TransMedia Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 For det første, ISO og Quadlock (MOST/Fakra) er to forskjellige tilkoblingsstandarder, og slike produkter passer ikke om hverandre. For det andre, RCD300 har ikke linjeutganger. Quadlock-adapteret du har kjøpt passer kun til VW-spillere med linjeutgang: Send tilbake og be om http://acb.no/Details.asp?ProductID=1825 eller http://acb.no/Details.asp?ProductID=1797 som du da hacker inn på bakre høyttalerledningene. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuftez Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Hei! Er på jakt etter en ny CD spiller for en Volvo 850. Vi ønsker det gjerne så billig som overhode mulig, men som jeg har forstått så kreves det 2-din CD Spiller (hva nå enn 2-din betyr), og det er visst endel dyrere enn andre. Er det noen som kan anbefale noen spesifikke CD spillere som passer mine krav, eller som kan anbefale noen gode nettsider å titte på, eller butikker å dra til? (Biltema?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Vel... man må ikke ha en DobbelDIN-spiller (altså en som har dobbel høyde kontra en vanlig CD-radio), man kan bruke en vanlig CD-radio og sette inn en lomme e.l. som nummer to: Har du absolutt ingen andre preferanser enn at den skal være så billig som mulig? Det er jo nok av muligheter; Bluetooth-handsfree, iPod-styring, GPS, DAB, DVD-avspilling... ingen vits i å kjøpe den enkleste spilleren idag om du ser muligheten for at du trenger noe annet imorgen. Da blir det fort dyrt allikavel. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuftez Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Vel... man må ikke ha en DobbelDIN-spiller (altså en som har dobbel høyde kontra en vanlig CD-radio), man kan bruke en vanlig CD-radio og sette inn en lomme e.l. som nummer to: Har du absolutt ingen andre preferanser enn at den skal være så billig som mulig? Det er jo nok av muligheter; Bluetooth-handsfree, iPod-styring, GPS, DAB, DVD-avspilling... ingen vits i å kjøpe den enkleste spilleren idag om du ser muligheten for at du trenger noe annet imorgen. Da blir det fort dyrt allikavel. Tusen takk for svar! :) Så om jeg har forstått det rett, så vil også en vanlig CD spiller (1-din) passe, bare at vi må da fylle opp resten av tomrommet til CD spilleren på et eller annet vis - og alle ledninger o.l. vil da passe? Eneste kravene vi setter til spilleren er at den tar CDer, regner med de fleste tar brente CD-R/CD-RW. Om den har en USB/Bluetooth inngang/mottaker så er det bare en bonus. Tingen er at den kjøres hovedsaklig av foreldrene mine, mens jeg har en annen bil der jeg nok vil få tak i en CD spiller med noen ekstra finesser senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Stemmer det, du trenger en ISO-overgang: Dermed vil alle spillere med ISO passe (og det har "alle" CD-radioer fra de siste 15 år eller så), du må bare ha noe å fylle hullet med ja. Finn noe lettbetjent de kan ha glede av å bruke da. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eparco Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 For det første, ISO og Quadlock (MOST/Fakra) er to forskjellige tilkoblingsstandarder, og slike produkter passer ikke om hverandre.For det andre, RCD300 har ikke linjeutganger. Quadlock-adapteret du har kjøpt passer kun til VW-spillere med linjeutgang: Send tilbake og be om http://acb.no/Details.asp?ProductID=1825 eller http://acb.no/Details.asp?ProductID=1797 som du da hacker inn på bakre høyttalerledningene. Utruli bra svar og kjapt svar ikke minst! Bra Transmedia:) Men hvordan av de to er best?Jeg skal drive en sub,i førsteomgang!:) Kan du komme med en instruks på hvordan jeg gjør dette?( Har egentlig ikke snøring);:p Håper du kan hjelpe meg:D Mvh Eparco Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuftez Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Stemmer det, du trenger en ISO-overgang: Dermed vil alle spillere med ISO passe (og det har "alle" CD-radioer fra de siste 15 år eller så), du må bare ha noe å fylle hullet med ja. Finn noe lettbetjent de kan ha glede av å bruke da. Takk for svar! Skal titte mer på det snart. Har du noen sider du kan anbefale, eller butikker? Har biltema no fler enn de få de stiller ut i butikken? Andre butikker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Har du noen sider du kan anbefale, eller butikker?Tja... http://www.transmedia.no er jo nærliggende. En tulling som driver den sjappa, men har jo det meste man trenger! :D Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ftpfloppy Skrevet April 28, 2009 Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 (endret) Hei! Har en Honda Accord 92 modell... Skal kjøpe meg anlegg til denne bilen til rundt 5000... Må ha spiller (med aux eller usb), høytalere, forsterker og sub... Noen som har noe å anbefale? Vil dette funke? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=235&katid=40&mid=m436&id=&vn=736 Endret April 28, 2009 av ftpfloppy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devlon Skrevet April 28, 2009 Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 skal prøve og forklare... den originale høytaleren som står i bildøra mi er noe sideforskjøvet i forhold til utfresningen i dørpanelet. i tillegg er det noen cm mellom dørpanelet og høytaleren. vil dette ha mye og si? eventuelt er det mulig og flytte høytaleren uten at en gjør noe med dørpanelet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Somme Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Hei, har en MB190E å skulle likt å hatt noe midlertidig lyd i bilen da jeg driver å pusser seint med sikkert opp bilen. har en 3-4k å rutte med å en blaupunkt hamburg mp57 spiller. Trenger ingen bass! Siter 89 MB 190E x: Opel Astra. x: sierra x: 5x MB 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eparco Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Utruli bra svar og kjapt svar ikke minst! Bra Transmedia:) Men hvordan av de to er best?Jeg skal drive en sub,i førsteomgang!:) Kan du komme med en instruks på hvordan jeg gjør dette?( Har egentlig ikke snøring);:p Håper du kan hjelpe meg:D Etter hjelp ifra Transmedia har jeg endelig fått subben til å funke i passaten min.. Jegkjøpte jeg High - low interface adapter på acb.no..Var ganske enkelt,etter forklaringer fra div folk:) Jeg koblet meg inn på høytalerene bak på spilleren..Brukte strømtyv for å slippe å klippe/skøyte:) Takker for hjelp og intstrukser:) Mvh Eparco :hailvw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksentron Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Hva passer i front på en Carina E XLi 1996 mod? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 6,5". Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarmin Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 hey folkens:) jeg har en volvo 240 stv som jeg har noe annlegg i. det eneste jeg mangler er subbene, men er meget usikker på hva jeg skal ha. budsjettet er på ca 7000, da med monoforsterker og subber. har hørt at det er vanskelig å få skikkelig trykk i en stasjonsvogn. der dette sant? hva tror dere av subber som passer for å få skikkelig trykk? hvilken vei skal kassen stå? lukket eller portet? langt bak i bilen eller rett bak stolene? veldig usikker her:S takk for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg