Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet


audioteam

Anbefalte innlegg

Bil : volvo 740 / 940

 

Front : 6.5" ( i 940 er det orginalt plass til diskant i dash oppe. ikke i 740 fra 84 - 89 , men fra 90 - 92 )

 

Dør bak, 5.25", lite egnde plasser for diskant, evt modifisere inn i seterygg foran, men da dannes det et vel skarpt diskant bilde for fører.

 

Bak ( sedan ) er en 10" som spiller igjennom "skiluka" en ideel plassering )

Bak ( stv ) er to skt 10" i kasse spillende mot bakluka en god løsning ( 110cm tilgjengelig bredde )

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann, kjøpte meg Pioneer TS-A6921 igår og monterte de i hattehylla.. Gud for en fantastisk lyd.. Har Golf II, og i den satt det standard 3,5" i dashen.. De gikk på huet å rævva ut når jeg hadde fått montert Pioneer`ene..

 

Det jeg lurte på, i dørene foran på golfen er det plass til høytalere, men det jeg lurer på er hvilken størrelse.. Hadde jo tenk et par Pioneer der også, men må først vite størrelsen..

 

Tilbake til 9*6", noen som har erfaring med de og virkelig kan bekrefte at jeg har kjøpt meg et par skikkelig kvalitetshøytalere?

 

Speccs:

 

General TS-A6921

Beskrivelse 4-way A-ccelerate

 

Sensitivity (1W/1m) 93 dB

Maximum Power 380 Watt

Nominal input power 80 Watt

Woofer material IMPP Cone Woofer with Butyl Rubber Edge

Voice Coil bobbin type Glass Imide

tsa6921_detailpage.jpg

 

Mvh SilenCer

00' Lexus IS200 Sport

 

[x] MB 190E 2.0

[x] VW Caddy 1.9TDI

[x] BMW 523i

[x] MB 190E 2.6 US

[x] MB 190E 2.0
[x] VW Golf II 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen her som kan hjelpe til i en 99mod golf 4 til en ikk stygg pris? skal seff kjøpe nytt..

 

Er det montering du vil ha hjelp til? Kommer litt an på hva du skal ha gjort.. har hatt en del med den bilen der å gjøre tidligere, så kan sikkert bistå deg med hjelp! Du er vel interessert i å gjøre det selv, mens en inspiserer regner jeg med? Siden du skriver "hjelpe til"??

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Beetle, ifølge vw er maks monteringsdybde på frontsett 50mm. Ca ingen høytalere med noe kvalitet får vel plass der? Jeg skal ha et komponentsett, Focal slim serie høytaleren jeg var å så på hos den lokale forhandleren hadde monteringsdybde på 60mm.. Jeg kan tenke meg jeg klarer bygge ut ca 5-10mm kanskje mellom aluminiumen i døra og fram til bakkanten av dørtrekket (om noen forstår :op ), men dette vil jeg helst slippe og jeg er ikke sikker i min sak på at det går å bygge noe som helst.

Bak har jeg 69mm å gå på så der blir det bedre, der vil jeg ha coaxialer.

Har en Alpine Mrd F540 forsterker til å drive disse..

 

Spørsmålet er som følger:

HVA KAN JEG BRUKE SOM FRONT OG BAK? Takker for svar! ;)

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Beetle, ifølge vw er maks monteringsdybde på frontsett 50mm. Ca ingen høytalere med noe kvalitet får vel plass der? Jeg skal ha et komponentsett, Focal slim serie høytaleren jeg var å så på hos den lokale forhandleren hadde monteringsdybde på 60mm.. Jeg kan tenke meg jeg klarer bygge ut ca 5-10mm kanskje mellom aluminiumen i døra og fram til bakkanten av dørtrekket (om noen forstår :op ), men dette vil jeg helst slippe og jeg er ikke sikker i min sak på at det går å bygge noe som helst.

Bak har jeg 69mm å gå på så der blir det bedre, der vil jeg ha coaxialer.

Har en Alpine Mrd F540 forsterker til å drive disse..

 

Spørsmålet er som følger:

HVA KAN JEG BRUKE SOM FRONT OG BAK? Takker for svar! ;)

 

Jeg hadde heller ikke så mye mer å gå på å min A3.. Du har nok litt mer mellom stålet i døra og dørtrekket - enn en cm.. jeg bygde ut med nesten 4cm!! Hvordan ser de orginale høyttalerne som satt der ut? Kan regne med de, og sikkert to cm til før du treffer på dørtrekket!

 

Hvis du lager en ring av 19mm MDF som du setter i orginalhullene, som en adapter, for så å montere de nye høyttalerne i denne, vil du jo ha ytterligere 19 mm å gå på.. altså totalt 69mm! Tror det er en del frontsett som passer inn da!

 

Men hvilke slim elementer var det du så på? de jeg finner i polyglass serien til Focal har en monteringsdybde på rundt 50mm.. litt under!! Med litt utbygg skal jo det da funke fint :)

 

Men hvilken pris hadde de du så på?

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Lurer på hva som blir best i bilen min, når der gjelder plassering av subkasse..

Bør jeg ha elementet (fronten) mot bakseteryggen, eller mot bagasjelokket?

Kassen blir bygget med skrå vegg mot bakseteryggen.

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten pettersen :

 

du har spiller sier du?

 

front : Morel Pulse 6. 2100 kr ( http://www.morel.no )

Sub : Morel Elate 10 2500 kr ( http://www.morel.no )

Forsterker : Dynabel BF 2502 : 4998 ( http://www.dynabel.no )

 

da har du 400 igjen til kabler ( havner fort på tusen lappen. men da har du alt :)

 

God jul og god natt :)

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 944.... hva passer forran og bak i den?

det er noe småutgaver av 6x9... tror det er 4x noe? har tidligere sett sånne sett der du får komp.sett 4" og diskant som sitter i en spesiell form sånn at de passer i disse hulla... noen som vet noe om dette`?

 

Er så crappy lyd i muttern sin bil så tenkte vi skulle gjøre noe med det til jul..

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 4x6" i Porsche 944 ja... det finnes jo overganger slik at du får feste for vanlig rund 4" : Uni464.jpg

 

Her kan det være mulig å lage et hull til en diskant ved siden av 4"eren.

 

Ellers er det kanskje slike du tenker på:

AS64PQ.jpg

 

Det finnes faktisk også komponentsett med løstagbar diskant i 4x6", om du vil ha diskanten på dashen eller annet sted:

AS46Q.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår