Gå til innhold

merkelig turbotrykks måler

Ranger emnet


sony606

Anbefalte innlegg

vel, jeg har montert en Equus turbo-trykks måler kjøpt på bilextra.

 

jeg har koblet den til på innsugsmanifoilen, har visstnok et egen uttak for det ifølge folkene med samme bil i england.

 

aaanyway, det som er merkelig det er at når jeg starter bilen, og lar den stå på tomgang, så viser målern -0,6 bar. med engang jeg gasser opp til til 3-4K rpm, så viser den først -0,2 bar, så faller den til -0,9 bar. også faller den tilbake til -0,6 bar når jeg slipper gassen igjen.

og når jeg er ute å kjøre, så varierer den helt fra -1 bar til 0,5 bar, men sjelden den er over 0 og over på +.

 

noen som har vært borti dette? hva kan eventuelt være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da slik en turbotrykksmåler fungerer. Det er gasspjeldet ditt som styrer hvor mye vakum du har.

Med trykket, er eneste forklaringen at du ikke har noe særlig med turbotrykk.

Men... ikke stol mer enn 50% på bilextras målere.

Byttet 4 målere før jeg fikk en som stemte sånn ca 90%.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg har funnet ut at denne faktisk fungerer, og skal oppføre seg noenlunde slik den gjør.

 

når bilen står på tomgang, så skal det være vakum pga at turboen spinner jo ikke, så den suger luft. og når jeg kommer opp på turtall hvor turboen slår inn, så viser den faktisk rett.

 

men oppdaget noe annet merkelig, den har en så sinnsykt irriterende klikkelyd når jeg gasser på. noen som har vært borti det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, har ikke prøvd et annen instrument.

 

jeg var litt dum når jeg monterte det skjønner du, bilen sto uten girkasse og slikt, så jeg integrerte det skikkelig i midtkonnsollen, og lakkert rundt det osv....

 

og en høy tikkelyd som kommer hver gang jeg trykker på gassen, det kan vel ikke være fortenningslyd? det merkelige er også at når bilen står i ro, og jeg har den i fri og gasser opp, så hører jeg ikke lyden, pluss at instrumentet ikke rører på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår