Gå til innhold

Turbo trykk i Golf GTD

Ranger emnet


-Rønningen-

Anbefalte innlegg

min gjorde ikke det.. men den var bare gått 160 t km..

 

Hm. Jeg sliter litt med oljeforbruk. Ikke mye, men litt. Fyller på cirka 4dl motorolje etter cirka 50mil.

Bilen går forbausende godt når turboen slår inn, og har misstanke om at kanskje forrige eier, eller han som bygde bilen i 2000, har triksa litt på boosten.

Når turboen slår inn drar 1.6literen godt i vei, og svart-røyken svartlegger alt i bakspeilet.

Det er også påmontert en 4trinns gearkasse, noe jeg syns er noe dritt. Hvorfor dette er gjort vet jeg ikke, men kanskje fordi det er bedre utveksling og dermed mere aks å hente ut for alt jeg vet.

Skal koble på turbomåler og div med tiden, da vil det vise seg..

 

kommer jeg over en 5trinns kasse blir også denne montert da jeg driver med mye langkjøring. Kanskje det også blir montert ny gtd motor til sommeren, for jeg aner ikke hvor mange km denne har gjort, men ifølge selger ble det byttet kamreim for 10k siden, derfor skal den ikke være gått lengre enn 210 000 nå... jaja. Håper den holder, selv om jeg kjører meget pent for å slippe motorhavari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei.

 

Har fått meg TD jeg også nå og synes det er artig å trikse med den.

 

Er det rett det jeg har skjønt at den lille gummi slangen som går ned til WG ( ca 5cm lang ) står helt i toppen på registersiden.

Skal den strupes igjen? Isåfall, hvordan har dere gjort det? Jer ser for meg å hive inn en liten strips på den slangen så strammer jeg bare litt etter litt.

 

Jeg bare lufter ideer. alacocaina

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår