Gå til innhold

Finnes det noen W-126 eiere her inne?


Chris-84

Anbefalte innlegg

Mekanisk innsprut styres dyser av trykk i systemet, mye mekaniske deler. Vanskelig å hente mer effekt ut av ved trimming. Går om man bruker overlader da.

Siste 15 årene var det elektronisk regulering av blandingsforhold.

 

Elektronisk innsprut styres dyser ved hjelp av elektronikk, blandings styres elektronisk. Mye enklere system å hente ut effekt av, samt mindre mikkmakk som er dyrt å fikse på. (og noe bedre forbruk)

 

Dette stemmer ikke helt. Mercedes hadde i likhet med Volvo, Porsche og Volkswagen (og sikkert flere) elektronisk sprut på starten av 70 tallet. Dette systemet heter D-jetronic og var forløper til L-jetronic (og LH-jet) som ble brukt fra slutten av 80 tallet i europa og noe tidligere i USA. Mange påstår at dette D-jetronic er dårlig system, men det er bedre enn mekanisk og lettere å reparere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

har hatt 3 126 jeg også

den siste var en delebil 280 se som hadde svart skinninteriør og litt småtteri

 

http://s149.photobucket.com/albums/s56/manta-magic/?action=view&current=5mai2007divbilbilder020.jpg

 

så er det bruksbilen min en 380 se , som etter hvert skal få litt ansiktsløftning

 

http://s149.photobucket.com/albums/s56/manta-magic/?action=view&current=5mai2007divbilbilder033.jpg

 

http://s149.photobucket.com/albums/s56/manta-magic/?action=view&current=5mai2007divbilbilder035.jpg

 

også hadde jeg en 500 sec for 3 år siden med kompressor som jeg desverre ikke har noe bilde av ...

1970 mercedes 250 ce

1970 ford torino 429

1972 chevrolet el camino

1973 opel manta a 1900 sr

1982 mercedes 380 se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

S klasse har jeg,

En 82modell 188 000km 380 SEC

Senket og satt inn nye bremser.

Har planer om evt. motorbytte eller kjøp av 560 sec.

Er mer en fornøyd med denne, men når jeg har hatt denne i noen år vil jeg gjerne ha verstingen.

Har 235/45 17 forran

275/45 17 bak.

Ikke like behagelig og kjøre på alle veier her i norge pga. sporing

Bilder er på linkhttp://www.bilforumet.no/galleriet/showgallery.php/cat/500/ppuser/33234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 5 months later...

Jepp. har en 280S som er ombygd til diesel godkjet.

senkesett godkjent.

Ombygd dieselpumpe (ca.350hk. 580nm)rullende prosjekt og bruksbil.

Ny eksosmanifoid og innsug, intercooler,stoor turbo under produksjon.

3" eksos

0-100: 7-8 sek. med org turbo og 2 bar ladetrykk.

Di gamle 5erne er bare råe motorer, som har førsteklasses innmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. har en 280S som er ombygd til diesel godkjet.

senkesett godkjent.

Ombygd dieselpumpe (ca.350hk. 580nm)rullende prosjekt og bruksbil.

Ny eksosmanifoid og innsug, intercooler,stoor turbo under produksjon.

3" eksos

0-100: 7-8 sek. med org turbo og 2 bar ladetrykk.

Di gamle 5erne er bare råe motorer, som har førsteklasses innmat.

 

vært morro å teste gamlebilen min mot din, lada 1.6 bar men det var på en s123.. justert to-tre runder på dieselpumpa.. den måtte jeg bruke motorvarmer på ut mai, den gikk ureint på tomgang, men når gasspedalen låg i vater, så skaut det greit av garde:) for ikke å snakke om sotlågan etter den når kickdown slo inn:) evig morsomme de om617.952-motorene.. liker dem bedre enn om603A fra 124tdt.. femmeren går "ureint" og pent!! GROM låt

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
vært morro å teste gamlebilen min mot din, lada 1.6 bar men det var på en s123.. justert to-tre runder på dieselpumpa.. den måtte jeg bruke motorvarmer på ut mai, den gikk ureint på tomgang, men når gasspedalen låg i vater, så skaut det greit av garde:) for ikke å snakke om sotlågan etter den når kickdown slo inn:) evig morsomme de om617.952-motorene.. liker dem bedre enn om603A fra 124tdt.. femmeren går "ureint" og pent!! GROM låt

 

Opp mot 200 gampere er vel hva du maksimalt får ut me original pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Opp mot 200 gampere er vel hva du maksimalt får ut me original pumpe.

 

nei nei, ikke så mye. Ca 160-170hk, men den går VESENTLIG mye bedre etter justering osv. Men om man optimaliserer eller maskinerer pumpa så kan man få rundt 200hk, skal du over det bør man bytte til Müne-pumpe(såkalt M-pumpe som er henta fra 300 sugediesel om617);) Husk at man kan få 500 dieselhk i disse motorene, problemet er bare å få tak i delene da disse som regel må spesiallages.

 

Jeg sa FØR han får 350hk så hadde det vært morro å teste dem mot hverandre. Hvis alt går etter planen så blir det morro å teste dem mot hverandre når han får 350hk og jeg er ferdig med bilen min ogå. Spørs kun på om jeg får skaffet delene jeg trenger, for dem er vanskelig å få tak i.

 

Noen som veit hvor jeg kan maskinere dieselpumpe og optimalisere den? evt. kjøpe ferdig modifisert M-pumpe?

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei, ikke så mye. Ca 160-170hk, men den går VESENTLIG mye bedre etter justering osv. Men om man optimaliserer eller maskinerer pumpa så kan man få rundt 200hk, skal du over det bør man bytte til Müne-pumpe(såkalt M-pumpe som er henta fra 300 sugediesel om617);) Husk at man kan få 500 dieselhk i disse motorene, problemet er bare å få tak i delene da disse som regel må spesiallages.

 

Jeg sa FØR han får 350hk så hadde det vært morro å teste dem mot hverandre. Hvis alt går etter planen så blir det morro å teste dem mot hverandre når han får 350hk og jeg er ferdig med bilen min ogå. Spørs kun på om jeg får skaffet delene jeg trenger, for dem er vanskelig å få tak i.

 

Noen som veit hvor jeg kan maskinere dieselpumpe og optimalisere den? evt. kjøpe ferdig modifisert M-pumpe?

 

Har en modda pumpe liggende. Akkurat samme pumpen som jarjako har. Utover ombygd pumpe trenger man innsug, grenrør, intercooler og passe svær turbo. Med litt arbeidslyst så er man ikke langt unna mål da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en modda pumpe liggende. Akkurat samme pumpen som jarjako har. Utover ombygd pumpe trenger man innsug, grenrør, intercooler og passe svær turbo. Med litt arbeidslyst så er man ikke langt unna mål da.

 

Du har PM.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår