monte carlo Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 hei hva er forskjellen på en 10 og 12 bolt bakaksel??? tåler 12'bolten mer? og ossen ser man forskjellen på dem? tror jeg har 12-bolt på bilen min, men er ikke helt sikker... takker på forhånd Petter Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Ja det er forskjell på 10 og 12 bolt... Du legger deg bare under bilen bak og teller boltene på lokket på bakakselen. 12 bolt er den sterkeste. Men 10 bolt duger det å (av og til).....men obs obs....nyere aksler er mye dåligere enn gode gamle, de gamle har større kronhjul og pinjong og tåler dermed mere.... :thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Her kan du se hvordan lokket på de forskjellige variantene ser ut. http://www.richmondgear.com/01gm.html Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 faen, hadde ikke 12 bolt nei.... noen som veit hva en orginal 10 bolt tåler?? Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luzifer Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Kommer helt ann på hvilken 10-bolt du har... Siter To hot for heaven, to fucked up for hell... http://www.dudez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 regner med at det er en 1974 10 bolt, kan hende den ble byttet når olds motoren ble satt inn men tror ikke det.... Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Mest sannsynlig har du den store 10bolteren på 8.5", men du kan se etter: Rear axle ID Den gamle 8.2" 10bolteren gikk ut rundt '70 - '72 etsted, men det kan jo være bytta oppover/nedover på bilen din. Jeg ville ikke bekymret meg stort om du har 8,5", sålenge motoren din ikke er mye trimmet og du på slicks skal leke John Force hele tiden... :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet November 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 det så ut som at jeg hadde 8,5 ja... har ikke tenkt å rævkjøre den helt så det går nok bra... han som hadde den før meg hadde vært på stripa med den så tror ikke det er noe problem...:) takk for svar folkens.... Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Har selv 8,5 akselen på transamen, skal vistnok tåle ca 550hk. Har ikke klart å ødelegge den med hjelp av min motor, så tviler på at du klarer det med olds motoren. Bedlock ville derimot helt sikkert klart å lage potetskrue av den :drive2 Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Det er dreiemomentet som dreper drivverk IKKJE hestekrefetene. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Det er dreiemomentet som dreper drivverk IKKJE hestekrefetene. DEt gjør ikke akkurat saken bedre, en orginal 455 har 500Lb/f i dreimoment med sine 300hk.... Er i overkant av 600lb/f i den motoren jeg har. Men er sikert rundt 500lb/f i olds 455 også. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 vi får kjøre til det raser, så bytte det... cheers Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Har kostet på meg 10bolt med skivebremser, så satser på at den holder, bytter nok stikkakslene etterhvert. Største faren for å drepe den er nok hvis man hadde 4,11 utveksling og sliks. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 En av de lokale mustang-heltene her kjører da street legal med en 565hk Mustang og 8". Holder da det også. Bare man tar opp opp slakken i drivlinja først tåler det da litt. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Ja da de tåler en del viss de bare er iorden Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.