Gå til innhold

lamellsperre og motor

Ranger emnet


benjamin

Anbefalte innlegg

Husk, tilbud/etterspørsel. Er det mange som vil ha c20XE eller c20let så stiger jo prisen. Mens en C20NE ol får en jo slengt etter deg. Etter min mening er det ganske brae motorer. Selv om 115 beskjedne hester, så trekker man lett ut en 130-140hk av dem. Og prislappen blir fortsatt under en C20XE.

kam, grenrør, effektlanlegg, og litt økning i kompresjon. Da får du en nokså frisk motor. :hammer

Og deletilgangen er stor... :D

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått skaffa bakaksel med lamell sperre og skivebremser, må da kjøpe meg hydraulisk håndbrekk fordi det ikke er laget til å ha wire på hånbrekket, men dette har jeg ikke satt på noen biler før så jeg aner ikke hvordan man gjør det.Har sett på pedersens-rasing og gundersenmotorsport, men de har ikke låsing på brekket. Har noen no tips til meg? Hvor jeg bør kjøpe det og hvordan man lager det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg kjøpte bakakselen av visste ikke hva slags bremser og kalipre det var, men det ligner veldig på de som sitter foran, er fra en type opel, men akuratt hilken type det veit jeg ikke. Men hvis jeg skal bruke kalipre fra zafira med brekk wire så har jeg vel et problem, fordi at kaliprene på akselen min sitter framover, og på zafira sitter de bakover, så da får jeg kanskje ikke brukt brekkwiren, for jeg kan jo ikke snu de opp ned helller for da får jeg ikke lufta bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ta noen bilder. Litt lettere å se hvordan calipere du har osv...

 

Hydraulisk håndbrekk kobles som oftes direkte inn som ei ekstra bemsepumpe på bremserøra til bakhjula. Du blir nødt til å legge rørene inn i bilen. For å montere brekket under bilen blir det nok ikke plass til. Tror det er bare å koble bremserøret inn og ut igjen av pumpa, så er den slik laget at om en napper i brekket, føres trykket kun bakover. og ikke frem til hovedpumpa. Veit ikke åssen det blir når en trår på bremsen og brekker samtidig... (er slik jeg tror og mener for øyeblikket. :crazysant ..)

Det står vel litt i de papirene som fulgte med pumpa da du kjøpte den vel. Litt om oppkobling ol. Burde ihvertfall gjøre det.

 

handbrekk_liggende.jpg

 

 

_____________

Når vi lagde hydraulisk brekk på jordebilen, så kobla ut kretsen bakover fra hovedpumpa, og tetta den. Og bremserøra fra bakakselen koblet vi direkte inn på vårt hjemmemekka hydrauliske brekk. Det fungeret ok, kun bremser framme når en tråkka foten i bunn var et mareritt i stor fart.. Skal si bakhjula låste momentant når en rørte brekket. (bremsepumpe fra granada,) ble litt søl med bremsevæske inni bilen, da vi hadde egen tank på håndbrekk pumpa... tilogmed bremsevæske føler, og ei lita lampe som lyste når håndbrekket ikke fungerte. Greit å vite om et bremse rør er kappa av idet en holder 100km/t inn i svingen, og må ta et kjapt napp i brekket for å komme helberget gjennom svingen.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår