emphezis Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Hei! I min streben etter å finne en A4 (B5) har jeg nå utvidet søket til å befatte også 2.8 V6 30v-motoren til Audi, i tillegg til 1.8 Turbo selvsagt. Lurer på om noen kan utdype forskjellene på disse motorene? Hvordan vil de oppleves forskjellig? Hva er det beste valget? Litt fakta: 1.8T ------------------------------- 150 hk v/ 5700 rpm 210 Nm v/ 1750-4600 rpm 2.8V6 ------------------------------- 193 hk v/ 6000 rpm 280 Nm v/ 3200 rpm * Tall er oppgitt før chipping. Det må tas i betrakning at 1.8T kan chippes opp til 209 hk / 354 Nm, mens 2.8V6 kan chippes opp til 212 hk / 320 Nm. Har ikke funnet ny effektkurve på 2.8V6 chippet, men 1.8T vil yte 209 hk v/ 3300 rpm og 354 Nm v/ 4500 rpm. Siter Bil: Audi A4 1.8TQ Avant 2003-mod Web: http://voluz.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Hmm, hørtes ut som en meget høy ytelses forandring på den 1,8 T motoren.. Men uansett, så er 2,8 V6 en motor som går passelig bra, jeg har også kjørt 1,8T i en Audi A4 dog med Quattro. Den gikk ikke spesielt bra, men trakk bra over hele turtallsregisteret uten noen plutselig ketsjup effekt. 2,8 litern trekker jo enda bedre en 1,8T og er vel kanskje bitte litt mere stille gående. Men bensinforbruk vet jeg ikke noe om. Vet ikke hvilken motor som er best, men det vet vel kanskje noe andre her inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Med 2,8`n får du hvertfall deilig 6`er lyd. Litt usikker på kjøreegenskapene m.t.p. 1,8 blokk mot 2,8 blokk vektmessig. Ville nok gått for 2,8`en dersom prisen er riktig og bilen er god å kjøre. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Destro85 Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 2.8 litern er sterkere og litt raskere enn 1.8T... 2.8 har grommere lyd ... du må huske at feil chip kan herpe motoren eller korte ned levetiden dramatisk... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 2.8? Er du sponsa av Statoil? For å si det rett ut, den suger no vanvittig med bensin, du ser det på nåla når du trår til litt blah Med mindre du har rævva full av peng, og ikke bryr deg stort om forbruk så ville jeg gått for en 1.8TSQ. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Tja. En turbomotor drar bensin den også når du gir gass. Men det er klart motorene har ganske forskjellige karakteristikker. 1,8T`en er nok mer trimvillig, veier mindre, lettere å få tak i trimdeler, muliggens billigere servicer, bruker noe mindre bensin ved normal kjøring, mer moderne motor. 2,8`n har skikkelig bunndrag. Du risikerer ikke akkurat å kvele bilen om du slipper clutchen for brått. Du trenger ikke vente på turbolag (joda, det finnes selv om dreiemomentet liksom skal være fullt fra ca 1800rpm på 1,8T`n), du får en herlig 6`er lyd og den er mer kontant på gassen. 2,8`n er vel mer i retning av en cruisebil, mens 1,8T`en er mer en bil du kjører hardt. Men tenker du på forbruket ville jeg nok valgt en 1,9Tdi :) Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Tenker du forbruk kjører du 1.0l VW Lupo Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AeRoX Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 i en a4 sedan ville jeg valgt 1.8tq der har du betydlig mer å gå på om du skal trimme.. men en chippa 1.8t bruker ca like mye som v6'en. Men er du ute etter et jevnt drag så hadde jeg gått for v6.. bruker ikke så mye bensin folk skal ha d til.. har du råa til bil må du ha råa til bensin me ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 smak og fuckings behag.. det er ikke så stor forskjell på bensinforbruket... men v6 2.8.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Destro85 Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 hvis du skal trimme hardt så går det vel også ann å montere turbo på 2.8 Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 TS-racing gutta mente at det ikke gikk ann å trimme 2.8 V6. Turbo-kit til denne motoren koster 100.000,-. Ifølge TS vell å merke! Er selv på utkikk etter en A4 quattro, men er usikker på om jeg skal kjøpe en 2.8 V6 eller 1.8t... Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 TS-racing gutta mente at det ikke gikk ann å trimme 2.8 V6.Turbo-kit til denne motoren koster 100.000,-. Ifølge TS vell å merke! Er selv på utkikk etter en A4 quattro, men er usikker på om jeg skal kjøpe en 2.8 V6 eller 1.8t... Akk det høres nå ut som en liten røverhistorie, eller så priser han dent så høyt fordi han ikke vil ta den jobben. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Ville nok ikke kjøpt 2,8`n om du har tenkt å trimme seriøst. Har ikke hørt noe spesiellt om at den er egnet for det. Isåfall er 1,8t`en bedre. Men prøvekjør begge deler du, så ser du nok raskt hva du vil ha :) Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.