Gå til innhold

FOBO: Mazda RX-7 FD3S 93.mod NÅ MED NYTT DESIGN!!

Ranger emnet


FOBO

Anbefalte innlegg

  • Svar 380
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var det på tide å oppdatere litt her.

Fikk som sagt endelig av downpipen som jeg sleit så lenge med så måtte nesten hive ut bilde av det for å bevise at jeg endelig fikk det av :peace:

IMG_0978.jpg

 

Så var den gedigene luftfilterboksen skrudd ut og inn med dem åpene filtera samt dumpen på sin plass.

utenfilter.jpg

dumpventiler.jpg

Orginal "dumpen" og nye.

 

IMG_0975.jpg

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut bilder av hvordan eksosanlegget blei å et før og etter bilde av motorrommet.

 

old.jpg

IMG_0976.jpg

 

IMG_0982.jpg

IMG_0981.jpg

IMG_0980.jpg

IMG_0979.jpg

 

Dere får si i fra om det kan bli litt for mye bilde posting da hehe...

Her er foresten også noen Video linker av hvordan lyden av dumpen og eksosanlegget blei.

Her er oppstarten

Den raslelyden er en skrue som er litt for lang på ene festet på eksosanlegget, så det skal byttes ;)

Her er dumpventilen i gang

Her har du eksosanlegget

 

Så jeg sier meg ganske fornøyd igrunn, bare å vente på lønning nå så er det ny bestilling med snaks på gang.

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synst egentli det er for lite bilder så synst godt du kan gi oss mer!

hehe skal prøve å ta flere bilder når jeg får gjort litt mere ;)

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de modsene du har gjort på bilen din nå må du vere veldig forsiktig for at ikke ladetrykket går opp. Da sier det bang rimelig fort. Ved å bytte downpipen og katalysatoren går ladetrykket automatisk opp. Og ved ikke å gi motoren mere bensin vill det ikke holde lenge.

 

Jeg vill anbefale å skaffe seg en Apexi Power FC og få motoren tunet med de nye modsene. En Power FC med commander koster ca 1100 USD. Noe jeg kan sikkert ta med meg ifra usa når jeg skal ditt om 14 dager.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de modsene du har gjort på bilen din nå må du vere veldig forsiktig for at ikke ladetrykket går opp. Da sier det bang rimelig fort. Ved å bytte downpipen og katalysatoren går ladetrykket automatisk opp. Og ved ikke å gi motoren mere bensin vill det ikke holde lenge.

 

Jeg vill anbefale å skaffe seg en Apexi Power FC og få motoren tunet med de nye modsene. En Power FC med commander koster ca 1100 USD. Noe jeg kan sikkert ta med meg ifra usa når jeg skal ditt om 14 dager.

 

Jan-Tore

 

 

Takker for tipset Jan-Tore ;)

Og nei har ikke planer om å legge ut på tur før resten er i boks, skal bestille nye plugger og alt sånn nå, så kommer nok apexi power fc kontrollen og alt som trengs før den skal ut på tur.

Men å få tuna inn med de nye modsene er det noe du driver litt med?

 

Men godt du passer på oss Jan-Tore :) setter pris på det :thumb

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får apexi powerFC til 905$ med komander på ca 1-2uker fra takakaira i japan, desidert beste plassen å ta de fra:) tenkte du ville spare 200$;)

suveren datasprut, verd hver krone(kan lønne seg å kjøpe FCdataloggit i tilleg, så du får koblet på laptopp og tunet litt selv)

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt på denne bilen hos Bengtson for ett par år siden... Hel og fin bil, men er ikke uten grunn at det ikke er orginale felger på den ;) Var vissnok en som hadde prøvekjørt den som mistet kontrollen og ødela diverse understell og orginal felger fikk jeg høre av selgeren der den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår