Gå til innhold

Maggi

Bruker
  • Innholdsteller

    55
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Maggi

  • Bursdag 08/05/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler og båter
  • Modell (eks S4)
    Cooper S
  • Biltype (eks Audi)
    Mini
  • Årsmodell (eks 1995)
    2003
  • Motor (eks 1.6)
    Kompressor
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo

Maggi's Achievements

  1. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=192279 Er vel sånne vi vil til livs i trafikken? Har selv fått diverse parkeringsbulker/riper og mener folk som gjør dette uten å si i fra mangler et eller annet grunnleggende for å kunne operere i et normalt samfunn.
  2. Har du anslag på pris? Hva bør en slik jobb koste?
  3. Hei! Trenger å få lagt om 4 stk 225/45/17" dekk på min bil, har saumfart området og fått priser fra rundt 900 - 1100,-. Synes dette var litt vel i overkant for en jobb som gjøres på en halvtimes tid max. Er det noen som har noen steder å anbefale meg som kan gjøre jobben for en sum som passer en student? På forhånd takk for svar!
  4. Jeg anser meg selv som over gjennomsnittlig interessert i Mini, og synes denne artikkelen stilte GP'n i et dårlig lys. Har tidligere korrespondert med frøken Hattrem, uten nevneverdig resultat. Har derfor fulgt hennes skriblerier (red. skriverier) med argusøyne. Tenkte jeg derfor skulle sende henne en ny mail, og venter spent på svar: Hei igjen, Hanne! Har nå med stor iver lest dine bilartikler på VGNett. Mye av dette er vel og bra, til tross for små skrivefeil og ørsmå faktafeil. Har ellers fulgt mye media, særlig nyheter omkring MINI da jeg selv har en slik bil og er over gjennomsnittlig interessert i disse. Like fullt, var det en artikkel som jeg følte hadde behov for litt korreks; nærmere bestemt din nylige artikkel om Mini Cooper S Works GP. For det første; Du skriver at den "vanlige" Mini Cooper S har 1,6 liter og 70 HK. Veeeel; min er en 2003-modell og har 163 HK kompressormatet motor. Fra 2005 kom den med 7 ekstra hester og 170 HK. Så å si at den nåværende har 70 HK er vel en underdrivelse av de større. Regner med at dette var en skrivefeil, men for de som ikke er kjent med Mini ville nok ikke hatt kjennskap til dette. For det andre; Du hevder også at skriften og ikonene i turtelleren er for liten. Har selv kjørt mye Mini nå, uten at dette har vært et tema. Har selv minus 3 i briller, og har ikke lov til å kjøre bil uten linser eller briller. Selv uten briller eller linser er jeg i stand til å lese hva som står der. Hvis denne skriften og ikonene er for små for deg, så har en vel strengt tatt ikke lov til å kjøre bil? For det tredje; Videre skriver du at bakruten på bilen fort kan bli møkkete grunnet aerodynamikken. Dette har du rett i, Hanne. Like fullt, er den "ordinære" utgaven utstyrt med vindusvisker bak - og derfor bør ikke dette utgjøre et stort problem. Om bilen skulle bli skitten, er det vel en idé å vaske den oftere. Noe jeg selv gjør. For det fjerde; Du skriver at aluminiumspedalene er for glatte; dette er jeg ikke enig i. Jeg har akkurat de samme pedalene i min MCS som er i GP'n. Dette har aldri vært noe problem. Som du sikkert kan se er det gummistriper på disse som gjør at føttene ikke glir. Min mor har også kjørt bilen, uten å nevne dette. Det sier sitt. Å avslutte artikkelen med denne kommentaren synes jeg blir litt for "enkelt". Jeg savner en litt dypere artikkel med fyldigere teknisk informasjon, ikke enkelt overflatisk pjatt om hvordan bilen ser ut eller at bakruten kan bli skitten ved bruk. Ellers, ha en fortsatt god jul. Med vennlig hilsen,
  5. Ser at det er flere her på forumet som har tatt bladet fra munnen og kommentert den unge, vordende journalisten som har slått seg opp i VG. Jeg har selv lest samtlige av disse artiklene, og følte at jeg hadde rett til å kommentere dette overfor Hanne Hattrem. Jeg forstår godt at hun må "føle seg frem" på dette området, men følte at min tilrettesettelse/mine innspill var på sin plass. Formulerte derfor en liten mail etter å ha lest samtlige av artiklene: Hei, Hanne! Har sett at du har slått deg opp som anmelder på VGnett, nærmere bestemt innen bil & motor-området. Synes det er et godt tiltak å få inn kvinnelige anmeldere blant horden av mannlige biljournalister. Har både lest artiklene du har skrevet, blant annet om Skoda Roomster, nye Opel Corsa, om lovligheten rundt tåkelys samt de videoanmeldelsene du har laget. Mye av dette er vel og bra, men enkelte ting har fått kaffen til å sette seg fast i halsen, og føler det er på sin plass å skrive denne mailen for å komme med enkelte rettelser. Ettersom du er ny i "gamet", er det vel nyttig for deg å få enkelte innspill. - I anmeldelsen av den nye Opel Corsa synes jeg du bruker vel mye krefter og spalteplass på å skrive om andre biler - bortsett fra Opel Corsa - som har oppvarmet ratt. Jeg er interessert i å lese om Opel Corsa, og ikke om andre biler som har oppvarmet ratt. Hvorvidt du har gjort dette for å belyse at andre, dyrere biler har de samme egenskapene som billige Corsa, vites imidlertidig ikke, men det var iallefall ikke det inntrykket jeg først fikk da jeg leste den. - I artikkelen der du drøfter lovligheten rundt fenomenet tåkelys, så prydes artikkelen av et bilde av en BMW 3-serie, der man tydelig kan se at bilen har parklys kombinert med tåkelys. I brødteksten under bildet står det "Ikke tillatt: .." - er det slik at det ikke heller er lov, eller er bildet uheldig bare? - I anmeldelsen av Skoda Roomster skriver du følgende: "En kvinne klarer fint å løfte midtsetet på 11 klilo over hodet, stående på flatmark (..)". Dette er jo vel og bra, men synes dette ikke er så interessant egentlig. Hvor reelt er det at vi skal løfte bilsetene over hodet? Dette var bare et spørsmål jeg stilte meg selv da jeg leste artikkelen. - Om den nye VW Iroc-modellen skriver du at instrumentpanelene lyser i blått, og at dette er banebrytende. I en bekjents gamle Corrado fra 1990-tallet, så lyser imidlertid instrumentpanelene i blått, så særlig banebrytende er dette ikke. Over til videoanmeldelsene: - Om Audi TT, en fin bil som sådan, så synes jeg litt for mye av fokuset i videoanmeldelsen blir benyttet til å kritisere hvor vanskelig den er å lukeparkere med. Sportsbiler kan være vanskelige å parkere, men synes ikke TT skiller seg noe særskilt ut på den negative siden. Videre i anmeldelsen peker du på at dørene har litt for lang avstand mellom "hakkene" når de åpnes. Dette er imidlertid ikke noe uvanlig på coupè-biler eller todørs-biler om du vil. Selv har jeg en Mini, og dørene har omtrent den samme avstanden mellom "hakkene", og den er blitt benyttet i utallige parkeringshus uten nevneverdige problemer. - Så også din anmeldelse om den nye Mercedes CL500, luksusslegga som man kan kalle den. Helheten er bra, det kan jeg driste meg til å si, men igjen, her er det enkelte utsagn som selv ikke Jon Sudbø kan snike seg til å si. At ryggekameraet kan bli skittent er vel en selvfølge som at biler kan bli skitne. At dette skal være "et aber" med bilen føler jeg ikke. Alt i alt, så håper jeg du betrakter dette som innspill, og ikke syrlig kritikk. Ser frem til nye anmeldelser i fremtiden! Med vennlig bilhilsen Fikk snarlig svar fra selveste Hattrem: Hei! Takk for innspill! Tåkelys er rettet (eller, jeg har tilføyd noe, den var uklar), det andre har jeg ikke tid til å svare på akkurat nå, men jeg liker godt at du skriver disse tingene, så jeg vil gjerne få komme tilbake til deg. Er ganske ny på VG Nett, men har holdt på med bil og trafikk i VG papir i to år og i bladet Motor i NAF i elleve år - pluss Forbruker-rapporten. Så helt nye er jeg ikke. Men nettet er et HELT annerledes medium, og jeg jobber med å finne formen - og ikke minst dette med å gjøre så mye og ikke gjøre altfor mange feil. Vurderinger skjer lynraskt, og det er ikke alltid bra... Vi høres! Hilsen Hanne Med vennlig hilsen Hanne Hattrem Journalist Synes iallefall det er bra at vi har en dialog med vedkommende!
  6. 1000 spenn og 4 timer senere ble min blank og strøken, men etter et kvarter ute i pollens-helvetet så var den dekket med det pollenpakket igjen... Argh..!
  7. Maggi

    Vurderer 5-serie..

    Hei, Har en kamerat som vurderer å kjøpe en BMW 5-serie. Han lurer på i den forbindelse å kjøpe seg en "grandpakjørt" 523i, for så å pimpe den opp. Han kunne tenke seg M-fanger, "angeleyes-lyktene" samt et par ordentlige felger + den nye blanke "nyregrillen". Hva må han kunne regne med å punge ut for å kjøpe dette? Bilen er en 523iA, gått 138.000 men virker strøken. Mulig han får denne for 130-140 laken. Er dette et bra kjøp? Isåfall, hva må han regne med for et strøkent eksemplar 523iA med skinn osv? På forhånd takk for svar :)
  8. Har selv en umoddet Cooper S som jeg er svært fornøyd med. Bremser er noe jeg også kunne tenke meg, har satt flere som har hatt Brembo og har vært fornøyde med det. Jeg er usikker på dette med trimming - er det mulig å chip-trimme eller elektronisk trimme denne bilen? Vil nødig bytte og ordne i motoren, da jeg helst vil ha mest mulig originalt med tanke på videresalg en gang i fjern framtid. Ellers er det ikke noe å utsette på bilen, utrolig morsom!
  9. Har nå skrevet et brev: Vedrørende bot på gratisparkering Fikk parkeringsbot i dag ved Røa sentrum på deres gratisparkering. Jeg trakk lapp på automaten som var stasjonert ved bokhandelen og la denne i bilen. Etter å ha vært en tur på postkontoret og innom DnBNor, så jeg at jeg hadde fått et parkeringsgebyr. Ettersom jeg har trukket lapp er det ergelig å bli ilagt en bot på kr. 600,-, jeg vedlegger derfor min parkeringslapp: Denne lappen ble trukket på automaten 15.00 og var gyldig frem til klokken 16.00. Boten ble ilagt mellom 15.15 og 15.20, og jeg var tilbake ved bilen min først 15.25. Kontrollnummeret på boten er 18XXXX, med bilnummer DK 2XXXX. Jeg håper dermed på rask saksbehandling, kan treffes på telefon 98XXXXX dersom det er spørsmål om saken. Med hilsen - Nevner da ikke her at lappen lå opp ned - burde jeg ikke gjøre det? Kan jo hende at den har blitt snudd idet jeg smalt igjen bildøren eller noe..
  10. Tenkte å ringe dem i morgen og forklare situasjonen. Vil også ettertrykkelig si at jeg også har parkeringslappen som jeg trakk..
  11. Hei! Står tidspunkt på parkeringsboten: 15.20 - 15.25. På parkeringslappen står det at jeg trakk lapp som var gyldig en time fra 15.00. Hvordan bør jeg gå frem? Mvh Magnus Berger
  12. Tror du at dette vil hjelpe? De kan vel bare hevde at jeg fikk lappen av en annen? Vil ikke først sende inn brev om at jeg har lappen osv., og dersom ikke dette går hevde at jeg ikke kjørte bilen..
  13. Hei, Fikk selvfølgelig en parkeringsbot på gratisparkering i dag; saken er den at jeg parkerte fra meg bilen, TRAKK lapp og kastet den inn i frontruten. Lappen hadde visstnok snudd seg idet jeg hev den inn, så den ble liggende opp ned. Etter 5 minutter på postkontoret hadde jeg fått bot på 600 (!!) kroner.. Noen som har noen tips på hvordan gå frem her? Jeg har først og fremst: - Trukket lapp som ble liggende opp ned - Det ble tatt bilder av bilen som kan bevise at lapp lå i ruten - Jeg har beholdt lappen - Bilen som jeg kjørte var en firmabil - Det var et privat parkeringsselskap (CarPark) Synes det er leit å måtte betale 600,- for noe jeg overhodet ikke synes er rettferdig. Håper på svar.
  14. Godt å høre at det er flere som flesker til med Mini her. Selv er jeg knallfornøyd med min Mini Cooper S som virkelig gjør jobben. Hvor mange er det på forumet som disponerer dette artige kjøretøyet? Synes også panoramataket er digg, uslåelig om sommeren!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår