Gå til innhold

Volvo 200-serie med ordentlig motor :)

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

mange rare svar her inne ja.men volvo sine B2x-B2xx.er ikke noko serlige motore.ikke tåler di masse heller.men klart om man setter i ein del smidde deler så funke dei jo men BMW sine motorer som er litt nyere rundt 90 er kanon gode og veldi raske då.men rekner med de er mange her som ikke liker annet enn volvo.er litt trangsynte mange men volvo sine motorer er som sakt ikke dei beste.trege og gammeldagse er dei egentlig.men men.chevy V8 er tingen det funker i 240en.legger vertfall røyk på alle gir då.å de er godt nokk for meg det.hehe

må nåkk si meg litt uenig dær.. b2x og b2xx motorene er kjempe motorer (selvsagt med noen unntak) god gammel velprøvd teknikk, de tåler masse juling, driftsikker, trimmingsvennlige osv.. vet om mange motorer som er dårligere for å si d sånn.. sikkert mange hær som er enige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mange rare svar her inne ja.men volvo sine B2x-B2xx.er ikke noko serlige motore.ikke tåler di masse heller.men klart om man setter i ein del smidde deler så funke dei jo men BMW sine motorer som er litt nyere rundt 90 er kanon gode og veldi raske då.men rekner med de er mange her som ikke liker annet enn volvo.er litt trangsynte mange men volvo sine motorer er som sakt ikke dei beste.trege og gammeldagse er dei egentlig.men men.chevy V8 er tingen det funker i 240en.legger vertfall røyk på alle gir då.å de er godt nokk for meg det.hehe

 

Du kaller B2x-B2xx for gammeldags, men synes V8 er tingen?

Tror du har litt å lære før du lager sånne innlegg igjen.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange rare svar her inne ja.men volvo sine B2x-B2xx.er ikke noko serlige motore.ikke tåler di masse heller.men klart om man setter i ein del smidde deler så funke dei jo men BMW sine motorer som er litt nyere rundt 90 er kanon gode og veldi raske då.men rekner med de er mange her som ikke liker annet enn volvo.er litt trangsynte mange men volvo sine motorer er som sakt ikke dei beste.trege og gammeldagse er dei egentlig.men men.chevy V8 er tingen det funker i 240en.legger vertfall røyk på alle gir då.å de er godt nokk for meg det.hehe

 

Som V8 ikke er gammeldags!

Hvorfor ha to motorer på 1 bunnpanne????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alufell: selvsagt er jo Bxx serien fra 70 og tidlig 80-tallet og B2xx serien fra slutten av 80 gammeldags mot motorer fra 90-tallet...

 

R-242tic: det er ikke 2 motorer på en bunnpanne, det er volvo (og bmw og opel og eu-ford og japsene) som har en halv motor pr bunnpanne! :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikkje det er noe gale med å bytte motor.. Dvs, setter du en 1,3 Civic-motor i 240en din og bygger om til fwd, har eg ingen respekt.. Men alt som gir over 300 hester er jo lov :P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet var det ikke snakk om rævnå sin motor, men volvo sin eldre 6`er...! :deng

volvo har to rekke-sexere..

eller, egentlig flere.

 

du har:

b30 (160, 3.0)

b6304 - b6254 (960, 3.0 og 2.5)

b6284ft (s80T6, 2.8 twinturbo)

 

videre er det noen andre modeller, bla.a. en på 2.9 liter TT tror jeg.. (ikke bekreftet).

 

alle de ovenfor her, er veldig bra motorer.

b30 er gammel nå, men.. tenk da.. 185hk på 70-tallet var jo rimelig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ingen B30 som kom med 185hk,var det vel? B30E 160hk,var i hvertfall det i min 164E. Det var en god og tung klump av en motor!

jeg mener det var en av b30'ene som kom med 180hk elns.

 

men dog, det er mindre hk i forhold til hk man har nå.

annen måte å måle på. DIN og SAE.

 

men uansett. hvor mye hk hadde andre biler på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener det var en av b30'ene som kom med 180hk elns.

 

men dog, det er mindre hk i forhold til hk man har nå.

annen måte å måle på. DIN og SAE.

 

men uansett. hvor mye hk hadde andre biler på den tiden?

 

 

Hva er egentlig DIN og SAE?

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår