelitt penger i den.

Halv tank er da 20 liter?

 

Edit: 550km på 20 liter var da ekstremt gjerrig?

halv tank er litt mer enn 20 liter..vet ikke nøyakti kor mye som går i den..men tipper ca 45liter..(full tank)

 

men den bensinmåleren på disse bilene er litt annerledes enn feks audien sin

polo: holder seg på full tank ca til dombås, da begynner den å synke, men går ganske kjapt..

audien vår: begynner å synke allerede i åndalsnes, men så fra 3/4 går den treigt nedover..

 

det jeg mener er at halv tank sikkert kan være 15 liter igjen eller noe sånt..hvem vet

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det har ikke vært mye oppdatering på polofronten, hadde planer om å lakkere delene denne måneden, men det ble ikke noe av, en bedre halvdel av meg fikk gå gjennom først:

 

Fordn min (sierraen) fikk ordnet litt på seg, den skal være ferdig i løpet av denne uken

dette er delene den har fått:

ny motor (gått 85tusenkm) måtte bare kjøpe da den gamle begynte å bli dabb rett og slett da den har rullet rundt 300tusen om ikke mer:p

mye annet var gale, som feks dempere, foringer, hjul lageer, clutch

og eu kontrollen er om et halvt år

da ble det kjøpt inn de delene som blir vist på bildet. Mangler kun dempere og nyttbremse systemtil den.så kommer polo i rekka igjen:)

deler.jpg

kvacilo.jpg

pakkninger.jpg

toppdeksel.jpg

blokk.jpg

topp.jpg

 

motoren har blitt tatt fra hverandre og alle pakkninger, simringer osv byttes med orginale ford deler da den har stått siden 1999:)

håper dette skal fungere fint kiddie

 

edit: var så herlig å se en motor som er 20år gammel uten noen form for lekasje eller skruer som satt som faen, eller bolter som knakk osv..var liksom ikke noe hjemmemekk på den ..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det vært framgang i ford delen..

kom så langt i går som å ta ut gamle å sette sammen nye

var litt makk med simringene og sånn pjak..men det gikk fint med god hjelp :thumb

gamlemotoren.jpg

tomt.jpg

reimhjulet.jpg

nymotoren.jpg

 

håper å ta ut girkassen i kveld, og vaske den litt å sette alt sammen igjen.

Da gjennstår det bare å skifte hjul lager, og foringer for denne runden :driving

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er forden på veien igjen :D lærte noe vitalt underveis som jeg ikke trudde skulle kunne skje:p

har et innsprøytning stått i lenger enn et år så ikke sett det tilbake på bilen:p dysene fungerer iallefall ikke som de skal:)

så første starten ble kortvarig glede da den slet på tre sylindrer å nektet å jobbe som den skulle..så måtte skifte tilbake til gammle innsprøytningen og det funket fett :titties:

må si at clutchen på sierraen og poloen ikke kan måles!

trudde aldri en pedal kunne være så myk og ei girkasse så behagelig å bruke som denne var etter skifte:D

må også nevne at delelager folket på ford ble overrasket at jeg gadd å betale så mye for deler for en så gammel bil at jeg fikk et ford kart over norge heilt gratis :wonder :rolleyes:

 

neste måned er det lakking av polodeler forhåpentligvis

siden jeg nevnte så masse ford i VW forumet, så her kommer litt vw:

transporter.jpg

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da kom poloen tilbake på banen igjen..da vinteren snart er ut, så var det på tide å gjøre litt..er nesten ferdig, trenger bare å lakke grilllista skikkeli å få på ny grill og gitter rundt om. Da tenker jeg pengene skal spares:)

hva synes folket?

 

bakfra.jpg

bakfra2.jpg

siden.jpg

 

jeg ble fornøyd jeg..må bare bli heilt ferdig og håpe at snøen har gitt seg:p

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN...et par ting som jeg som er pirk ser...høydeforskjellen på frontfangeren liker jeg ikke...skal jeg ha skjørt skal alt være symetrisk...bare en tanke fra meg...

 

Og en annen ting...du skulle fått lakkert speil og speilplatene når du lakka fangerne + dørhåndtaka!!! Jeg har bytta til dørhåndtak uten låssylinder på høyre side da jeg lakkerte (fra 5 dørs Poloen).....

 

Mine tips ville vært å lakka det overnevnte sammen med en JE-Design baklukespoiler og bytta til Opel Astra GTC antenne (noen cm kortere), den som heter M5 (5mm skrue).

Så ville jeg skifta sideblink (bygge om til 2003 mod) men det har jeg og andre nevnt før....

Og tilslutt satt på klarglass lykter foran, ikke angel eyes...

 

Så ville jeg også fjerna Polo emblemet bak og nappa av gummien på VW emblemet og lakka det sort og limt det på igjen (se nettsida mi i signaturen).

 

Bare mine meninger/tips...

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår