Gå til innhold

Tikking fra motor på tomgang - forsvinner når clutch presses inn..

Ranger emnet


Maggi

Anbefalte innlegg

Vimael: Hørte på det nok engang nå. Tikkingen kommer etterhvert, og bygger seg opp. Om jeg setter meg inn og dytter inn clutchen og tar den ut igjen - og repeterer det et par ganger, forsvinner den litt, for så å komme tilbake igjen etter en liten stund. Mao. Dersom jeg tar ut og inn clutchen et par ganger, så forsvinner den litt..

 

Er i hovedsak en tikk-tikk lyd, men kan høres ut som noe rasling..

Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er nok ikke utløserlageret som lager lyden. (med mindre det følger med rundt da..) Det er jo bare i funksjon når man tryker inn clutchen, og skulle da laget lyd kun når man hadde den inne, ikke motsatt. Høres mer ut som noe som har med kassa å gjøre. Det at det høres ut som det er motoren er nok bare at lydene forplanter seg..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke utløserlageret som lager lyden. (med mindre det følger med rundt da..) Det er jo bare i funksjon når man tryker inn clutchen, og skulle da laget lyd kun når man hadde den inne, ikke motsatt. Høres mer ut som noe som har med kassa å gjøre. Det at det høres ut som det er motoren er nok bare at lydene forplanter seg..

 

Feil. Slitt utløserlager lager lyd når du ikke rører pedalen. Sier seg selv egentlig, at den slutter å vibrere når du belaster den, gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Slitt utløserlager lager lyd når du ikke rører pedalen. Sier seg selv egentlig, at den slutter å vibrere når du belaster den, gjør det ikke?

 

Kan jo være det, om det er løst. Men lageret er kun i funksjon når man trykker på clutchen, så om det skrangler når clutchen er ute, må det være fordi det ikke sitter fast... Om det er slitt lager det lyder når det går rundt. Altså når man trykker på pedalen. Det var det jeg mente.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår